Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 tahmea starttaus pakkasesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chrispe
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 80
    • Tampere

    M57 tahmea starttaus pakkasesta.

    Tuollainen 530d LCI kyseessä ja startti ilmeisesti nahistaa pakkasessa ja pyörittää toooodella hitaasti. Akku on uusi ja vaikka olisi laturissa koko yön niin pakkas aamut tahmeita. Ei lohkolämppärin mutta webasto modatulla venttiilillä, mutta ei juurikaan lämmitä starttia. Lueskelin että tuollaiset 400tkm+ bemareissa tuppaa startit oleen sen verran tatinassa että putsaus voisi auttaa vaivaan, jos ei uutta mene ensimmäisenä hakemaan.

    Ilmeisesti aika työläs ottaa koko startti pöydälle joten olisiko kukaan kokeillut linkin ohjetta? :think

  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Linkkiä en avannut. Oman startin aukasin ja puhdistin. Sen perään kuin uusi.

    Toki jos olis ollu oikeen hammastuksen startti siinä remontissa niin olisin toisen laittanut tilalle, muttakun kaks hammasta hyppäs.
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Ihan ensimmäisenä tarkistaisin sen auton alla olevan läpiviennin. Aiheuttaa tuollaisia ongelmia, vastus kasvaa -> virtaa ei tule startille vaikka olisi uusi akku. Tuo läpivienti aiheuttaa myös säännöllisesti näiden palamista, joten se kannattaa tarkistaa ellei vielä ole tarkistettu. Toki siellä voi olla vaikka moottorin maadoituksessa vikaa. Startatessa voi myös katsoa jännitteen yleismittarilla konehuoneen apuvirtaliittimistä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Chrispe
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 80
        • Tampere

        #4
        Kiitos vinkeistä. Tarkoitat tuota peräkontin pohjasta auton alle menevää läpivientiä? Täytyypäs käydä nuo ensin läpi.

        Mutta jos jollain on tietoa linkin ohjeesta niin mieluusti kuulisin että voiko tuossa startin putsauksessa oikaista tuolla tavoin...

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Chrispe View Post
          Kiitos vinkeistä. Tarkoitat tuota peräkontin pohjasta auton alle menevää läpivientiä? Täytyypäs käydä nuo ensin läpi.

          Mutta jos jollain on tietoa linkin ohjeesta niin mieluusti kuulisin että voiko tuossa startin putsauksessa oikaista tuolla tavoin...
          En avannu linkkiä vieläkään. Hae kaveriltas pihtivirtamittari ja pistä laturin ja startin väliin se, käynnistä. Ehjä startti haukkaa 350A. Rikkonainen/metallipölyinen tuplat.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Chrispe
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 80
            • Tampere

            #6
            Kiitos vinkeistä, tuo peräkontin alla olevaan liittimeen oli kasvanut ”fazerin vihreä kuula”. Putsaus ja rasvaus toimi ensiapuna, uusi kaapeli tilattu. Täytyy kaapelin vaihdon yhteydessä käyttää tuo koneen maakaapelikin irti.

            Pihtivirtamittari ei näytä aukottomasti mihin virta katoaa. Oli vika sitten lämpeävässä kaapelissa tai startissa... ja eikös tuo ole 2kw startti?? :think

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              ei mtn, ihan turhaa
              Last edited by BeamR; 16-01-2018, 10:25. Reason: edit
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Vänskä
                BTCF Member
                • Jul 2014
                • 2
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Ihan ensimmäisenä tarkistaisin sen auton alla olevan läpiviennin. Aiheuttaa tuollaisia ongelmia, vastus kasvaa -> virtaa ei tule startille vaikka olisi uusi akku. Tuo läpivienti aiheuttaa myös säännöllisesti näiden palamista, joten se kannattaa tarkistaa ellei vielä ole tarkistettu. Toki siellä voi olla vaikka moottorin maadoituksessa vikaa. Startatessa voi myös katsoa jännitteen yleismittarilla konehuoneen apuvirtaliittimistä.

                HTK12, Tarkoitatko tuota läpivientiä:

                Click image for larger version

Name:	Battery_cable_E61.png
Views:	1
Size:	109.3 KB
ID:	4836448

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎