memebuy23buy

N53 ja hidas kaasuläppä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -TT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 192
    • Oulu

    N53 ja hidas kaasuläppä

    Onko muut törmännyt tämmöiseen seikkaan:
    Kaasuläpän hitauden huomaa nyt liukkaalla. Siinä vaiheessa, kun on sivuluisussa ja löysää kaasua, niin mitään ei tapahtu. Viive on todella pitkä ainakin mulle.
    Tulee vähän oho tilanteita. Sama homma myös toisin päin, kun junttaa lapun lattiaan, niin kelaa hiljalleen taas kierroksia.

    Voiko tuota kaasuläpän nopeutta muuttaa millään parametrillä?
    Vai onko toi vain ominaisuus?

    Tykkään ajaa autolla, joka reakoi polkimen liikkeeseen.
    Vaijerilla tuo ongelma korjaantuisi kyl.

    Auto on manuaali.
    Automaatilla tuota tuskin huomaa tai tiedostaa koko asiaa.
    Coupe :think
    sigpic
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    #2
    Ota DTC kokonaan pois päältä ja kokeile tuntuuko samanlaiselta. Veikkaan että tuntemasi hidas kaasuläppä on vain ajonhallintaan liittyvää tehonrajoitusta.
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • -TT
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 192
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Petsku333 View Post
      Ota DTC kokonaan pois päältä ja kokeile tuntuuko samanlaiselta. Veikkaan että tuntemasi hidas kaasuläppä on vain ajonhallintaan liittyvää tehonrajoitusta.
      Juu ilman DTC mä ajan.
      Coupe :think
      sigpic

      Comment

      • Petsku333
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 349
        • Kerava

        #4
        Originally posted by -TT View Post
        Juu ilman DTC mä ajan.
        DTC kokonaan pois eli pidät nappia pohjassa monta sekuntia? :think
        Seat Cupra 290

        Ex. F20 118i MHD Stage 2
        E60 2006 525i

        Comment

        • -TT
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 192
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Petsku333 View Post
          DTC kokonaan pois eli pidät nappia pohjassa monta sekuntia? :think
          On luistonestokin pois päältä. Se että saat auton sivuluisuun täytyy ottaa kaikki pois, mitä saat.
          Ongelma on se kaasuläpän hitaus seurata kaasupoljinta. Se servo/moottori, joka liikuttaa läppää täytyisi saada toimimaan nopeampaa.

          Muut ei ilmeisesti aja manuaalilla/sivuluisussa 500:lla Onhan se tietysti vähän vanhanaikaista.
          Coupe :think
          sigpic

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            #6
            Mitenkä on todennettu että kaasuläppä liikkuisi hitaasti? :think

            Kylläpä ne sähköläpät aika nopeasti reagoi.
            Jospa siellä on jotain muuta vikaa, jos ne kierrokset jää "hummaamaan" (ts. ei laske tarpeeksi nopeasti).
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • -TT
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 192
              • Oulu

              #7
              Originally posted by bemmeri View Post
              Mitenkä on todennettu että kaasuläppä liikkuisi hitaasti? :think

              Kylläpä ne sähköläpät aika nopeasti reagoi.
              Jospa siellä on jotain muuta vikaa, jos ne kierrokset jää "hummaamaan" (ts. ei laske tarpeeksi nopeasti).
              Ei siel ilmavuotoa ainakaan livedatan perusteella ole.
              Perstuntuma on autossa vain sellainen, mistä en pidä.
              Se on sama tunne kaasussa, mitä M52 ja M54 erokin.

              Moottorihan on ok ajettava, eikä se mikään ralliauto todellakaan ole.
              Ajattelin vain, että jos siinä on olemassa sellainen moodi, joka hidastaa läpän
              toimintaa, kun vaihtaa vaihdetta ja jättää kierroksia pohjalle. Eli jonkinlainen vaste tuolla läpän ohjauksella on olemassa.
              Coupe :think
              sigpic

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #8
                Kokeile se "kaasupolkimen" resetointi. Sen pitäisi terävöittää menoa, jos on pitemmän aikaa ajeltu mummokaasulla ja adaptoitunut sille ajotyylille, ainakin automaateissa tuntuu olevan vaikutusta.

                Edit. enpä äkkiä löytänyt kuin e46:een tuon ohjeen, mutta kaiketi sama myös e90:ssä. googlella varmaan löytyy.

                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4657
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by -TT View Post
                  Ei siel ilmavuotoa ainakaan livedatan perusteella ole.
                  Perstuntuma on autossa vain sellainen, mistä en pidä.
                  Se on sama tunne kaasussa, mitä M52 ja M54 erokin.

                  Moottorihan on ok ajettava, eikä se mikään ralliauto todellakaan ole.
                  Ajattelin vain, että jos siinä on olemassa sellainen moodi, joka hidastaa läpän
                  toimintaa, kun vaihtaa vaihdetta ja jättää kierroksia pohjalle. Eli jonkinlainen vaste tuolla läpän ohjauksella on olemassa.
                  Kait tuolla softassa on vastaavia ominaisuuksia kuin vanhemmissakin...


                  Tosin tuollainen tuskin on optimoitu niin että sillä ajellaan perä sivulla kun jollain vanhalla takatuuppari volvolla...
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Taitaa tuo 10 sekunnin kaasunpainallus virrat päällä laittaa vesipumpun pyörimään myös n53:ssa? Ainakin n52:ssa sen tekee. Mites se hidden sport button viritys? Vaikuttikos se myös kaasunvasteeseen?

                    -Anssi

                    Comment

                    • Juggie
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 199
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #11
                      Itellä on manuaali vitonen ja vaikka en paljoa leikikkään, niin kyllä sillä joku kerta talvessa pitää kahva edellä mennä, enkä kyllä ole koskaan huomannut, että kaasu jäisi "päälle" :think
                      Toki se minun meno voi olla semmoista tissiposkien hommaa, kun ei ole vakioharrastus

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Luulisin että kaasunvasteeseenkin löytyy säätöjä joita pääsee roplaamaan NCS-expertillä. Ainakin muijan C-mersun fly-by-wire kaasu ei anna yhtään moottorijarrua vakiona, turvallisuuskysymys ettei perä irtoa.

                        Jos ei NCS-expertillä löydy säätöjä niin kaasunvasteet täytyy sitten säätää itse moottorinohjauspurkkia roplaten.

                        Comment

                        • Juggie
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 199
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #13
                          Kommentoidaanpa tännekin, kun tuli itselle jollain tapaa vastaava oire.
                          Eli CCV venttiilistä ilmeisesti revennyt kalvo ja nyt kaasun noston jälkeen on selvä viive ennen kuin menee normaalille moottorijarrulle

                          Comment

                          • -TT
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 192
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Juggie View Post
                            Kommentoidaanpa tännekin, kun tuli itselle jollain tapaa vastaava oire.
                            Eli CCV venttiilistä ilmeisesti revennyt kalvo ja nyt kaasun noston jälkeen on selvä viive ennen kuin menee normaalille moottorijarrulle
                            Mulla toi moottorijarrutus toimii, niin kuin varmaan on suunniteltu.
                            Se viive on vain olemassa ja sen kanssa on elettävä.

                            Kyllä sen kalvon vaihdon voisi itsekkin tehdä ihan vain varmuuden vuoksi.
                            Olen yrittänyt tehdä näitä huoltoja vähän niinkuin etukäteen.

                            Kun saat auton kuntoon, niin vois kokeilla, onko noiden käyttäytymisessä isojakin eroja?
                            Coupe :think
                            sigpic

                            Comment

                            • Juggie
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 199
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by -TT View Post
                              Kun saat auton kuntoon, niin vois kokeilla, onko noiden käyttäytymisessä isojakin eroja?
                              Kyllähän sitä voisi miettiä :think
                              Katsotaan nyt ensin että tuleeko tuolla kuntoon, odotukset on kyllä korkealla

                              Comment

                              Working...
                              X