Morjes,
Elikkä seuraavanlaista toimintaa havainnut omassa autossa jo pidemmän aikaa, vähän aikaa kun ajanut autolla alkaa automaatti venyttämään vaihtoja korkeammille kierroksille. Nyt yhdistin tuon tapahtuman Dpf polton alkamiseen kun olen tuota jo pitkään ihmetellyt.
Auto siis 530xd LCI 2008. Ajettu 350tkm.
INPAlla ja DISsillä tutkinut ja katsonut ajossa arvoja dpf:stä, vastapaineet tyhjäkäynnillä n.10mBar ja kovemmin kiihdyttäessä 50-150, eli ne ilmeisesti ihan ok, mutta tuo poltto tapahtuu todella useasti, ihan 10km välein. Vikakoodin antaa kaasuläpältä, mutta nollaamalla pysyy aina jonkun aikaa poissa ja poltto kuitenkin käynnistyy kun DISsillä katsoo.
Joskus löysin auton parivuotta vanhan myynti-ilmon ja siinä sanottiin että ohjelmoitu, varmuutta siitä ei ole kun seuraavalta omistajalta itse ostin eikä ollut asiasta mainittu.
Mistä tämä jatkuva poltto voisi johtua?
Elikkä seuraavanlaista toimintaa havainnut omassa autossa jo pidemmän aikaa, vähän aikaa kun ajanut autolla alkaa automaatti venyttämään vaihtoja korkeammille kierroksille. Nyt yhdistin tuon tapahtuman Dpf polton alkamiseen kun olen tuota jo pitkään ihmetellyt.
Auto siis 530xd LCI 2008. Ajettu 350tkm.
INPAlla ja DISsillä tutkinut ja katsonut ajossa arvoja dpf:stä, vastapaineet tyhjäkäynnillä n.10mBar ja kovemmin kiihdyttäessä 50-150, eli ne ilmeisesti ihan ok, mutta tuo poltto tapahtuu todella useasti, ihan 10km välein. Vikakoodin antaa kaasuläpältä, mutta nollaamalla pysyy aina jonkun aikaa poissa ja poltto kuitenkin käynnistyy kun DISsillä katsoo.
Joskus löysin auton parivuotta vanhan myynti-ilmon ja siinä sanottiin että ohjelmoitu, varmuutta siitä ei ole kun seuraavalta omistajalta itse ostin eikä ollut asiasta mainittu.
Mistä tämä jatkuva poltto voisi johtua?
Comment