Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kallistuksenvakaaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    E60 kallistuksenvakaaja

    Oma kolisi sieltä, ja niinkuin arvata saattaa, oli rauta jo niin kulunut kumien keskeltä, ettei uusi kumi autuaaksi tee. Eikä itseä nämä pistä jotain väliin hommat kiinnosta.

    Uskaltaisiko schidlman tangon ostaa, eipä ollut hinta kuin 85e Paksumpikin kelpaisi, mutta tyyriitä on eibach ym tangot. Kulkine siis vanha 535d

    Alkuperäiset varmaan myös melko kalliita. Etuvakaajasta kyse.
    Last edited by Tontsa80; 12-02-2018, 21:02. Reason: Lisäys
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #2
    No mites M5:n vakaaja vaikka Ebay:sta? Käytetyt on ainakin edullisia.
    Last edited by Heguli 31; 12-02-2018, 21:13.

    Comment

    • Tontsa80
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 271
      • pori

      #3
      Jep

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      No mites M5:n vakaaja vaikka Ebay:sta? Käytetyt on ainakin edullisia.
      Jos vaan sellanen kulumaton löytyy, niin vois olla hyvä kyllä... Ilmeisesti kumit pitää vaan ottaa sille sopivat, kiristyskappale kaiketi sama? Se silumiini mikälie kansi.
      Vikakoodien lukua porin suunnalla

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Käytetyissä usein tulee koko "paketti". Eli nuo kiinnikkeetkin (stabilizer support). On ilmeisesti nuokin isommat kuin noissa ei ämmäläisissä. Onhan kumitkin isommat. Ostaa sitten vaan uudet kumit. Olisiko vielä koiranluutkin ämmäläisessä tuhtimmat.

        PS. Olikohan nick 325E tuollaiset M5 vakaajat omaansa (uudet) laittanut eteen ja taakse.
        Last edited by Heguli 31; 13-02-2018, 11:55.

        Comment

        • Tontsa80
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 271
          • pori

          #5
          Joo

          Näyttää olevan kaikkine kilkkeinee tosiaan myynnissä, ja kiinneke ulkoa ainakin hivenen erikoinen koska joku pultinpaikka edessä keskellä. No ei oo hinnalla pilattuja, et ei muuta kun tilaamaan... Tosin pitäis kyllä saada kuva vielä siitä kumin alta, ettei vaan oo kulunu, vois kuvitella et M5 tanko kovilla kuitenkin

          Oli monta 325e vastaavia nimimerkkejä, en kehannu alkaa pommittaa:think
          Vikakoodien lukua porin suunnalla

          Comment

          • Hattis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 166
            • Finland

            #6


            Tuossa ketjussa pohdintaa vakaajien tiimoilta

            Comment

            • AiM
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 247
              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

              #7
              Tuntuu erikoiselta että vakaaja olisi kulunut, kun pusla kumia :think

              Jos M5 etuvakaajan laitat, niin taakse sitten ehdottomasti myös.
              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
              454hp/850Nm
              100-200kmh@9,98s
              0-200kmh@15,35s
              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
              1 mile 259kmh

              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
              Project target;
              +500hp/+1000Nm
              100-200kmh@<9s
              0-200kmh@<14s
              1/4 mile <12s@19xkmh
              1 mile +270kmh

              Comment

              • Tontsa80
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 271
                • pori

                #8
                Ei

                Originally posted by AiM View Post
                Tuntuu erikoiselta että vakaaja olisi kulunut, kun pusla kumia :think

                Jos M5 etuvakaajan laitat, niin taakse sitten ehdottomasti myös.
                Ei ole mitenkään erikoista. Ja tälläkin ajettu vasta vajaa 200 000km

                Joo pitää varmaan taaksekin sitten vaihdella tanko samalla.
                Last edited by Tontsa80; 15-02-2018, 11:48.
                Vikakoodien lukua porin suunnalla

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Tontsa80 View Post
                  Ei ole mitenkään erikoista. Ja tälläkin ajettu vasta vajaa 200 000km

                  Joo pitää varmaan taaksekin sitten vaihdella tanko samalla.
                  Mittasitko, että on kulunut? En itsekään ymmärrä miten se tanko olisi kulunut kumien kohdalta? Ruostumisen ymmärtäisi, mutta kulumisen? Vakaajan kumeja on tullut aika moneen paljon e60 vanhempaan autoon tullut vaihdettua ja en vielä ole kumien kohdalla kulumaa nähnyt. Kumit toki väsähtää ja rako tulee kumin ja tangon väliin.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Tontsa80
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 271
                    • pori

                    #10
                    Ei

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Mittasitko, että on kulunut? En itsekään ymmärrä miten se tanko olisi kulunut kumien kohdalta? Ruostumisen ymmärtäisi, mutta kulumisen? Vakaajan kumeja on tullut aika moneen paljon e60 vanhempaan autoon tullut vaihdettua ja en vielä ole kumien kohdalla kulumaa nähnyt. Kumit toki väsähtää ja rako tulee kumin ja tangon väliin.
                    Ei tarvinnut mitata, silmällä näki ja sormilla tuntui, ja kuluma ei edes tasaista.
                    Epäilijöille voin ottaa kuvan kun puran uudestaan, ei jää asiasta spekuloitavaa.
                    Ruostetta ei lainkaan.
                    Last edited by Tontsa80; 16-02-2018, 19:57.
                    Vikakoodien lukua porin suunnalla

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Tontsa80 View Post
                      Ei tarvinnut mitata, silmällä näki ja sormilla tuntui, ja kuluma ei edes tasaista.
                      Epäilijöille voin ottaa kuvan kun puran uudestaan, ei jää asiasta spekuloitavaa.
                      Ruostetta ei lainkaan.
                      Oikeassa olet
                      Kyllä se etuvakaaja vaan hioutuu ja ohenee siitä koripuslan sisältä. Hiekka ja epäpuhtaudet hieroo sen "kulumille".
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • tontze
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 101
                        • Tampere

                        #12
                        Moro, osaatkos kertoa miltä kolina kuulostaa, milloin se siintyy ja missäpäin ? Itselläni ollut muutaman vuoden kolina joka tuntus ikäänkuin jalkatilasta jalkojen alla koputtelevan. Etenkin kylmällä kelillä korostuu, kesällä selkeästi hijaisempi.

                        Muutaman kerran pukilla ollut pohjasta nostettuna jolloin renkaat vapaana, tämän jälkeen kolina pysynyt poissa joitakin minuutteja kunne staas palannut.

                        Tätä myymäliike aikoinaan ihmetteli eikä löytänyt mitään vikaa. Koiranluut silloin vaihdettiin, mutta se ei tuottanut mitään muutosta..

                        Olis jo kiva päästä kolinasta eroon ..

                        EDIT: niin ja tuntuis niinkun ulosjoustossa kopsahtavan, katukiveykseltä alas ja sellasissa
                        BMW E60 520ia 2009
                        BMW R1200GS 2009

                        Comment

                        • JJtalo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 350
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by tontze View Post
                          Moro, osaatkos kertoa miltä kolina kuulostaa, milloin se siintyy ja missäpäin ? Itselläni ollut muutaman vuoden kolina joka tuntus ikäänkuin jalkatilasta jalkojen alla koputtelevan. Etenkin kylmällä kelillä korostuu, kesällä selkeästi hijaisempi.

                          Muutaman kerran pukilla ollut pohjasta nostettuna jolloin renkaat vapaana, tämän jälkeen kolina pysynyt poissa joitakin minuutteja kunne staas palannut.

                          Tätä myymäliike aikoinaan ihmetteli eikä löytänyt mitään vikaa. Koiranluut silloin vaihdettiin, mutta se ei tuottanut mitään muutosta..

                          Olis jo kiva päästä kolinasta eroon ..

                          EDIT: niin ja tuntuis niinkun ulosjoustossa kopsahtavan, katukiveykseltä alas ja sellasissa
                          Jos ei alustan puslissa ja nupeissa oo väljää, niin ääni voi tulla iskareista, iskarin yläpään laakereista tai iskarin yläpään jäykkärin kiinnityksistä (liian löysällä).

                          Comment

                          • Tontsa80
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 271
                            • pori

                            #14
                            Ota

                            Originally posted by tontze View Post
                            Moro, osaatkos kertoa miltä kolina kuulostaa, milloin se siintyy ja missäpäin ? Itselläni ollut muutaman vuoden kolina joka tuntus ikäänkuin jalkatilasta jalkojen alla koputtelevan. Etenkin kylmällä kelillä korostuu, kesällä selkeästi hijaisempi.

                            Muutaman kerran pukilla ollut pohjasta nostettuna jolloin renkaat vapaana, tämän jälkeen kolina pysynyt poissa joitakin minuutteja kunne staas palannut.

                            Tätä myymäliike aikoinaan ihmetteli eikä löytänyt mitään vikaa. Koiranluut silloin vaihdettiin, mutta se ei tuottanut mitään muutosta..

                            Olis jo kiva päästä kolinasta eroon ..

                            EDIT: niin ja tuntuis niinkun ulosjoustossa kopsahtavan, katukiveykseltä alas ja sellasissa
                            Ota vakaajatanko irti ja katso, jos on kulunut niinkuin minulla, niin ei uusi kumi enää auta, itse laitoin nyt fiksiksi siksi aikaa kunnes saan uuden, niin paksu liimakutistesukkaa kera vanhojen kumien. Liikaa ei kannata väliin mitään laittaa, voi kannake napsahtaa poikki... Ja hyvällä tuurilla riittää pelkät kumitkin.


                            Sellasta löysää kopinaa se pitää... tiheäsyklistä, ja juuri sieltä jaloista. Käteen en saanut minäkään tangosta väljää esiintymään, katsastuksessa pakotin ukon etsimään löysät pois, siinä tuntui tankoon selvä klappi aika rynkyttämisellä.

                            Kannattaa tsekata, lievästi sanottuna kivempi ajella hiljaisella

                            Mulla ääni tuli kyllä epätasaisella alustalla, nimismiehenkiharoilla ym... Esim hidastetöyssyissä ei kuulunut. Mutta toi nyt on halpa ja nopea tsekata. Voi olla iskarin yläpääkin niinkuin joku edellä mainitsi.
                            Last edited by Tontsa80; 21-02-2018, 12:57.
                            Vikakoodien lukua porin suunnalla

                            Comment

                            • tontze
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2014
                              • 101
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Tontsa80 View Post
                              Ota vakaajatanko irti ja katso, jos on kulunut niinkuin minulla, niin ei uusi kumi enää auta, itse laitoin nyt fiksiksi siksi aikaa kunnes saan uuden, niin paksu liimakutistesukkaa kera vanhojen kumien. Liikaa ei kannata väliin mitään laittaa, voi kannake napsahtaa poikki... Ja hyvällä tuurilla riittää pelkät kumitkin.


                              Sellasta löysää kopinaa se pitää... tiheäsyklistä, ja juuri sieltä jaloista. Käteen en saanut minäkään tangosta väljää esiintymään, katsastuksessa pakotin ukon etsimään löysät pois, siinä tuntui tankoon selvä klappi aika rynkyttämisellä.

                              Kannattaa tsekata, lievästi sanottuna kivempi ajella hiljaisella

                              Mulla ääni tuli kyllä epätasaisella alustalla, nimismiehenkiharoilla ym... Esim hidastetöyssyissä ei kuulunut. Mutta toi nyt on halpa ja nopea tsekata. Voi olla iskarin yläpääkin niinkuin joku edellä mainitsi.
                              Joo siis nimismieherkiharat yms terävät, pitää tuota kolinaa. Kiitos tästä, pitänee tarkastaa tuo
                              Last edited by tontze; 07-03-2018, 15:50.
                              BMW E60 520ia 2009
                              BMW R1200GS 2009

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎