Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huono käynti/ei starttaa lyhyen käytön jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    #16
    On käynyt, sekä M50 että M54. Omalla otannalla M54 on alttiinpi, mutta kun on molemmat olleet loppuunpoljettuja vehjeitä, voi olla ihan yksilöeroja.

    Kaasu pohjassa starttaillessa ei kastu tulpat ihan niin herkästi, mutta sahata tosiaan saa.
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • M_P
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 97
      • ----------------

      #17
      Originally posted by maukka86 View Post
      Kuulostaako kone normaalilta kun starttaat? Jos kyseessä on liimaventtiili, startti pyörittää konetta todella kevyesti ja vauhdikkaasti, koska puristukset puuttuu. Jos taas starttausääni on normaalin kuuloinen, niin vika voi olla jossain muualla.

      Niin ja kaasuun en ainakaan itse koskenut, kun liimaventtiili sattui omalle kohdalle, vaan jauhoin vain startilla koneen käyntiin koskematta kaasuun. Kuinka pitkään olet yhtäjaksoisesti startannut?

      Kyllä se ehkä kevyehkön olonen on. Kiekkamittari liikahtelee ainakin, välillä käydään viidessäsasassakin antamassa lupaus, mutta ei. Paha sanoa. Irroitin yhden tulpan "liian isolla" (17mm) avaimella, joten en taida jatkaa operaatiota ennenkun saan oikean avaimen. Kierre oli ainakin märkä. Pitäisiköhän käydä samalla hakemassa uudet tulpat jos ne kerran meinaan irroittaa, aika nokinen oli tuo yksi.

      Niin pitkään olen startannut että joskus startti menee pois päältä itekseen. sellasia 10-20 sek. maksimi ja sen jällkeen uusi yritys. Liittyy varmaan jotenkin noihin mun akkuihin, kun tyhjällä akulla hyppää aikasemmin päältä.

      Comment

      • M_P
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 97
        • ----------------

        #18
        Niinkun rotaN tuossa sanoikin, taidan jatkaa starttailuja huomenna jos saan uudet kuivat tulpat.

        Avaimen koko askarruttaa, käykö 16mm? vai onkohan 5/8 oikea koko

        Comment

        • maukka86
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 490
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by M_P View Post
          Kyllä se ehkä kevyehkön olonen on. Kiekkamittari liikahtelee ainakin, välillä käydään viidessäsasassakin antamassa lupaus, mutta ei. Paha sanoa. Irroitin yhden tulpan "liian isolla" (17mm) avaimella, joten en taida jatkaa operaatiota ennenkun saan oikean avaimen. Kierre oli ainakin märkä. Pitäisiköhän käydä samalla hakemassa uudet tulpat jos ne kerran meinaan irroittaa, aika nokinen oli tuo yksi.

          Niin pitkään olen startannut että joskus startti menee pois päältä itekseen. sellasia 10-20 sek. maksimi ja sen jällkeen uusi yritys. Liittyy varmaan jotenkin noihin mun akkuihin, kun tyhjällä akulla hyppää aikasemmin päältä.
          Kannattaa nyt tosiaan ne tulpat tsekata, jos ne uivat bensassa. Itse starttasin yhtäjaksoisesti varmaan lähemmäs minuutin, ennenkuin edes alkoi lupailla käynnistymistä ja startilla piti avittaa käyntiä jonkun aikaa, ennenkuin alkoi käydä kaikilla sylintereillä.

          Onko tässä autossa starttinappi, joka hoitaa starttauksen automaattisesti, kun kerran painaa nappia? Jos on, niin pystyykö automaation ohittamaan esim. pitämällä nappulaa kokoajan pohjassa, jotta pystyisi tekemään pidemmän startin?
          f22 220i

          Comment

          • M_P
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 97
            • ----------------

            #20
            Originally posted by maukka86 View Post
            Kannattaa nyt tosiaan ne tulpat tsekata, jos ne uivat bensassa. Itse starttasin yhtäjaksoisesti varmaan lähemmäs minuutin, ennenkuin edes alkoi lupailla käynnistymistä ja startilla piti avittaa käyntiä jonkun aikaa, ennenkuin alkoi käydä kaikilla sylintereillä.

            Onko tässä autossa starttinappi, joka hoitaa starttauksen automaattisesti, kun kerran painaa nappia? Jos on, niin pystyykö automaation ohittamaan esim. pitämällä nappulaa kokoajan pohjassa, jotta pystyisi tekemään pidemmän startin?
            Ei ole nappia. En pysty minuuttia starttaamaan, starttaus katkeaa itsekseen jossain 10-20 sekunnin kohdalla kohdalla, vaihtelevasti. Voisko toi johtua huonosta akusta vai mistä? Tyhjällä akulla katkeaa nopeammin. Starttaa kyllä heti uudestaan. Aika märkää oli pytyissä, jätin ne ilman tulppia yöksi ja aamulla varmaan sitten sahataan taas, uusilla tulpilla ja kaasu pohjassa.

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Tosiaan, kuten Haatainen sanoi; kaasu pohjassa.
              Viereen toinen auto käymään ja kaapelit kiinni, ei akkuun vaan konehuoneesta löytyy punainen napa, plussa siihen ja miinus vaikka iskarin mutteriin. Vähän kierroksia siihen latausta antavaan autoon.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • M_P
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 97
                • ----------------

                #22
                Netissä näin tällaisenkin teorian, että tulvinut bensa huuhtelee muutamassa päivässä renkaista ja seinistä öljykalvon pois mikä kadottaa puristukset, sälli pisti ruokalusikallisen öljy per pytty ja pyöritti liman tulppia (ja bensansyöttöä) pari kertaa ennenkun pisti tulpat takas. Tiiä tosta sitte.

                Comment

                • M_P
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 97
                  • ----------------

                  #23
                  Auto käy taas. Apuvirralla ja eetterillä se sitten heräsi. Uudet tulpatkaan ei varmaan haitannut asiaa. Tosin yhtä vaikealta se starttaus kuulosti mutta oisko neljännellä yrityksellä herännyt.

                  Mistähän tuo johtuu ettei anna startata kun noin 20 sekuntia ennenkun startti hyppää päältä. Vaikka oli toinen käyvä auto kaapeleilla kiinni. Joku suojajuttu vai vaikuttaako tuo kiinni oleva huono akku edelleen asiaan? Ja virta kyllä kulki kaapeleissa. :think

                  Comment

                  • rotaN
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2015
                    • 211
                    • -

                    #24
                    Originally posted by M_P View Post
                    Auto käy taas. Apuvirralla ja eetterillä se sitten heräsi. Uudet tulpatkaan ei varmaan haitannut asiaa. Tosin yhtä vaikealta se starttaus kuulosti mutta oisko neljännellä yrityksellä herännyt.

                    Mistähän tuo johtuu ettei anna startata kun noin 20 sekuntia ennenkun startti hyppää päältä. Vaikka oli toinen käyvä auto kaapeleilla kiinni. Joku suojajuttu vai vaikuttaako tuo kiinni oleva huono akku edelleen asiaan? Ja virta kyllä kulki kaapeleissa. :think
                    kai siihen joku aika on ohjelmoitu ettei startti pala..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎