Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i (N52B25) tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hatch
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 81
    • Finlandia

    523i (N52B25) tehot kateissa

    Tuli ostettua otsikon mukainen kulkine (vm. 2006). Alta 4000 rpm täysin hengetön, mutta sen jälkeen alkaa vähän tapahtua.

    Yhden m52tub28 koneen omistaneena ja foorumia selanneena tiedän ne tyypilliset viat eli imuvuodot, anturit ja vanos tiivisteet kiusaavat myös tätä konetta. Ei sentään ihan tajuttomasti ilmaa vuoda kun öljykorkin avatessa voi tuntea selkeää alipainetta.

    Mutta ennen kuin tilaan kasan osia Saksasta kiinnostaisi tietää onkohan auton nokka-akselin anturi(t) pimeänä. Liitin mukaan Screenshotin.

    Tarkastelin siis Vanosin toimintaa kaasutellessa ja sekä "vanos inlet", että "vanos outlet" arvot ja siis palkit liikkuivat kaasutellessa villisti. Eli vaikuttaisi että vanos ei ainakaan ole jumissa. Yläpuolella olevat "adaptation camshaft inlet" ja "adaptation camshat outlet" eivät reagoi ollenkaan kaasuun. Eli pitäisikö niiden edes reagoida kaasun asentoon? Vai voidaanko tehdä päätelmiä vanosin muuttuvista arvoista, että nokka-akselin anturit toimivat?

    Niin ja virhekoodeja ei siis ole inpan mukaan lainkaan.
    Attached Files
    Last edited by Hatch; 25-08-2017, 04:32.
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    #2
    Eikös nuo juurikin ole adaptaatio arvoja ja muuttuu todella hitaasti jos ollenkaan. :think
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • Hatch
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 81
      • Finlandia

      #3
      Originally posted by Petsku333 View Post
      Eikös nuo juurikin ole adaptaatio arvoja ja muuttuu todella hitaasti jos ollenkaan. :think
      Mites jos nokka-akselin anturi(t) ovat pimeänä, niin toimiiko Vanos ollenkaan?

      Comment

      • Petsku333
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 349
        • Kerava

        #4
        Jos se nokka-akselin tunnistin olisi pimeänä niin en usko, että saisit edes autoasi käyntiin. Vanos tekee jotain nokka-akselin tiedoilla, mutten tiedä miten toimisi ilman.

        Mitä vikakoodeja löydät inpalla vai löydätkö ollenkaan?
        Seat Cupra 290

        Ex. F20 118i MHD Stage 2
        E60 2006 525i

        Comment

        • Hatch
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 81
          • Finlandia

          #5
          Originally posted by Petsku333 View Post
          Jos se nokka-akselin tunnistin olisi pimeänä niin en usko, että saisit edes autoasi käyntiin. Vanos tekee jotain nokka-akselin tiedoilla, mutten tiedä miten toimisi ilman.

          Mitä vikakoodeja löydät inpalla vai löydätkö ollenkaan?
          Vikaoodeja auto ei anna.

          Täältä foorumilta muistan lukeneeni, että nokka-akselin anturi voi joskus jäädä jonkinlaiseen vikatilaan että ei anna vikakoodia, mutta kuitenkin virheellistä tietoa. Vaikuttaisi ettei tätä ongelmaa kuitenkaan tällä kertaa ole.

          Comment

          • Petsku333
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 349
            • Kerava

            #6


            Tuolla hyvä artikkeli miten sitä voi testailla yleismittarilla jos enkku taittuu.
            Seat Cupra 290

            Ex. F20 118i MHD Stage 2
            E60 2006 525i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎