Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jake669
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 6
    • Nurmes

    520d turbo

    Auto 2007 e60 520d m47 koneella. Ongelmana on, että turbo viheltää, kun kierrokset menee yli 2000. Turbon imupuolen yksi siipi on taittunut yläreunasta, joka todennäköisesti aiheuttaa äänen. Akselissa ei ole pitkittäisvälystä, poikittaisvälystä hieman. Autossa on tehot tallessa ja se on viheltänyt ainakin 30tkm.

    Mitä on raati mieltä, uskaltaako autolla ajaa, niin pitkään kun se pelaa vai etsiä uutta turboa? Ja suosituksia, mistä saisi edullisesti?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Ei sitä kannata venyttää. Sitte ku se hajoaa ni on öljyt väärissä paikoissa ja sit voi tulla kallis remontti.
    Suosiolla uutta. Sen verran asiaan tutustunut että ebay myy 300e huollettuja turboja mutta ne eivät ole hirveässä suosiossa.
    Suomalaisista liikkeistä kysellyt niin hinnat liikkuu 600-800e, turbotukun oli 600e mutta se on huollettu, ei uusi ja vanha vaihdossa.
    finturbo oli muistaakseni 700e garretin itsensä korjaama, uusi päälle 1000e. Myyjä sanoi että uskaltaa garretin korjaamaa suositella.
    Lahtelainen turbofirma sanoi ihan suoraan että he ei moista korjaa eikä tiedä ketää kuka moista edes haluaisi tehdä, tarjous uudesta 800e.

    T: m47 konetta vaihtamassa
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Jake669
      Newbiemmer
      • Aug 2017
      • 6
      • Nurmes

      #3
      Ok, kiitoksia vastauksesta. Saako turbon vaihdettua yläkautta, vai pitääkö olla nosturilla?

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1121
        • suomi

        #4
        Originally posted by Jake669 View Post
        Ok, kiitoksia vastauksesta. Saako turbon vaihdettua yläkautta, vai pitääkö olla nosturilla?
        Kyllä auton alle kyllä pakko melkein on mennä..öljynpaluu/dpf pöntön irroitus.

        Comment

        • TeeJTee
          Newbiemmer
          • Jul 2015
          • 12
          • Kaakonkulma

          #5
          Poikittaisvälystähän noissa pitääkin olla.

          Omassa M47:n turbossa oli samanlainen vaurio, pikkuisen siiven kulma ottanut kipeää. 30tkm jaksoin itse kuunnella vinkunaa. Hyvässä kunnossa oli vanha vaihtohetkellä, tuota siiven kulman vekkiä lukuunottamatta. Nyt korjattu vaihtoturbo on pyörinyt reilut 60 tkm ilman ongelmia.

          Kaipa jokainen tapaus on omanlaisensa, mutta en nyt heti menisi marmoritiskille jos voi valita...
          Last edited by TeeJTee; 20-08-2017, 07:41.

          Comment

          • Jake669
            Newbiemmer
            • Aug 2017
            • 6
            • Nurmes

            #6
            Ok, toisenlaistakin näkökulmaa löytyy. Itsekkin mietin, että ei se siiven taittuminen voi hirveesti vääntää akselia, kun ylimääräistä välystä ei ole tullut. Mutta pitäähän se jossain vaiheessa vaihtaa vaikka oman mielenrauhan vuoksi..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎