Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d suuttimien + ja - arvot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    535d suuttimien + ja - arvot.

    Eli vanhasta 530d mallista kun suuttimia tuli räplättyä, oli ne aina miinus merkkisiä... kyseisessä 535d 06 mallissa on puolet noin -1 ja puolet +1 ? Onko normaalia vai mitä?
    Tuntuu että joskus kylmänä vähän kävisi ensimmäiset 5sek oudosti nypyttämällä. Hehkut ja ohjain uudet, ei koodeja sekä muuten toimii hyvin.
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Eli vanhasta 530d mallista kun suuttimia tuli räplättyä, oli ne aina miinus merkkisiä... kyseisessä 535d 06 mallissa on puolet noin -1 ja puolet +1 ? Onko normaalia vai mitä?
    Tuntuu että joskus kylmänä vähän kävisi ensimmäiset 5sek oudosti nypyttämällä. Hehkut ja ohjain uudet, ei koodeja sekä muuten toimii hyvin.
    On normaalia.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Jos kaikki suuttimet on kunnossa ja yhtä hyviä niin korjausarvot on lähellä nollaa. Jos joku on selvästi huonompi niin yleensä sen korjausarvo nousee ja jos nakkaa käytettyjen sekaan uuden suuttimen (joka on "parempi") niin sen korjausarvo menee miinukselle.

      Itse en koskaan ole nähnyt tilannetta jossa kaikki olisivat miinuksella...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post

        Itse en koskaan ole nähnyt tilannetta jossa kaikki olisivat miinuksella...
        Ei se olekaan mahdollista kun kaikkien korjausarvojen summa pitää olla 0.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #5
          Ok

          No näinhän se näyttää menevän. Eilen asentelin uudemman version impasta, ja ykkösen korjausarvo oli 4luokkaa... tänään töistä tullessa uusi kokeilu, ja korjausarvo oli o.o1... voiko suutin präkätä noin?? Vai johtosarjako siellä vittuilee?
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10057
            • KVLA

            #6
            Eikö näissä suuttimien "pistokkeissa" ole ollut kontakti ongelmia?

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              #7
              Joo

              e39 mallissa oli ainakin, entiedä onko näissä, liittimen illalla irroitin ja jotain kontaktispraytä sinne suihkein, ei korroosiota ainakaan näkynyt... ehkä jos kynnet väsyy taikka jotain. Tuntuu vaan oudolta että surkeimmasta suuttimesta paras arvoiseen. Ajomatkat ja tyylit oli ennen mittausta samat.

              No pitää seurata tilannetta.
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                #8
                Epäilen ohivuotoa omassa autossani, moottori pre-LCI 535d.

                Pääsen huomenna mittauttamaan korjausarvot mutta onko väliä, että mitataanko ne kylmästä vai lämpimästä koneesta?
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • Reaper90
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 50
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by revote View Post
                  Epäilen ohivuotoa omassa autossani, moottori pre-LCI 535d.

                  Pääsen huomenna mittauttamaan korjausarvot mutta onko väliä, että mitataanko ne kylmästä vai lämpimästä koneesta?
                  Itellä oli aina kylmänä isoin korjausarvo ja lämpimänä meni ns. normaalin puolelle.

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    #10
                    Siksi kysynkin, että pitääkö mitata kylmästä koneesta?

                    Ja miten suutin vaihdetaan, onko olemassa joku erikoistyökalu jolla suuttimen saa irti?
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2732
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by revote View Post
                      Pääsen huomenna mittauttamaan korjausarvot mutta onko väliä, että mitataanko ne kylmästä vai lämpimästä koneesta?
                      Korjausarvojen seurannan kannalta koneen lämpötilalla ei ole olennaista merkitystä. Samalla suosittelen mittaamaan ne ohivuodotkin, sillä suuttimien korjausarvot saattavat testerin lukemien perusteella olla suunnilleen kohdillaan, vaikka ohivuotoa on reippaastikin ja suutin huollon tai vaihdon tarpeessa.

                      Miten olet päätellyt ohivuodon mahdollisuuden?
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #12
                        Taustatarinaa sen verran, että alkujaan moottori täristi ja täristää edelleen tyhjäkäynnillä ajoittain. Tavallaan vapisee. Kierroksilla tärinä loppuu. Vaihdettiin damper ja ongelma ei poistunut. Tänään kylmäkäynnistyksessä tuprautti aika isot savut. Ajoin lyhyen matkaa jonka jälkeen jätin auton tyhjäkäynnille ruksuttamaan. Sinä aikana moottori oli ravistanut taas jonkin verran ja lähdettyäni ajamaan tuprautti hetken alkaa sinistä.

                        Tiedoksi myös se, että ollaan 700km päässä kotoa. Täällä paikallisessa huollossa ei ole kuin Boschin testeri ja sillä ei ilmeisesti saa mitattua muuta kuin korjausarvot. Pitäisi kuitenkin päästä siis myös ohivuoto mittaamaan jotta tietää varmuudella tilanteen?
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2732
                          • Tampere

                          #13
                          Ok. Ohivuotomittausta voidaan käyttää varmistamaan suutinvika auton oireiden ja korjausarvojen lisäksi. Ei siis ehdottoman välttämätön, mutta soledoidisuuttimien kohdalla kuitenkin kohtalaisella vaivalla tehtävissä ja siksi sopiva täydentävä mittaus. Sen sijaan tilanteessa, jossa oireet ovat varsin selvät suutinvian epäilyyn ja lisäksi korjausarvojen perusteella yksittäinen suutin on ihan omilla lukemillaan, niin silloin ohivuotomittaus ei tuo paljoakaan lisäarvoa. Ohivuotomittauksen perusteella voidaan myös varmemmin päätellä, onko yksittäisen oireilevan suuttimen lisäksi jokin toinen suutin jo lähellä loppuaan ja järkevää vaihtaa/huoltaa samalla kuin se oireita tuottava vikaantunut värkki.
                          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            #14
                            Ja ohivuoto mitataan vain inpalla tai istalla, vai onko se joku "fyysinen mittaus"?
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2732
                              • Tampere

                              #15
                              Erämaaolosuhteissa karkeaa diagnostiikkaa voi tehdä myös auton ollessa tyhjäkäynnillä irroittamalla yksitellen suuttimien sähköliittimiä ja seuraamalla muuttuuko käynti aiemmasta --> viallisen suuttimen kohdalla käynti ei juuri muutu, mutta toimintakykyisten kohdalla käynti muuttuu aiempaa epävakaammaksi.

                              Ohivuotomittaus tehdään isokokoisten injektioruiskujen avulla, esim. kuvan kaltaisella asetelmalla jossa ruiskut liitetty suuttimien paluulinjen paikalle ja tyhjäkäynnillä seurataan korkeintaan 2 min ajan paljonko ruiskut täyttyvät (nuo ruiskujen männät sitten pomppaa tuosta irti kun täyttyvät, joten männät voi olla irrallaankin). Toimenpiderajana taisi olla 20 ml / 2min. / suutin. Täsmentäköön vuotomäärän joka muistaa tarkemmin.

                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎