Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530xd -06 akun purkautumisongelma ja ratkaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tume
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 250
    • Helsinki

    E61 530xd -06 akun purkautumisongelma ja ratkaisu

    Laitetaanpas pieni selostus kun moni painii akun purkautumisen kanssa, tässä yksi mahdollinen ratkaisu. Eli potilas on otsikon mukainen, ja oireena oli voimakas virran häviäminen. Auto ei mennyt nukkumaan ollenkaan, vaihdekepin P-valo sammui ehkä parin tunnin jälkeen lukitsemisesta, mutta kuskin oveen jäi takaikkunoiden lukitusnappiin vihreä valo killittämään hamaan tappiin asti. Lisäksi konehuoneessa jatkuva vinkuna ja surina päällä kun läpät seilas omiaan ja muutkin vehkeet hereillä jatkuvasti. Ajoista riippuen semmosen 10-14 tuntia kärsi seisottaa että lähti vielä käyntiin. Kaikenlaista pientä jännää oli muutenkin, iDrive hukkasi kielen ja päivämäärät jo 5 min seisonnan jälkeen, HUD:lla näkyi vain osa informaatiosta, esim navi-ohjeet ei näkyneet ollenkaan ym. hassua. Vikakoodeissa näkyi varmaan kymmenellä eri ohjainlaitteella koodi viallisesta Can-väylästä. No sitten vain vikaa paikallistamaan, ja syylliseksi paljastui ilmaperän ohjainmoduli. Boksi vaihtoon ja taas pelaa niinkuin pitääkin.
    Last edited by Tume; 13-09-2017, 21:02. Reason: Typoja pois
    F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

    Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 299

    #2
    Hienoa että kerrottu ongelmasta ja sen ratkaisusta samassa paketissa - varmasti on hyötyä jollekin joka painii vastaavan haasteen kanssa!

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2712
      • Tampere

      #3
      Millaisen päättelyketjun lopputulemana tuo vian aiheuttaja paikannettiin?
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Tume
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 250
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by JaniLap View Post
        Millaisen päättelyketjun lopputulemana tuo vian aiheuttaja paikannettiin?
        Irrotin eri ohjainlaitteita yksi kerrallaan ja nollasin aina vikakoodit joka välissä. Lopulta tuon viallisen boksin irroituksen jälkeen can-herjat hävisivät muiltakin purkeilta. Toki aina ilmaantui uusia koodeja, kun laitteita oli irti, mutta seurasin vain noita tiettyjä can-vikoja. Sitten vaihdoin vielä toisesta autosta nuo boksit päikseen, viat siirtyivät heti ehjään autoon ja potilas alkoi pelaamaan normaalisti.
        F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

        Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

        Comment

        • Magor
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 574
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Tume View Post
          Laitetaanpas pieni selostus kun moni painii akun purkautumisen kanssa, tässä yksi mahdollinen ratkaisu. Eli potilas on otsikon mukainen, ja oireena oli voimakas virran häviäminen. Auto ei mennyt nukkumaan ollenkaan, vaihdekepin P-valo sammui ehkä parin tunnin jälkeen lukitsemisesta, mutta kuskin oveen jäi takaikkunoiden lukitusnappiin vihreä valo killittämään hamaan tappiin asti. Lisäksi konehuoneessa jatkuva vinkuna ja surina päällä kun läpät seilas omiaan ja muutkin vehkeet hereillä jatkuvasti. Ajoista riippuen semmosen 10-14 tuntia kärsi seisottaa että lähti vielä käyntiin. Kaikenlaista pientä jännää oli muutenkin, iDrive hukkasi kielen ja päivämäärät jo 5 min seisonnan jälkeen, HUD:lla näkyi vain osa informaatiosta, esim navi-ohjeet ei näkyneet ollenkaan ym. hassua. Vikakoodeissa näkyi varmaan kymmenellä eri ohjainlaitteella koodi viallisesta Can-väylästä. No sitten vain vikaa paikallistamaan, ja syylliseksi paljastui ilmaperän ohjainmoduli. Boksi vaihtoon ja taas pelaa niinkuin pitääkin.
          Mistä hommasit uuden EHC-ohjainmoduulin?
          Omani tarvis myös uutta palikkaa, kun ei meinaa perä alkaa toimimaan.
          G31 540d xdrive
          E28 535iA ikiprojekti

          Comment

          • Tume
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 250
            • Helsinki

            #6
            Bemator oy:ltä hain, sinne jäi ainakin pari boksia vielä hyllyyn. Valkkasin itse sieltä uusimman minkä löysin, ovat vaihtokelpoisia keskenään vaikka löytyy monella eri osanumerolla.
            F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

            Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

            Comment

            • >Jon1<
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1054
              • Kuopio

              #7
              Vaatiiko kyseisen palikan vaihto koodailua
              ex:F11 535xd M-Sport
              ex:e61 530D M-Sport
              ex:e38 740i mafia
              ex:e36 328
              ex:e36 320
              ex:e30 320->325

              Comment

              • Tume
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 250
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by >Jon1< View Post
                Vaatiiko kyseisen palikan vaihto koodailua
                Ei ainakaan käytetty boksi minulla vaatinut. Rupes toimimaan saman tien.
                F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

                Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎