Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 vakionopeudensäädin ja mittaristo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RNGD
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 5
    • Vantaa

    e61 vakionopeudensäädin ja mittaristo

    Moro! Huomasin tuossa ajellessani, että vakionopeussäätimen merkki (nopeusmittarin kehällä) pysähtyy noin 80km/h kohdalla, vaikka nopeus olisi esim. 100km/h. Kuvassa esimerkki, jossa vakionopeudensäädin asetettu n.90km/h ja merkki on n.80km/h:n kohdalla. Alemmissa nopeuksissa toimii kuten pitääkin. Kuinka korjaantuu? Huomiovalo palaa lasinpesunesteen vähyyden vuoksi.
    Attached Files
  • ekaBMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 441
    • Oulu

    #2
    En tiedä onko kyse samasta asiasta mutta minullakin 2 autossa 3 mittaristoa ovat tehneet samaa. Välillä vakkarin merkki on 30 paikkeilla, välillä 60 paikkeilla ja ties missä. Yhteen vaihtui siis mittaristo tuon vuoksi.
    Vakkarin nopeutta kun nostaa niin merkki siirtyy sen verran kuin nopeutta on muutettu mutta ei siis hyppää oikean nopeuden kohdalle.
    Syy ei ole selvinnyt mutta itse epäilen että johtuu ”heikolla hapella” olevasta akusta. Ehkä jo kylmäkäynnistyksen yhteydessä joku bitti hukkuu ja merkkivalo jää väärään kohti. Mielestäni toimii ok kun välillä akkua lataa.

    Korjautuiko auton uudelleenkäynnistyksellä?
    Last edited by ekaBMW; 17-01-2018, 21:07. Reason: Kysymys
    F11 530d xDrive 09/16
    Ex E60 530d xDrive A 10/08
    Ex E60 520dA 09/08 liisari
    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
    Ex Opel Kadett 1.6 -89

    Comment

    • RNGD
      Newbiemmer
      • Jan 2018
      • 5
      • Vantaa

      #3
      Ei ole vika korjaantunut. Täytyy varmaan kokeilla ottaa akunkenkä irti ja ladata akkua. Voiko tuosta muuten irrottaa akun tuosta vaan vai tuleeko ongelmia?

      Comment

      • samel
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 34
        • savo

        #4
        Originally posted by RNGD View Post
        Ei ole vika korjaantunut. Täytyy varmaan kokeilla ottaa akunkenkä irti ja ladata akkua. Voiko tuosta muuten irrottaa akun tuosta vaan vai tuleeko ongelmia?
        Eikös akkua voi ladata suoraan konehuoneen apuvirtapistokkeista.
        530da, e61, 2005.

        Comment

        • RNGD
          Newbiemmer
          • Jan 2018
          • 5
          • Vantaa

          #5
          Kyllä varmaan, mietin vaan että lähtiskö vika käyttämällä akkua irti(?)

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Originally posted by samel View Post
            Eikös akkua voi ladata suoraan konehuoneen apuvirtapistokkeista.
            Voi, mutta ei kannata, ei se sitä kautta kuitenkaan lataa täyteen.

            Laita laturi suoraan akkuun, saa olla akunkengät kiinni.

            Siellä on se älykäs latausjohto välissä ni sen takia konehuone lataus ei pelaa täysillä.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by makkis View Post
              Voi, mutta ei kannata, ei se sitä kautta kuitenkaan lataa täyteen.

              Laita laturi suoraan akkuun, saa olla akunkengät kiinni.

              Siellä on se älykäs latausjohto välissä ni sen takia konehuone lataus ei pelaa täysillä.
              Kyllä se lataus onnistuu vähintään yhtä hyvin konehuoneen pistokkeista. Näin IBS aistii kyllä latauksen, mutta eihän se siinä rinnalla ollessaan mitenkään estä latausta.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10036
                • KVLA

                #8
                Originally posted by makkis View Post
                Voi, mutta ei kannata, ei se sitä kautta kuitenkaan lataa täyteen.

                Laita laturi suoraan akkuun, saa olla akunkengät kiinni.

                Siellä on se älykäs latausjohto välissä ni sen takia konehuone lataus ei pelaa täysillä.
                Minulla oli aikoinaan ylläpitolaturi välillä kontissa (miinus auton rungossa ja plussa akun navassa) ja välillä konehuoneen virtapisteissä. Ja hyvin pelitti. Eikö tuota akun latausta suoraa navoista ole ohjeistettu välttelemään.

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kyllä se lataus onnistuu vähintään yhtä hyvin konehuoneen pistokkeista. Näin IBS aistii kyllä latauksen, mutta eihän se siinä rinnalla ollessaan mitenkään estä latausta.
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Minulla oli aikoinaan ylläpitolaturi välillä kontissa (miinus auton rungossa ja plussa akun navassa) ja välillä konehuoneen virtapisteissä. Ja hyvin pelitti. Eikö tuota akun latausta suoraa navoista ole ohjeistettu välttelemään.
                  Ei ole ohjeistettu välttämään, vaan nimenomaan konehuoneesta laturilla lataamista on ohjeistettu välttämään.

                  En osaa tarkempaan sanoa miksi, mutta kun se vaan ei toimi kunnolla niin.
                  Ja varmasti toimi näennäisesti hyvin tuo ylläpitolaturi noin, jos se auto lähtee nätisti käyntiin (akun lataus 50-70%) niin toimiihan se, mutta jos se akku halutaan oikeasti täyteen niin akun navoista, eikä millään 3a ylläpitolaturilla.

                  Tästä varmasti saadaan taas ikuinen vääntö aikaiseksi kuten aina kaikesta mitä kirjoitan, mutta tuo on meidän paikallisen merkkihuollon ohjeistus sekä enemmän kuin kahden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin mulle on tarjottu pullakahvit tuosta vinkistä, koska siitä on ollut heille hyötyä.

                  Se joka sitä ei taas vaihteeksi usko niin jatka kulkemallasi tiellä kuten tähänkin asti, tyytyväisenä äläkä kuuntele idioottien (minun) höpinöitä ja pitäkää tunkkinne.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Ei ole ohjeistettu välttämään, vaan nimenomaan konehuoneesta laturilla lataamista on ohjeistettu välttämään.
                    Missä on näin ohjeistettu?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      #11
                      Varmasti akku saadaan parhaiten täyteen kun ladataan pelkkää akkua navoista esim. miinus irti, mutta ihan virallinen latausohje se on konehuoneesta ladata.
                      Originally posted by ohjekirja View Post
                      Charging the battery
                      Only charge the battery in the vehicle via
                      the terminals in the engine compartment
                      with the engine off
                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2717
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by makkis View Post
                        Ei ole ohjeistettu välttämään, vaan nimenomaan konehuoneesta laturilla lataamista on ohjeistettu välttämään.
                        Ristiriitainen tieto jos vilkaistaan esim. TIS:iä:

                        "On vehicles with IBS, recharging the battery directly at the battery terminals could lead to a misinterpretation of the battery condition and even unwanted Check-Control messages or fault memory entries.

                        If the battery is recharged while installed, it must be recharged using the jump-starting points in the engine compartment.

                        Only then can you be sure that the recharging is correctly recognized by the vehicle electronics on vehicles with intelligent battery sensor (IBS)
                        "

                        Missä BMW:n laatimassa ohjeessa konehuoneesta lataamista suositellaan vältettävän ja millä perusteella?
                        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by makkis View Post
                          Tästä varmasti saadaan taas ikuinen vääntö aikaiseksi kuten aina kaikesta mitä kirjoitan, mutta tuo on meidän paikallisen merkkihuollon ohjeistus sekä enemmän kuin kahden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin mulle on tarjottu pullakahvit tuosta vinkistä, koska siitä on ollut heille hyötyä.

                          Se joka sitä ei taas vaihteeksi usko niin jatka kulkemallasi tiellä kuten tähänkin asti, tyytyväisenä äläkä kuuntele idioottien (minun) höpinöitä ja pitäkää tunkkinne.
                          Edelleenkin tämä pätee, mikäli luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa.
                          Last edited by makkis; 31-01-2018, 00:27.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by makkis View Post
                            Edelleenkin tämä pätee, mikäli luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa.
                            Jos ymmärtää sähköstä vähääkään niin tietää sanoa että täyttä paskaa.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              Jos ymmärtää sähköstä vähääkään niin tietää sanoa että täyttä paskaa.
                              Jep, mä lopetan tän taas tähän. Se on aika vitun sama mulle miten asiat teette, itse tiedän miten saan autot toimimaan ja asiakkaat tyytyväiseksi.

                              Joten voin suoraan sanoa että et tainnut tietää sitten sähköistä vähääkään.

                              Seuraavaksi joku tulee varmasti väittämään että ylläpitolaturilla on mahdollista saada 100ah akku täyteen latinkiin
                              Last edited by makkis; 31-01-2018, 00:42.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎