Announcement

Collapse
No announcement yet.

-03 E60 lisävalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorkkeli12
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 264
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by mikae34 View Post
    Minusta tuo on hieno asennus! Mutta mitenkä oli, oliko näissä lisävaloissa jotain määräyksiä niiden asennuskorkeudelle ?
    Tuskin ainakaan on puututtu täälläpäin kun näkee usein tuossa kilven alapuolella valon. Edellisessä e46 oli kilpitelineellä samaten tuossa kilven alla sama valo ja sillonkaan ei leimalla ollut moittimista :think
    Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
    M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

    Comment

    • Halza
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 20
      • Rauma

      #17
      Onpa siisti asennus! Itse olen kans miettinyt lisävalon laittoa M-sport keulaan, ja juuri jotain tämän näköistä ratkaisua olen hakenut. Jos sattuu löytymään lisää kuvia asennuksesta niin ne olisi kiva nähdä.

      Comment

      • Jorkkeli12
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 264
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Halza View Post
        Onpa siisti asennus! Itse olen kans miettinyt lisävalon laittoa M-sport keulaan, ja juuri jotain tämän näköistä ratkaisua olen hakenut. Jos sattuu löytymään lisää kuvia asennuksesta niin ne olisi kiva nähdä.
        Huonosti tuli otettua kyllä kuvia mutta käytännössä tuo oli aika helppo toteuttaa. ensin mittasin valon kiinnikeiden kohdan (täytyy olla valon päältä kiinnitettävä malli, sivu kiinnikeillä aika vaikea toteuttaa kun ovat justiin runko aisojen kohdalla sillon ainakin tuollasessa noin 22" valossa) mahdollisimman taka reunaan puskurin palkkia piti saada porattua että tulee tarpeeksi taakse. Sitte ku olin piirtäny reikien paikat niin m8 alumiini niittimutterille reiät (10,5mm poranterällä tuli vähän timmi että sai hakata mutterin paikalleen) ja puristaa ne siihen. M10 normi mutterit laitoin korokkeiksi kun en äkkiseltään keksinyt muuta, nuo korokkeet joutu laittaa sen takia, että valo olis tullu liian ylös ja noin sentti valon yläreunasta olis jääny puskurin taakse.

        Kun olin saanu mutterit niitattua niin lovesin siihen tuulitunneliin valon mentävät kolot, helppo oli loveta kun tunneli on jotain kumin tapasta siitä alku osasta. Sitte ku olin saanu lovettua tarpeeks syvälle niin näps ja kops valo oli jo kiinni.

        Noiden toimenpiteiden jälkeen sähköjen kytkentä, plussa apuvirta pisteestä ja miinus rungon apuvirta pisteestä joka on iskari tolpassa kans. Heräte releelle vasemmasta ajovalosta pinni 1 muistaakseni, sininen johto joka tapauksessa ainakin lci:ssä. Kutiste jatkolla heräte johto naittaa siihen pitkien kaihtimen siniseen johtoon. Ei vikakoodeja ja valo pelaa aivan normaalisti eikä räpsy.
        Kun sähköt oli kytketty niin valon suuntaus ja puskuri paikalleen.

        Siinäpä se lyhykäisyydessään oli :think toivottavasti oli apuja
        Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
        M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #19
          Onhan tuo asennus ihan siisti, mutta nyt siinä on pois puolet muutenkin hieman naftin välijäähyn virtauspinta-alasta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Halza
            Newbiemmer
            • Jan 2013
            • 20
            • Rauma

            #20
            Kiitos paljon asennuskuvauksesta!

            Comment

            • Timber
              Newbiemmer
              • May 2011
              • 27
              • ...

              #21
              Hieno ja siistin näköinen asennus, itseä mietitytti kans tuon jäähdytys pinta-alan pienentymisen lisäksi lopullinen kaukovalo hyöty.
              Sumuvalojen korkeudella ja taitaa yläosasta valokeila leikkaantua vielä puskurin takia.
              Mutta toivottavasti toimii ja laita valokuvia pimeällä nii siitähän sen näkee sit.

              Comment

              • Jorkkeli12
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 264
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Timber View Post
                Hieno ja siistin näköinen asennus, itseä mietitytti kans tuon jäähdytys pinta-alan pienentymisen lisäksi lopullinen kaukovalo hyöty.
                Sumuvalojen korkeudella ja taitaa yläosasta valokeila leikkaantua vielä puskurin takia.
                Mutta toivottavasti toimii ja laita valokuvia pimeällä nii siitähän sen näkee sit.
                Mietin itekki sitä jäähyyn vaikuttamista, mutta väitän kyllä että tuolla vakio kokoonpanolla ei suurta merkitystä oo tehoihin tai jäähytykseen. Tuossa mun omassa kun ei oo niitä kaihtimiakaan tuossa munuaiset takana niin varmasti ilma kiertää aivan tarpeeksi kennoissa. Eikä valo ole kiinni välijäähyttimessä niin kyllä se ilma tuosta valonkin alta nousee koko jäähyttimen pinta-alalle

                Ja mitä tuohon näkyvyyteen tulee niin mulla on ollu kaikissa omissa autoissa tuossa kilven alla valo, aivan riittävästi se on aina näyttänyt omiin tarpeisiin tai jos vertaa vakioon.

                Tässä kuva mistä käy hyvin ilmi, että ei juurikaan tuo puskuri vaikuta valon kuvioon kun katsoo tuota suuntaus laitteen kylkeä mihin valo piirtää kuvion, eli aika kapea kuvio on vielä tuossakin vaiheessa..


                Tässä taas kuva otettu pimeässä hallissa, ei paljon saa selvää, mutta hyvin tuo kyllä jo nostaa valokuviota, hallin toiseen päähän noin 25m


                EDIT. Lisätään vielä tuohon jäähy asiaan sen verran, että ite ainakin tulee niin harvoin ajettua niin rivakasti, että tuo ilma pääsisi lämpeämään liikoja. Tuskin ohitus tilanteessa on tuon virtaus pinta-alalla niin suurta merkitystä että se mihinkään mitenkään vaikuttaisi.
                Last edited by Jorkkeli12; 31-07-2019, 20:31.
                Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

                Comment

                • Jorkkeli12
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 264
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Tässä vielä pari kuvaa.

                  Tuo valohan on värilämmöltään 4500k mistä ite tykkään kyllä kun ei väsytä silmiä ja lumisateella ei häiritse niin paljon.


                  Ja tässä kuva viime talvelta kun oli emännän mersun keulassa kyseinen valo. Valokin on hyvin samassa paikassa kun pemarissakin, toki mersu on vähän korkeampi yksilö.


                  Siinä nyt parit kuvat selventämään omia mielipiteitä laitetaan vielä kuva sitten kun tulee pimeät.
                  Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                  M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

                  Comment

                  • Jorkkeli12
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 264
                    • Seinäjoki

                    #24

                    Tässäpä nyt se kuva miten tuo xvision näkyy tuolta puskurin sisästä. Ei omasta mielestä ole kauhean huono valoteho vähän toki tärhtänyt kuva, mutta eikö siitä selvän saa.
                    Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
                    M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #25
                      Oliko Pitkien herätteen johto Sininen ja pinni 14

                      Oliko Pitkien herätteen johto Sininen ja pinni 14, onko se Läppä Zenonien ohjausvirta jolloin pitkät kytkeytyy.



                      Originally posted by RRR77 View Post
                      Voi ottaa. Tein ko. asennuksen vuosi sitten edelliseen farkkuun, ei tullut ongelmia. Asennus on helppo kun virrat voi ottaa konehuoneesta ja signaalin saman puolen valolta. Muistaakseni sininen johto ja pinni 14 mutta tarkasta tämä ennen kytkemistä.. tarkastan itekin sen kyllä lähipäivinä kun paneeli saapuu

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9156
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by 325E View Post
                        Oliko Pitkien herätteen johto Sininen ja pinni 14, onko se Läppä Zenonien ohjausvirta jolloin pitkät kytkeytyy.
                        Xenonin kaihdinläpän ohjaus sininen johdin, mutta tuo pinni ei täsmää.

                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #27
                          Sittenhän se on sininen johto

                          Tästä sivulta otin tuon johdon värin eli sininen ja pinni 14 lukemat, eli sitten herättimelle oikea tieto on siis sininen johto, joka ohjaa kaihdinläpän toimintaa ja siitä heräte siis pitkille.



                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Xenonin kaihdinläpän ohjaus sininen johdin, mutta tuo pinni ei täsmää.

                          https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...lasher/kvMxlcq
                          Last edited by 325E; 12-11-2019, 00:19.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎