Originally posted by HTK12
View Post
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Bmw 530d ja ongelmana kulutus ajotietokoneessa.
Eli nyt hypännyt yhtäkkiä lähemmäs 20litraan satasella ja vain siis ajotietokoneessa.
Matka-ajossa mittariston viisari näyttää ihan normaalia useimmiten siis 4-6 litran väliä ja nytkin kun nollasin ja ajoin niin viisari näytti tuota 4-6 litraa ja ajotietokone 17,5 litraa satasella?
Mistäköhän tuo voi johtua? Kulutus on siis normaali ei noin korkea2011 F10
Comment
-
Auto menossa foorumilaisnimimerkki böntille vianetsintään, toivon mukaan syyllinen löytyy..Originally posted by enins View PostMoni tuntee tämän sielunelämän paremmin, mutta itse tarkistaisin ilmastoinnin lauhduttimen paineen (siis oman anturin näyttämän).
Ainakin joissain vehkeissä ilmastoinnin lauhduttimen paine ohjaa suoraan flektiä. Eli jos painearvo on korkea, niin se voi pakottaa flektin täysille.
e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
Miksi?Originally posted by HTK12 View PostVaikka ne toimisi, niin eiköhän se umpion pinnat tykkää kyttyrää ja aika nopeasti.
Pitkiä valoja käytetään suhteellisen lyhyitä aikoja kerralaan ja ajoviima kyllä varmasti jäähdyttää ja jos ne pinnat nyt sattuisi kärsimään niin veikkaan että auto ehtii paaliin ennen pintojen antautumista, kysmys oli nyt siitä että tykkääkö valomoduli kyttyrää :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Mä katsoisin ekana salavalikosta onko korjauskerroin oikea.Originally posted by vkos View PostBmw 530d ja ongelmana kulutus ajotietokoneessa.
Eli nyt hypännyt yhtäkkiä lähemmäs 20litraan satasella ja vain siis ajotietokoneessa.
Matka-ajossa mittariston viisari näyttää ihan normaalia useimmiten siis 4-6 litran väliä ja nytkin kun nollasin ja ajoin niin viisari näytti tuota 4-6 litraa ja ajotietokone 17,5 litraa satasella?
Mistäköhän tuo voi johtua? Kulutus on siis normaali ei noin korkea
Valikko 20, defaultarvo 1000
Comment
-
-
Se on korjausarvo, jolla saa muutettua kulutusmittarin lukemaa oikeammaksi, jos se näyttää väärin.Originally posted by vkos View PostMitäs tuo tarkoittaa jos näyttää eri?
Ei käynnissä näytti jotain korr verbr 1254 ja käynnissä meni 10er korr arvo 900-990 edestakaisin
BMW E60 E61 hidden menu of OBC (on-board computer). Check your BMW 5 Series instrument cluster, check sensor data, adjust fuel consumption.
Tosin tuossa on jo niin iso heitto, että ei taida salavalikon arvot olla syypää tähän.
Tietysti matka/aika viimeisestä nollauksesta vaikuttaa myös, eli muutaman kilsan matkalla voi näyttää aika mielipuolisiakin lukemia ja tasottuu sitten kun on ajeltu pari sataa kilsaa.Last edited by Hattis; 03-11-2018, 14:31.
Comment
-
Öljyt pitäisi vaihtaa lci 530d:hen, dpf on paikallaan edelleen. Nämä ilmeisesti passelit?:
Kaksi purkkia (8 litraa) riittää varmaan tuollaiseen?
Comment
-
Umpio on muovia, ja heijastinpinnat on kiinni vai säätötangoilla/moottorilla, joten lämpö ei sieltä kovin hyvin johdu mihinkään. Kun tuplaa lämpökuorman, niin ei ne heijastinpinnat siitä tykkää. Riippuu toki paljon käytöstä, jos pitkät päällä ajetaan pitkiä matkoja, niin vaikutus näkyy nopeammin. Ajoviima osuu vain siihen pleksiin ja se nyt ei tunnetusti lämpöä juuri siirrä minnekkään. Mitä järkeä sinne on edes laittaa 100w polttimoita? Jos sitä valoa kaipaa enemmän, niin laittaa xenonit..Originally posted by Jube View PostMiksi?
Pitkiä valoja käytetään suhteellisen lyhyitä aikoja kerralaan ja ajoviima kyllä varmasti jäähdyttää ja jos ne pinnat nyt sattuisi kärsimään niin veikkaan että auto ehtii paaliin ennen pintojen antautumista, kysmys oli nyt siitä että tykkääkö valomoduli kyttyrää :think
Kristallipallo toimii vähän heikosti, niin paha mennä sanomaan. Siirrä puola vitosesta vaikka neloseen ja katso seuraako vikakoodi puolaa. Jos seuraa puola viallinen. Samoin voi testata tulpan ja suuttimen.Originally posted by Raser View PostNyt sain vian päälle ja lukijan heti kiinni. Cylinder 5 misfirea tarjoo. Eli tulppa,puola,suutin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Riittää 8l litraa. LCI menee vähemmän öljyä kuin PRE-LCI. Ja on passelit öljyt.Originally posted by daro View PostÖljyt pitäisi vaihtaa lci 530d:hen, dpf on paikallaan edelleen. Nämä ilmeisesti passelit?:
Kaksi purkkia (8 litraa) riittää varmaan tuollaiseen?G31 540d xDrive -18
Comment
-
Noita misfire-vikakoodeja on erilaisia:Originally posted by Raser View PostNyt sain vian päälle ja lukijan heti kiinni. Cylinder 5 misfirea tarjoo. Eli tulppa,puola,suutin?

Ylläoleva tuli minun tapauksessani puolaviasta.
Allaoleva tuli jostain muusta, on eri sylinteriltä tai itse asiassa kahdeltakin, mutta samoilta ajoilta (eiliseltä
):

Moottorina N52 ja menovetenä viina.
Comment
Comment