Moro! Huomasin tuossa ajellessani, että vakionopeussäätimen merkki (nopeusmittarin kehällä) pysähtyy noin 80km/h kohdalla, vaikka nopeus olisi esim. 100km/h. Kuvassa esimerkki, jossa vakionopeudensäädin asetettu n.90km/h ja merkki on n.80km/h:n kohdalla. Alemmissa nopeuksissa toimii kuten pitääkin. Kuinka korjaantuu? Huomiovalo palaa lasinpesunesteen vähyyden vuoksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 vakionopeudensäädin ja mittaristo
Collapse
X
-
En tiedä onko kyse samasta asiasta mutta minullakin 2 autossa 3 mittaristoa ovat tehneet samaa. Välillä vakkarin merkki on 30 paikkeilla, välillä 60 paikkeilla ja ties missä. Yhteen vaihtui siis mittaristo tuon vuoksi.
Vakkarin nopeutta kun nostaa niin merkki siirtyy sen verran kuin nopeutta on muutettu mutta ei siis hyppää oikean nopeuden kohdalle.
Syy ei ole selvinnyt mutta itse epäilen että johtuu ”heikolla hapella” olevasta akusta. Ehkä jo kylmäkäynnistyksen yhteydessä joku bitti hukkuu ja merkkivalo jää väärään kohti. Mielestäni toimii ok kun välillä akkua lataa.
Korjautuiko auton uudelleenkäynnistyksellä?F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
-
-
Originally posted by samel View PostEikös akkua voi ladata suoraan konehuoneen apuvirtapistokkeista.
Laita laturi suoraan akkuun, saa olla akunkengät kiinni.
Siellä on se älykäs latausjohto välissä ni sen takia konehuone lataus ei pelaa täysillä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostVoi, mutta ei kannata, ei se sitä kautta kuitenkaan lataa täyteen.
Laita laturi suoraan akkuun, saa olla akunkengät kiinni.
Siellä on se älykäs latausjohto välissä ni sen takia konehuone lataus ei pelaa täysillä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostVoi, mutta ei kannata, ei se sitä kautta kuitenkaan lataa täyteen.
Laita laturi suoraan akkuun, saa olla akunkengät kiinni.
Siellä on se älykäs latausjohto välissä ni sen takia konehuone lataus ei pelaa täysillä.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä se lataus onnistuu vähintään yhtä hyvin konehuoneen pistokkeista. Näin IBS aistii kyllä latauksen, mutta eihän se siinä rinnalla ollessaan mitenkään estä latausta.Originally posted by Heguli 31 View PostMinulla oli aikoinaan ylläpitolaturi välillä kontissa (miinus auton rungossa ja plussa akun navassa) ja välillä konehuoneen virtapisteissä. Ja hyvin pelitti. Eikö tuota akun latausta suoraa navoista ole ohjeistettu välttelemään.
En osaa tarkempaan sanoa miksi, mutta kun se vaan ei toimi kunnolla niin.
Ja varmasti toimi näennäisesti hyvin tuo ylläpitolaturi noin, jos se auto lähtee nätisti käyntiin (akun lataus 50-70%) niin toimiihan se, mutta jos se akku halutaan oikeasti täyteen niin akun navoista, eikä millään 3a ylläpitolaturilla.
Tästä varmasti saadaan taas ikuinen vääntö aikaiseksi kuten aina kaikesta mitä kirjoitan, mutta tuo on meidän paikallisen merkkihuollon ohjeistus sekä enemmän kuin kahden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin mulle on tarjottu pullakahvit tuosta vinkistä, koska siitä on ollut heille hyötyä.
Se joka sitä ei taas vaihteeksi usko niin jatka kulkemallasi tiellä kuten tähänkin asti, tyytyväisenä äläkä kuuntele idioottien (minun) höpinöitä ja pitäkää tunkkinne.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEi ole ohjeistettu välttämään, vaan nimenomaan konehuoneesta laturilla lataamista on ohjeistettu välttämään.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Varmasti akku saadaan parhaiten täyteen kun ladataan pelkkää akkua navoista esim. miinus irti, mutta ihan virallinen latausohje se on konehuoneesta ladata.Originally posted by ohjekirja View PostCharging the battery
Only charge the battery in the vehicle via
the terminals in the engine compartment
with the engine offKaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEi ole ohjeistettu välttämään, vaan nimenomaan konehuoneesta laturilla lataamista on ohjeistettu välttämään.
"On vehicles with IBS, recharging the battery directly at the battery terminals could lead to a misinterpretation of the battery condition and even unwanted Check-Control messages or fault memory entries.
If the battery is recharged while installed, it must be recharged using the jump-starting points in the engine compartment.
Only then can you be sure that the recharging is correctly recognized by the vehicle electronics on vehicles with intelligent battery sensor (IBS)"
Missä BMW:n laatimassa ohjeessa konehuoneesta lataamista suositellaan vältettävän ja millä perusteella?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostTästä varmasti saadaan taas ikuinen vääntö aikaiseksi kuten aina kaikesta mitä kirjoitan, mutta tuo on meidän paikallisen merkkihuollon ohjeistus sekä enemmän kuin kahden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin mulle on tarjottu pullakahvit tuosta vinkistä, koska siitä on ollut heille hyötyä.
Se joka sitä ei taas vaihteeksi usko niin jatka kulkemallasi tiellä kuten tähänkin asti, tyytyväisenä äläkä kuuntele idioottien (minun) höpinöitä ja pitäkää tunkkinne.Last edited by makkis; 31-01-2018, 00:27.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEdelleenkin tämä pätee, mikäli luetun ymmärtämisessä on jotain vikaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJos ymmärtää sähköstä vähääkään niin tietää sanoa että täyttä paskaa.
Joten voin suoraan sanoa että et tainnut tietää sitten sähköistä vähääkään.
Seuraavaksi joku tulee varmasti väittämään että ylläpitolaturilla on mahdollista saada 100ah akku täyteen latinkiinLast edited by makkis; 31-01-2018, 00:42.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment