Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oil pressure low ja tyhjäkäynti heittelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raiku
    Newbiemmer
    • Sep 2017
    • 5
    • Tampere

    Oil pressure low ja tyhjäkäynti heittelee

    Elikkäs sellasta ongelmaa on ilmennyt kun autolla ajaa pitkään ja kun pysähtyy niin alkaa satunnaisesti tyhjäkäynti heitteleen ja kone ilmottaa alhasesta öljynpaineesta. sitten kun käynnistän auton uudelleen niin ilmotus katoaa ja kun antaan koneen viilentyä niin käy taas normaalisti. samalla kun alkaa tyhjäkäynti heitellä niin moottori pitää pientä "vislaus" ääntä sillon tällön. mietin että olisiko vika öljynpainesensorissa mutta se ei selitä tuota tyhjäkäynti ongelmaa ainakaan mulle. oisko kellään ideoita?

    Kyseessä on siis -08 520 tuo nelisylinterinen kone.
  • arska86
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 309
    • Helsinki

    #2
    Veikkaus, että jakoketjun laahain palasina öljypumpun imusihdissä.

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Öljysihti tukossa longlife ohjelman myötä ja jakopääremppa edessä. Näitä on ollut aivan liikaa
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by Scitso View Post
        Öljysihti tukossa longlife ohjelman myötä ja jakopääremppa edessä. Näitä on ollut aivan liikaa
        Onko pakko ajaa yli 10-15000tkm/öljyn vaihto?:think
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Raiku
          Newbiemmer
          • Sep 2017
          • 5
          • Tampere

          #5
          Kuulostaapa hyvältä saakohan tuota öljysihtiä itse mitenkään puhdistettua nostamatta konetta pois ja onko jakopääremppa paha tehä kotona, kun en ole näihin ikinä tehny?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4627
            • Tampere

            #6
            Eikai vislaus tule jonkin sortin kiinnileikkautumisesta?

            Kannattaa varmaan harkita tarkkaan uskaltaako autolla enää ajaa...
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Raiku
              Newbiemmer
              • Sep 2017
              • 5
              • Tampere

              #7
              Originally posted by fraatti View Post
              Eikai vislaus tule jonkin sortin kiinnileikkautumisesta?

              Kannattaa varmaan harkita tarkkaan uskaltaako autolla enää ajaa...
              En usko että olis siitä kyse kun kuuluu lähinnä silloin satunnaisesti kun alkaa tyhjäkäynti heitellä ja ääni katoaa heti kierroksia antaessa.

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                #8
                Ihan ekana voisit tarkistaa kaikista halvimman mahdollisen eli öljynsuodattimen ja onko se siellä kunnolla paikallaan ja kaikki siihen liittyvä ehjää.
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 507
                  • Tuusula

                  #9
                  Vikakoodit olisi hyvä tarkastaa. Jos nokan/kampiakselin asennosta vikakoodia, niin todennäköisesti jakoketjunlaahaimet rikki ja palaset öljysihdissä
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • Raiku
                    Newbiemmer
                    • Sep 2017
                    • 5
                    • Tampere

                    #10
                    Joohh elikkäs.. en tiiä onko aivoissa vikaa vai missä, kun nyt kun on alkanu kelit kylmeneen niin tuntuu alkavan harvemmin tekeen tuota ongelmaa eli viimesen viikon aikana ei ole juuri ilmennyt. Ensimmäinen kesä vasta autolla takana. Vikakoodit oon tolla kiinan mokkulalla ja puhelimen softalla lukenut mutta ei anna mitään vikakoodeja. Kaverilla olis kyllä inpa niin tarvii varmaan käydä kylässä jos sillä näkis jotain enemmän. Öljynvaihtokin alkaa oleen ajankohtanen niin aattelin seuraavana viikonloppuna vaihtaa ne ja suodattimen ja katsoo tapahtuuko mitään.

                    Jos nyt ongelma iskee taas lähipäivinä niin yritän ottaa videoo jos kertois paremmin, mutta tarvii päivitellä tilannetta heti kun tiedän enemmän.

                    Comment

                    • Raiku
                      Newbiemmer
                      • Sep 2017
                      • 5
                      • Tampere

                      #11
                      Elikkäs, on tullut nyt jonkun verran ajeltua ja kelit kun on kylmentyny, niin paineongelmasta auto ei ole ilmoittanut kertaakaan. Selvisi että työkaverilla on sama ongelma 118 bemarissaan jossa on sama motti ja ollut kuulemma ongelma jo pidemmän aikaa ja talvisin aina kaikonnu. Öljyt ja suodattimen vaihdoin ja niitä tarkastellessa näytti kaikki olevan OK ja öljyn seassa ei ainakaan tullut mitään palasia/hiukkasia pois. Kuvasin videon vislausäänestä mikä tulee sillon tällön ja tässä linkki https://www.youtube.com/watch?v=WxI-XvUsfUE

                      Öljynpaineanturin ostin varmuuden vuoksi ja huomasin että onkin vähän vittumainen vaihtaa niin en ole vielä kerinnyt sitä vaihtamaan.

                      Onko ideoita?

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Eipä se tukos sieltä häviä itekseen. Lopputuloksena vaan nokka ja kampiakselitkin sit kuluu kun ei laiteta ajoissa kuntoon
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎