Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua kaivataan smg laatikon kanssa!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuusistO
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 78
    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

    apua kaivataan smg laatikon kanssa!?

    e60 545i -04 smg lyö tuommoista vikakoodia. R päällä, ei mene vapaalle eli ei lähde edes käymään. Vaihdekeppi kyllä liikkuu, mutta R palaa taulussa hammasrattaan kuvan kera.

    Jääkö auto nyt työpaikan parkkipaikalle odottelemaan parempia aikoja? vikakoodin nollaus ei luonnollisesti auta, syttyy heti uudelleen.

    Koodi:
    Transmission / Getriebe GS 19 :OIL TEMPERATURE SENSOR / sensor selection path Code 004EF4

    Onko noin ison auton meno noin pienestä anturista kiinni? Vai onko tuo nyt automaattisesti merkki jostain isommasta ongelmasta?


    Kiitos jo etukäteen jos jollain on tietoa, neuvoja tai hyviä arvauksia!

    -Jussi-
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Osa nr 7 on selection sensor, ihan veikkaamalla heitän sen peliin. Mutta siis tossa kuvassa näkyy aikalailla liittyvät anturit.

    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • KuusistO
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 78
      • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by BeamR View Post
      Osa nr 7 on selection sensor, ihan veikkaamalla heitän sen peliin. Mutta siis tossa kuvassa näkyy aikalailla liittyvät anturit.

      Siis hetkinen tuohan voisi olla ihan pätevä veikkaus, ottaen huomioon että ajoin nokka edellä ruutuun, nyt kuitenkin R mystisesti päällä. En oikein osaa hahmottaa tuota kuvaa toivottavasti oikein. Eli siis ko. anturi on laatikon sisällä? Eli korjaamolle ja konkurssiin? Ettei voi vaan motonetistä hakea palikkaa ja iskeä kiinni.

      Mietin vaan jos kerran vaihteenvaihtajasysteemi ja kytkin toimii sähköhydraulisesti, niin silloinhan öljynmääärä/pumppu/painekkin on varmaan aika kriittisiä asioita. Tosin autolla ajettu vasta 200tkm. Ja kai niistä tulisi omat vikakoodit?

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by KuusistO View Post
        Siis hetkinen tuohan voisi olla ihan pätevä veikkaus, ottaen huomioon että ajoin nokka edellä ruutuun, nyt kuitenkin R mystisesti päällä. En oikein osaa hahmottaa tuota kuvaa toivottavasti oikein. Eli siis ko. anturi on laatikon sisällä? Eli korjaamolle ja konkurssiin? Ettei voi vaan motonetistä hakea palikkaa ja iskeä kiinni.

        Mietin vaan jos kerran vaihteenvaihtajasysteemi ja kytkin toimii sähköhydraulisesti, niin silloinhan öljynmääärä/pumppu/painekkin on varmaan aika kriittisiä asioita. Tosin autolla ajettu vasta 200tkm. Ja kai niistä tulisi omat vikakoodit?
        Oil temperature sensor on toki mainittu vikakoodin yhteydessä, joten se on ihan yhtä hyvä veikkaus, mutta en tunne SMG-ohjauslogiikkaa niin paljon, että osaisin sanoa että aiheuttaako itsarin tehnyt öljynlämpöanturi sen ettei mikään toimi.

        Missään tapauksessa sua ei motonet auta yhtään.

        Mä tekisin niin, että pyytäisin avuksi jonkun, jolla on ISTA, se kun auttaa diagnostiikassa, toisin kuin joku geneerinen lukija (tai INPA).

        Edit: ja lisätään nyt vielä, että tornihuhun mukaan clutch position sensorin antautuminenkin voi aiheuttaa jänniä ja mm. tuon vikakoodin. Eli lisää diagnostiikkaa, niin ei tarvitse vaihtaa osia summassa.

        Ja missä päin maailmaa se auto on uutena myyty?
        Last edited by BeamR; 14-04-2018, 17:27.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • KuusistO
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 78
          • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by BeamR View Post
          Oil temperature sensor on toki mainittu vikakoodin yhteydessä, joten se on ihan yhtä hyvä veikkaus, mutta en tunne SMG-ohjauslogiikkaa niin paljon, että osaisin sanoa että aiheuttaako itsarin tehnyt öljynlämpöanturi sen ettei mikään toimi.

          Missään tapauksessa sua ei motonet auta yhtään.

          Mä tekisin niin, että pyytäisin avuksi jonkun, jolla on ISTA, se kun auttaa diagnostiikassa, toisin kuin joku geneerinen lukija (tai INPA).

          Edit: ja lisätään nyt vielä, että tornihuhun mukaan clutch position sensorin antautuminenkin voi aiheuttaa jänniä ja mm. tuon vikakoodin. Eli lisää diagnostiikkaa, niin ei tarvitse vaihtaa osia summassa.

          Ja missä päin maailmaa se auto on uutena myyty?

          En edes selvittänyt ostohetkellä mistä maasta tuotu. Kuitenkin kaikki ohje/huoltokirjat pelkkää saksaa. Nyt en pääse katsomaankaan kun lähdin jo töistä taksilla menemään. En tunne enkä tiedä ketään jolla olisi laitteita ja ammattitaitoa tähän istasta puhumattakaan. Joten hinausauto ja merkkihuolto lienee ainut vaihtoehto? Nyt saa hihkaista jos uskoo tietävänsä mikä on tampereen paras bmw merkkikorjaamo? Auto tällä hetkellä Orivedellä.
          Last edited by KuusistO; 14-04-2018, 17:48.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • KuusistO
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 78
              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              Maanantaina tuonne yhteys. Auto kuntoon, rahat pois ja aikanaan tänne kirjaus mistä oli kyse. Kiitos avusta!

              Comment

              • KuusistO
                Bimmer Rookie
                • Feb 2014
                • 78
                • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                #8
                Kyllä auto oli autocenteriin asti vietävä. Vika on kuulemma juurikin vaihteen asentotunnistin. Sijaitsee laatikon päällä, mutta altapäin kuulemma tehtävä. Laatikko irti jne. Kustannusarvio 1500e. voivoi.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Melko hapokasta...
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • KuusistO
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 78
                    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by BeamR View Post
                    Melko hapokasta...
                    Nopeastii ebaysta katselin mitä se itse osa voisi maksaa niin 200-300e, että aika suolanen hinta tulee työlle. Tietysti ensimmäinen 200e meni jo tuohon vian selvittämiseen, joka oli ollut kuulemma aika työläs, että johtosarjoista alkaen kaikki perattu ja testattu.

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Oliskohan vaa hukannut adaptiot, esim kytkimen liikeradan....
                      Itse SMG:n kanssa paljon pelanneena tiedät et siellä tosiaan voi olla ihan mitä tahansa
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • KuusistO
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2014
                        • 78
                        • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Oliskohan vaa hukannut adaptiot, esim kytkimen liikeradan....
                        Itse SMG:n kanssa paljon pelanneena tiedät et siellä tosiaan voi olla ihan mitä tahansa
                        .
                        Mitenkä nämä adaptiot sitten saisi tarkastettua/ kuntoon?

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by KuusistO View Post
                          .
                          Mitenkä nämä adaptiot sitten saisi tarkastettua/ kuntoon?
                          Testerillä ajamalla kaikki yksitellen ja oikeassa järjestyksessä.
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Kossu Allu
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2016
                            • 222
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by KuusistO View Post
                            Kyllä auto oli autocenteriin asti vietävä. Vika on kuulemma juurikin vaihteen asentotunnistin. Sijaitsee laatikon päällä, mutta altapäin kuulemma tehtävä. Laatikko irti jne. Kustannusarvio 1500e. voivoi.
                            Sigun auto menossa vetolevyn vaihtoon huomenna. Laatikko otetaan kanssa irti ja hinta-arvio ekassa paikassa oli 1000-1500e, toisessa CABAKSEEN perustuen 650e ja kolmannessa 450-500e. Edellä mainittuihin hintoihin tulee +30e pulttisarja +100-150e, jos kaikki pultit ei lähe heti auki.

                            Suosittelen siis kysymään hintoja myös muilta korjaamoilta (jos vain auton kunto antaa mahikset siihen).

                            E91 320d -07 M-Sport
                            211hv / 430nm

                            Ex:
                            E60 525dA -06 "M-Sport"
                            M57TU2D25, GA6HP26
                            238hv / 510nm


                            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                            Comment

                            • KuusistO
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 78
                              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by Kossu Allu View Post
                              Sigun auto menossa vetolevyn vaihtoon huomenna. Laatikko otetaan kanssa irti ja hinta-arvio ekassa paikassa oli 1000-1500e, toisessa CABAKSEEN perustuen 650e ja kolmannessa 450-500e. Edellä mainittuihin hintoihin tulee +30e pulttisarja +100-150e, jos kaikki pultit ei lähe heti auki.

                              Suosittelen siis kysymään hintoja myös muilta korjaamoilta (jos vain auton kunto antaa mahikset siihen).
                              No hinausautolla sitä on liikuteltava. Kai vaan tässä tapauksessa maksellaan kallis remppa. Mietin vaan olisko samaan konkurssiin pitänyt pyytää, että vaihtaisivat laatikkoon öljyt siinä kun sitä muutenkin halailevat. Ja käyttääkös vaihteisto hydrauliöljynä laatikon öljyä vai onko omansa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎