Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 M54 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CeeKoo
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 49
    • Kiikka

    E61 M54 käyntiongelma

    Kyseessä loppuvuonna 2004 valmistettu e61 525 M54 moottorilla.

    Tyhjäkäynti kadoksissa, seilaa 800-1500 välillä, "humppaa" rajusti.
    Välillä sammuukin.
    Aavistuksen silloin tällöin jo vuoden verran nypyttänyt ajossa, en tiedä liittyykö samaan vikaan.

    Antaa vikakoodin P1634(kaasuläpän adaptaatio tms.) sekä jossain vaiheessa oli myös koodi P16A0.

    Tähän mennessä vaihdettu/testattu
    -uusi VDO kaasuläppä
    -toimivasta autosta toinen kaasupoljin
    -disa venttiili todettu ehjäksi
    -imutorvi ehjä
    -tyhjäkäyntimoottori liikkuu kevyesti kun johto irti ja johto kytkettynä virta päällä "jäykistyy" ja surisee.

    Olisko hyviä vinkkejä/ideoita?
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #2
    Onko vanosta huollettu?

    Comment

    • CeeKoo
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 49
      • Kiikka

      #3
      Originally posted by Tojopa View Post
      Onko vanosta huollettu?
      Ei ainakaan viimeiseen vuoteen. Edellisen omistajan tekemisistä ei ole tietoa.

      Mittarissa 209tkm.

      Comment

      • Kesäromu
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 228
        • Espoo

        #4
        Mitenkäs huohotinjärjestelmän putket/letkut? Mulla oli tukossa ja huohottimen kalvokin rikki josta ilmeni vastaavia käyntihäiriöitä. Vaihdoin ne uusiin ja eristelin letkuja niiltä osin solukumilla kun oli mahdollista. Koneena mulla m54 2.2
        F10 -11
        E21 315 -83

        Comment

        • CeeKoo
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 49
          • Kiikka

          #5
          Nojuu, huohottimia en kerinnyt tarkastamaan ennen kuin vika löytyi.

          Tutkin vielä asiaa ja jäin ihmettelemään että kuinka vikakoodi ei poistu ollenkaan enää, ennen se kuitenkin poistui ja tuli uudestaan vasta käynnistettäessä. Purin vielä uudestaan ja tarkistelin liittimet. Kaasuläpän liitin näytti olevan pohjassa mutta ei ollut kuitenkaan. Vähän putsausta ja suihkaus liukastetta liittimeen ja sitten naksahti pohjaan asti. Sitten vikakoodien nollaus ja auto käy nyt hienosti. Ainakin tallissa, täytyy vielä heittää tien päällä lenkki kun kerkiää.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎