Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pyyhkijän sulat ja automaattiasento.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    Pyyhkijän sulat ja automaattiasento.

    Eli alkanut sulkien ääni häiritsemään, uudet rungottomat boschit nyt. Pitäisikö tämän pyyhkiä niin ettei sitä kuule lainkaan? Ääni on vastaava kuin jos kuivaa lasia pyyhkisi. Sulista tai mekanismistä se tulee.

    Samaan syssyyn kysymys että voiko automaattista asentoa koodata vähemmän herkäksi? Nyt se on joko nopea, tai tosinopea. Ärsyttävän äänen kanssa kamala yhdistelmä.

    Pihassa oleva 2000 mallin mazda pyyhkii kyllä äänettömästi, joten luulisi bemarinkin siihen pystyvän.
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #2
    Uusilla sulilla ja "myrkyllä" pestyllä lasilla ne pyyhkijät ainakin on likimain äänettömät. Pakkasella voi olla ongelmia saada hiljaiseksi,etenkin vanhoilla kovilla sulilla. Tuo sulkien uusiminen tai kunnon pesu niille auttaa yhdessä pyyhkijän anturin pesun jälkeen pitäisi toimia paremmin.

    Joskus automattiin on tehtävä uudelleen "alustus" (initilisointi),niin yleensä silloin viimeistään alkaa vörkkimään järkevämmin tuo tunnistin.

    Comment

    • Tontsa80
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 271
      • pori

      #3
      jep

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Uusilla sulilla ja "myrkyllä" pestyllä lasilla ne pyyhkijät ainakin on likimain äänettömät. Pakkasella voi olla ongelmia saada hiljaiseksi,etenkin vanhoilla kovilla sulilla. Tuo sulkien uusiminen tai kunnon pesu niille auttaa yhdessä pyyhkijän anturin pesun jälkeen pitäisi toimia paremmin.

      Joskus automattiin on tehtävä uudelleen "alustus" (initilisointi),niin yleensä silloin viimeistään alkaa vörkkimään järkevämmin tuo tunnistin.
      Lasi on pustattu glymin jollakin lasiaineella ja sulat uudet, ei tosiaan apua... ääni suurin sulkien lähtiessä liikkeelle alhaalta, ja ja vastaavasti sama kun lähtee ylhäältä alas. Ei näissä taida mitään vivuston kulumisongelmaa olla?

      Ilmeisesti sulan väärä kulma tekee myös tätä kuvailemaani ääni, mikähän oikea kulma mahtaa olla? Pitääkö surutta vaan kokeilla vääntää eri kulmiin jos hiljenisi...

      Pitää kokeilla tuota alustusta tunnistimelle.
      Last edited by Tontsa80; 23-11-2017, 21:20. Reason: lisäys
      Vikakoodien lukua porin suunnalla

      Comment

      • Kiisseli
        Newbiemmer
        • Apr 2013
        • 12
        • Uusimaa

        #4
        Ostin myös pari vuotta sitten uudet ruodottomat bochit ja sama rasittava pauke varsinkin takaisin lähtiessä jatkui. Tutkin vivustoja enkä löytänyt klappia.
        Tuntui että sulka tarrasi kiinni ja sen runko muljahti kun vaihtoi suuntaa.
        Taas vaihdoin sulat jossain vaiheessa ja ääni hävisi.
        Eli uusikin sulka voi olla huono?

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #5
          juuri näin

          eli tässä video ääneen, ei ainakaan normaalia ole???



          Jännä että ulkopuolelle ääni ei kuulu, vain sisälle.

          Tämä rungoton sulka tosiaan muljahtaa puolelta toisella lähtiessä ja palatessa... minkälaiset originaalisulat on? rungolla vai ilman?
          taidan nämä palauttaa motonettiin...
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • Soppa79
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 37
            • Hki

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Uusilla sulilla ja "myrkyllä" pestyllä lasilla ne pyyhkijät ainakin on likimain äänettömät. Pakkasella voi olla ongelmia saada hiljaiseksi,etenkin vanhoilla kovilla sulilla. Tuo sulkien uusiminen tai kunnon pesu niille auttaa yhdessä pyyhkijän anturin pesun jälkeen pitäisi toimia paremmin.

            Joskus automattiin on tehtävä uudelleen "alustus" (initilisointi),niin yleensä silloin viimeistään alkaa vörkkimään järkevämmin tuo tunnistin.
            Myrkyllä??? ja miten tehdään alustus, ihan vaan uusiksi päälle vai?
            E91 320D -11
            Dodge Monaco 2D HT -72
            Dodge Superbee -71
            VW Kupla -72 38tkm

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15246
              • Ajamisen Iloa

              #7
              jaa väärä alue...
              Last edited by Remotion; 24-11-2017, 09:30.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10031
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Soppa79 View Post
                Myrkyllä??? ja miten tehdään alustus, ihan vaan uusiksi päälle vai?
                Siis jollain riittävän vahvalla pesuaineella,millä kaikki lika (suola,piki,rasva yms.) varmasti poistuu lasin pinnasta ja sadetunnistimen anturin päältä.

                Anturin alustus pitää tehdä Bmw softalla. Tarvittaessa foorumilaisia voi saada jelppiin.

                PS. Siinä anturin kohdalla lasissa ei saa olla vaurioita. Kiveniskemää tai kovin kulunut (hiekan "puhaltama") tuulilasi. Silloin anturi saa väärää infoa ja toiminta voi olla epäloogista.
                Last edited by Heguli 31; 24-11-2017, 22:23.

                Comment

                • Petsku333
                  BTCF Member
                  • Jun 2014
                  • 349
                  • Kerava

                  #9
                  Originally posted by Tontsa80 View Post
                  eli tässä video ääneen, ei ainakaan normaalia ole???



                  Jännä että ulkopuolelle ääni ei kuulu, vain sisälle.

                  Tämä rungoton sulka tosiaan muljahtaa puolelta toisella lähtiessä ja palatessa... minkälaiset originaalisulat on? rungolla vai ilman?
                  taidan nämä palauttaa motonettiin...
                  Itsellä oli tämmönen ongelma kanssa piti sisälle todella kovaa ääntä, vedin lasin ja pyyhkijät oliko jotain CRC Glass Clean kamaa ja ei muljahtele ja äännä enään. Ei perus autoshampoo irrota kaikkea :think
                  Last edited by Petsku333; 25-11-2017, 14:12.
                  Seat Cupra 290

                  Ex. F20 118i MHD Stage 2
                  E60 2006 525i

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    #10
                    Katoppa että varsien mutterit on varmasti kireällä. Omassa olivat Wetterillä jättäneet lasin vaihdon yhteydessä varren mutterin käsikireyteen ja napsui ikävästi.
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • stoma
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 44
                      • Täällä

                      #11
                      Mulla tuollainen ääni tuli oikeanpuolen varren linkuston laakerin totaalisen puuttumisen takia. Ääni loppui kun laitettiin uusi varsi.

                      Täältä löytyy ohjeet jos on intoa vaihtaa laakeri ite..
                      https://www.youtube.com/watch?v=eFuH1NowiUo

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎