Kaikki hilppeet irrotettu mutta levy ei lähde irti. Levy liikkuu kyllä hyvin mutta kanittaa jostain. Voiko siellä jarrukengät kanittaa? Pitääkö sitä löysätä ja miten että levy lähtee irti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 takajarrulevy ei irtoa!
Collapse
X
-
Originally posted by ranis View PostKaikki hilppeet irrotettu mutta levy ei lähde irti. Levy liikkuu kyllä hyvin mutta kanittaa jostain. Voiko siellä jarrukengät kanittaa? Pitääkö sitä löysätä ja miten että levy lähtee irti?
Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
-
-
Mun -06 mallisessa 525d:ssä noi säätöpyörät on aikalailla kello 15:00 kohdilla kuskinpuolella ja 21:00 kohdilla pelkääjänpuolella sen sijaan että olisivat suoraan alaspäin noitten pelican partsin kuvien mukaan. Ulosruuvautuva osio / "pultti" tulee molemmilla puolilla alaspäin -> kengät menee kasaan kun pyörittää säätömutteria myötäpäivään ylhäältä katsottuna. Kuskinpuolella sitä ruuvaria siis kammetaan vaakatasossa perää päin ja pelkääjän puolella vastaavasti keulaa päin.
Disclaimerina siis vielä että näin päin ne mun katiskassa on, noi säätöhärpäkkeet saa sinne kenkien väliin yleensä sullottua kummin päin vaan (en muista meneekö näissä), niin se kannattaa pultinreiästä fikkarilla tiirailla ennen kuin alkaa pyörittelemään säätösmuduja suuntaan tai toiseen.
Comment
-
-
Kuten edellä mainittu, säätörissa on aina käsijarruvaijerista vastapuolella. Jousi nojaa siihen säätörissan "hammaspyörään". "Hammaspyörä" toimii kuin mutteri tuohon "pulttiin" (näkyvät kierteet) nähden, joten lyhentääksesi säätöä, mutteria kiristetään. Pyörität napaa, kunnes saat suoran näkymän säätöön. (Molemmat puolet ilmassa tai vaihteisto N:lle, niin saat vapaasti pyöritettyä napaa. Jarrulevyn pultti paikallaan, niin levy ei pyöri navassa.)
Last edited by Clavurion; 29-03-2018, 20:20.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ranis View Posttuo kuva ei ikävä kyllä auta. en ymmärrä kun en näe pultinreiästä mitään säätörullaa vain ne jouset. Voisiko joku vääntää rautalangasta ja mielellään suomeksi miten siihen säätöön pääsee käsiksi
Sinä et ite sinne rummun sisään mahdu sen reiän kautta, vaikka kuinka yrität.
Ota taskulamppu, jos muuten et reikään nää.
Vielä jos kuvittelet karvat siihen ympärille, niin helpottuu huomattavasti, mutta pidä silti ne housut jalassa.
Comment
-
-
Ikävä kyllä ei antanu periksi. Ilmeisesti minulla on niin huono näkö etten vaan näe siitä pultin reiästä sitä säätörullaa vaikka kuinka tihrustan lampun kanssa. Ainoa mitä näen on jouset molemmin puolin. Varmaan pakko antaa periksi ja viedä pajalle korjattavaksi. Harmi juttu mutta kiitos hyvistä avuista!
Comment
-
-
Originally posted by ranis View PostIkävä kyllä ei antanu periksi. Ilmeisesti minulla on niin huono näkö etten vaan näe siitä pultin reiästä sitä säätörullaa vaikka kuinka tihrustan lampun kanssa. Ainoa mitä näen on jouset molemmin puolin. Varmaan pakko antaa periksi ja viedä pajalle korjattavaksi. Harmi juttu mutta kiitos hyvistä avuista!
Comment
-
-
Jos ja kun siellä on paljon sitä jarrupölyä niitten romujen päällä, niin se rissa on todella vmäinen nähdä. Se joka tapauksessa nojaa sitä jousta vasten, että jos jousi näkyy niin sitten et ole kaukana säädöstäkään. Kunnon fikkarilla näytät valoa sinne holetsekkiin niin kyllä se sieltä löytyy.
Comment
-
Comment