Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 vakionopeudensäädin ja mittaristo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #16
    Originally posted by makkis View Post
    En osaa tarkempaan sanoa miksi, mutta kun se vaan ei toimi kunnolla niin.

    ...sekä enemmän kuin kahden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin mulle on tarjottu pullakahvit tuosta vinkistä, koska siitä on ollut heille hyötyä.
    Tämä on mielenkiintoista. Haluan oppia asiasta lisää ja ymmärtää järjestelmän toimintaa perusteellisesti. Jaa toki tietoasi.

    Minua ihan vilpittömästi kiinnostaa tietää, millaista hyötyä asiakkaillesi on tuosta ohjeesta ollut, ja ilmeisesti BMW:n oman ohjeen noudattamisestako sitten ei ole ollut?
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by makkis View Post
      Jep, mä lopetan tän taas tähän. Se on aika vitun sama mulle miten asiat teette, itse tiedän miten saan autot toimimaan ja asiakkaat tyytyväiseksi.

      Joten voin suoraan sanoa että et tainnut tietää sitten sähköistä vähääkään.

      Seuraavaksi joku tulee varmasti väittämään että ylläpitolaturilla on mahdollista saada 100ah akku täyteen latinkiin
      Mikä estää/rajoittaa konetilasta lataamista. nyt on oikeen kuva että saa osoittaa. Auton omankin laturin +johto menee sen apuvirtapistokkeen kautta



      Ja kyllä voi ladata ylläpitolaturilla vaikka 200ah akun, täytyy vaan olla malli jossa ei ole aikakatkaisua.
      Last edited by peto2; 31-01-2018, 00:54.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by makkis View Post
        Ei ole ohjeistettu välttämään, vaan nimenomaan konehuoneesta laturilla lataamista on ohjeistettu välttämään.

        En osaa tarkempaan sanoa miksi, mutta kun se vaan ei toimi kunnolla niin.
        Ja varmasti toimi näennäisesti hyvin tuo ylläpitolaturi noin, jos se auto lähtee nätisti käyntiin (akun lataus 50-70%) niin toimiihan se, mutta jos se akku halutaan oikeasti täyteen niin akun navoista, eikä millään 3a ylläpitolaturilla.

        Tästä varmasti saadaan taas ikuinen vääntö aikaiseksi kuten aina kaikesta mitä kirjoitan, mutta tuo on meidän paikallisen merkkihuollon ohjeistus sekä enemmän kuin kahden käden sormilla voi laskea kerrat jolloin mulle on tarjottu pullakahvit tuosta vinkistä, koska siitä on ollut heille hyötyä.

        Se joka sitä ei taas vaihteeksi usko niin jatka kulkemallasi tiellä kuten tähänkin asti, tyytyväisenä äläkä kuuntele idioottien (minun) höpinöitä ja pitäkää tunkkinne.
        Suoraan lataamalla akun navoista ohitat IBS:n. Joten tällä ohjeella sotketaan sitten IBS. Kyllä se akku latautuu täyteen sieltä konehuoneesta kuten se latautuu akun navoistakin. Haluaisin kyllä kuulla jonkun perustelun, miksi se laturi ei sieltä konehuoneesta muka lataisi akkua täyteen? Hienoja tälläiset väitteet, missä todetaan, että näin se vaan on, vaikka mitenkään asiaa ei osata perustella. Ei ne BMW:llä ihan huvikseen niitä ohjeita kirjoita.

        Virta kulkee sieltä akusta konehuoneeseen, niin kyllä se kulkee siellä konehuoneesta akkuunkin, vai miten se autonlaturi sen akun lataa? Toki huono kosketus voi haitata lataamista, mutta jos oletaan, että liitokset on kunnossa niin aivan varmasti latautuu konehuoneestakin.

        Älylaturi ei lataa 100%, mutta itselle riittää se 98% tms. mitä sillä älylaturilla saavutetaan. Ei toki millään 4a älylaturilla ja 100Ah akulla. Hankkii 7a tai isomman älylaturin, joka on tarkoitettu 100Ah akun lataamiseen, niin akun saa ladattua. Tosin kovalla pakkasella ulkona se lataaminen täyteen _kestää_. Kovalla pakkasella voi tulla älylaturin aikarajat vastaan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10036
          • KVLA

          #19
          EDIT: Totta tuo ao. Clavurion:n kirjoitus. Kävi itsellekkin pieni ajatuspieru auton oman laturin "IBS-ohjauksesta" ja ulkopuolisen laturin toiminnasta.
          Last edited by Heguli 31; 31-01-2018, 11:37.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #20
            Eihän se IBS itsessään voi vaikuttaa akun latautumiseen, koska se on vain maakaapelin rinnalla, ei siis sarjassa vaikuttamassa virran kulkemiseen. Eri asia sitten, jos IBS:n rinnalle aiheuttama äärimmäisen pieni kuorma jotenkin sekoittaa älylaturin toimintalogiikan.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Eihän se IBS itsessään voi vaikuttaa akun latautumiseen, koska se on vain maakaapelin rinnalla, ei siis sarjassa vaikuttamassa virran kulkemiseen. Eri asia sitten, jos IBS:n rinnalle aiheuttama äärimmäisen pieni kuorma jotenkin sekoittaa älylaturin toimintalogiikan.
              Tänään aamulla laitoin laturiin konehuoneen navoista ja kyllä ihan täyttä näyttää laturi nyt. Noista konehuoneen navoista tätä E60 on ladattu 9vuotta ja alkuperäinen akku paikallaan.

              Comment

              • Tontsa80
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 271
                • pori

                #22
                Oma

                Kokemus on se että aina konehuoneesta ladannut, ja samalla laturilla. Tämän topikin johdosta kokeilin ladata suoraan akun navoista, ja avot, eipä oo ikinä noin mennyt ympäri kone. Eikä ole tainnut kellokaan nollaantua pariin päivään. Tietysti voisi ostaa uuden akun, niin ei tarvitsisi latailla. Ps.konehuoneesta ja suoraan akun navoista laturi näyttää kyllä täyttä, laturina ctek.

                Edit, 4 päivää jo ilman kellon nollaantumista/akkuherjoja.
                Last edited by Tontsa80; 01-02-2018, 07:13. Reason: Lisäys
                Vikakoodien lukua porin suunnalla

                Comment

                • ekaBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 441
                  • Oulu

                  #23
                  Eiköhän se akku tule yhtä täyteen kummallakin tavalla. Konehuoneen kautta ladatessa voi kylläkin kämmätä laittamalla miinus piuhan väärään paikkaan josta maadoitus ei ole riittävän hyvä.

                  Oletan että jotain tämän tapaista voisi kuitenkin saada aikaan:
                  Saako IBSää hämättyä lataamalla suoraan akun navoista. Jos akku on aika tyhjä latausta aloittaessa, jää IBSlle tieto että akkua pitää ladata paljon (akusta on otettu enemmän virtaa kuin sinne on ladattu). Latausta seuraavien päivien/viikkojen aikana ajon aikana akkua ”yliladataan” koska IBS luulee akun olevan vajaa. Jonkin ajan kuluttua IBS oppii tavoille ja eco moodit astuvat kuvaan ja akku ladataankin jotain 90%:sti jotta moottorijarrutuksessa kerätylle sähkölle olisi tilaa.

                  Normaalistihan tuo 90% ei taida olla ongelma mutta pidemmän kylmemmän jakson aikana (talvi) akku voi tyhjentyä. Tai oikein lyhyttä matkaa ajettaessa.
                  Last edited by ekaBMW; 01-02-2018, 00:20.
                  F11 530d xDrive 09/16
                  Ex E60 530d xDrive A 10/08
                  Ex E60 520dA 09/08 liisari
                  Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                  Ex Opel Kadett 1.6 -89

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Merkkiliikkeen ohje, kerrankos ne ovat väärässä.
                    Minä olen AINA sanonut asiakkaille et lataus vain ja ainoastaan konehuoneesta. Pitänee soitella kaikille sadoille et olin väärässä, Kouvolan Bavariassa on kirjoitettu tehtaan ohjeet uusiksi.

                    Edelleenkin; mikä estää akun latautumisen täyteen?
                    Pedon kuvasta se on meille hölmöille helppo (?) selvittää?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • KortitOn
                      Newbiemmer
                      • Jan 2017
                      • 7
                      • Pohjois-savo

                      #25
                      Mittari kysymykseen

                      Itsellä teki joskus kun säilytti autoa ulkona pidempään talvella. Sittemmin oire poistunut.

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        #26
                        Kannattais varmaankin korjata se päävirtakaapeli jos konehuoneesta ei saa ladattua kunnolla. Toisaalta näissä on monesti erityisesti maaterminaali niin hapettunut että joudun pajalla varmaan joka toinen kerta hinkkaamaan puhtaaksi ennen kuin saa powerista virran siirtymään autoon (ja kyllä, konehuoneen virtaterminaaleista).
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • RNGD
                          Newbiemmer
                          • Jan 2018
                          • 5
                          • Vantaa

                          #27
                          En tiiä lataamisesta, mutta nyt tuli nollattua virrat näköjään riittävästi. Ei lähtenyt yhden yön -20 asteen pakkasessa seisomisen jäljiltä käyntiin -> sahasin akun tyhjäksi. Kellonaika hukkui, mutta nyt vakionopeudensäätimen merkki on oikealla kohdalla.

                          Lisävirtaa annoin konehuoneesta toisella akulla.

                          Seuraava ropleema onkin nyt että miksei tuo lähtenyt käyntiin? Hehkuissa vika? Akku kuitenkin melko pitkään jaksoi omin voimin pyörittää. Kyllä auton talvella pitäisi toimia...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎