Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 tappelua ajovalojen kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 923
    • Oulu

    E60 tappelua ajovalojen kanssa

    Hei,

    Autoon vaihdettiin lci umpiot tänään ja nyt pientä probleemaa vasemman säätömoottorin kanssa.. päivällä kun valot sai ensimmäisen kerran paikalleen ja kokeilin niin kummankin puolen automaattisäätö pelasi ongelmitta (käynnistyksessä ylös-alas testi). Nyt kun valot sai säädettyä kohdalleen niin huomasin että testi ei pelaa enää kuin toisella puolella, mutta säätömoottorit surisee kyllä molemminpuolin.

    Tutkiessa sitten totesin että jostain syystä korkeuden manuaalinen säätöruuvikin on sen verta tiukka pyöritellä käsin että ei ihmekään jos säätömoottori ei jaksa sitä liikutella. Toimivalla puolella manuaalisäätökin pyörii tosi kevyesti kuten kuuluukin

    Ideoita mikä tuossa nyt ahdistaa säätöä? tarkistin jo että johdot ei ole välissä yms, ainut mikä itsellä tuli mieleen että voiko hammastus olla jotenkin väärillä kierteillä mikä tekisi säätöruuvin tiukaksi, en vain ymmärrä missä välissä se on voinut tapahtua sillä ainut mitä valoista säädettiin oli sivusuunta

    Minkälainen homma tuo säätömoottori on yleensäkin purkaa, umpio pöydälle (taas)?

    Toinen pirullinen ongelma ilmeni kun tuli parkkirinkuloihin ledit niin aiheuttaa jostain syystä särinää radioon, heti kun lyö parkit pois päältä kuuluu kuten kuuluukin
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf mk4 1.6 '03
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5003
    • Paimio

    #2
    Originally posted by Shatter View Post
    Toinen pirullinen ongelma ilmeni kun tuli parkkirinkuloihin ledit niin aiheuttaa jostain syystä särinää radioon, heti kun lyö parkit pois päältä kuuluu kuten kuuluukin
    Roskiin nuo halpisledit ja paremmat tilalle niin lakkaa särinät...tämä ihan tyypillinen ongelma.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 923
      • Oulu

      #3
      Joo sitä taisi taas upottaa kädet p*skaan kun laitto ostohousut jalkaan..
      Kyseessä siis DEPOn LCI valot joissa oli parkkiledit valmiina, erikoista että laittavat tuommosta tavaraa umpioihin vaikka maksavat reilu 300e/kpl omalla tuurilla ledejä ei varmaan saa edes vaihdettua.

      kyllä syö miestä kun latoo tiskiin 600e ja muuta ei saa tilalle kun särisevän radion ja toimimattoman korkeudensäädön

      näkyy olevan radion särinäongelmaa DEPOn LED takavaloissakin, jarruttaessa särisee yms
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      E91 330dA xDrive M-Sport '09
      VW Golf mk4 1.6 '03
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67 x2

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Ehkä kuitenkin OEM LCI valot.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • 1031
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 125

          #5
          Onkos kukaan kokeillut noihin radiohäiriöihin ferriittejä?? Vois toimia:think

          E61 520da LCI 2007
          EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5003
            • Paimio

            #6
            Joo kyllähän noista Depon tuotteista aika paljon on huonoa kuulunut...

            Tosin itsellä on E39 Depon takavalot ja hyvin ovat pelanneet, lukuunottamatta huonoa tiivistettä joka päästi hieman vettä lampun sisään, tiivisteen vaihdolla siitä selvisi, mutta kuvastaa kyllä hieman laatua sekin.

            Kyllä jos vaan mahdollista on niin alkuperäistä vaan mielummin paikalleen.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Shatter
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 923
              • Oulu

              #7
              Nojoo päivitelläämpäs tätä.. Säätömoottori lähti liikkumaan kun kädellä vähän avitti, mutta ei pelaa vieläkään täysin sillä testiajossa kun valot käy ylhäällä moottori pitää pahaa resonointia sekunnin kuin olisi haluja vielä käydä vähän ylempänä, mutta ei pääse.

              Radio särisee samaan malliin ja vikoja tuntuu piisaavaan. Yksi ilta huomasin että kulmakarvassa on valovuotoa sivulta päin katsoessa, sekä eilisen aikana alkoi plimputtaa palanutta parkkivaloa vasemmalle muutaman minuutin välein, on muuten karsee ajella. Check controllia seuratessa vika häviää itsestään melkein heti kun se tulee, mutta taas PLIM parin minuutin kuluttua ja tätä rumpaa jatkuu niin kauan kun on valot päällä. Johdon nokassa kokeiltiin myös kytkeä valomoduulista cold/warm monitoring sekä idrive viesti kokonaan pois päältä parkeilta, mutta plimputtaa siltikin?!?

              Parkeissa ei itsessään siis mitään vikaa, pelaa moitteetta


              Pitää palata asiaan myyjäliikkeen kanssa alkuviikosta ja katsoa kuinka hyvin saavat asian hoidettua, laadukkaina myydään ja sitten eivät pelaa päivääkään kuten kuuluu. Olisi muutakin hommaa työkiireiden seassa kuin rapata turhanpäiväisiä vikoja, UUSISTA valoista.
              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

              E91 330dA xDrive M-Sport '09
              VW Golf mk4 1.6 '03
              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
              MB W108 250S '67 x2

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎