Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua kaivataan smg laatikon kanssa!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kossu Allu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2016
    • 222
    • Espoo

    #16
    Originally posted by KuusistO View Post
    No hinausautolla sitä on liikuteltava. Kai vaan tässä tapauksessa maksellaan kallis remppa. Mietin vaan olisko samaan konkurssiin pitänyt pyytää, että vaihtaisivat laatikkoon öljyt siinä kun sitä muutenkin halailevat. Ja käyttääkös vaihteisto hydrauliöljynä laatikon öljyä vai onko omansa?
    Suosittelen samassa paikassa teettää rempan, kun et pysty liikuttamaan ite autoa.

    Öljyjähän ei tarvitse valuttaa pois kun laatikon ottaa sieltä ja olin lukevinani aikaisemmin, että sun laatikkoa ei pureta siinäkin mielessä ei oo pakko vaihtaa öljyjä (en tosiaan tarkasti tiedä mitä autoosi tehdään, mutta oletan näin). Vaihteistoöljyt täällä monet ovat suositelleen vaihdettavaksi 60-100tkm välein, jos et tiedä milloin on vaihdettu viimeksi (jos ollenkaan) voit kysyä tarjousta tolta pajalta ja verrata johonkin muuhun pajaan.

    Huomioi nämä asiat vain kun pyydät tarjousta vaihteistoöljyjen vaihdolle:
    - öljyt vaihdetaan huuhtelemalla
    - osa liikkeistä suosittelee varmasti lisäaineita, joten jos autollasi on ajettu > 250tkm, niin lisäaineet voi laittaa mielestäni
    - suositellaan myös adaptaatioiden nollausta öljyjen vaihdon jälkeen, se onnistuu vaikka harrastajan toimesta tältä foorumilta (ainakin 6HP26 laatikoissa se on helppo homma)

    Eli: jos ei tietoa edellisestä vaihdosta tai lähellä sitä 100tkm edellisestä vaihdosta, ei muuta kuin tarjouksia kysymään ja ajat sinne liikkeeseen, joka vaihtaa huuhtelemalla sekä halvimmalla

    Ja täyssynteettistä öljyä menee ainakin näihin 6HP26(Z) laatikoihin ja suosittelen laittamaan alkuperäistä, vähintään BMW:n hyväksymää. Tarvikeöljyistä kuullut tarinaa joskus, että vaihteiden vaihto voi alkaa nykiä...

    E91 320d -07 M-Sport
    211hv / 430nm

    Ex:
    E60 525dA -06 "M-Sport"
    M57TU2D25, GA6HP26
    238hv / 510nm


    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

    Comment

    • KuusistO
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 78
      • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Kossu Allu View Post
      Suosittelen samassa paikassa teettää rempan, kun et pysty liikuttamaan ite autoa.

      Öljyjähän ei tarvitse valuttaa pois kun laatikon ottaa sieltä ja olin lukevinani aikaisemmin, että sun laatikkoa ei pureta siinäkin mielessä ei oo pakko vaihtaa öljyjä (en tosiaan tarkasti tiedä mitä autoosi tehdään, mutta oletan näin). Vaihteistoöljyt täällä monet ovat suositelleen vaihdettavaksi 60-100tkm välein, jos et tiedä milloin on vaihdettu viimeksi (jos ollenkaan) voit kysyä tarjousta tolta pajalta ja verrata johonkin muuhun pajaan.

      Huomioi nämä asiat vain kun pyydät tarjousta vaihteistoöljyjen vaihdolle:
      - öljyt vaihdetaan huuhtelemalla
      - osa liikkeistä suosittelee varmasti lisäaineita, joten jos autollasi on ajettu > 250tkm, niin lisäaineet voi laittaa mielestäni
      - suositellaan myös adaptaatioiden nollausta öljyjen vaihdon jälkeen, se onnistuu vaikka harrastajan toimesta tältä foorumilta (ainakin 6HP26 laatikoissa se on helppo homma)

      Eli: jos ei tietoa edellisestä vaihdosta tai lähellä sitä 100tkm edellisestä vaihdosta, ei muuta kuin tarjouksia kysymään ja ajat sinne liikkeeseen, joka vaihtaa huuhtelemalla sekä halvimmalla

      Ja täyssynteettistä öljyä menee ainakin näihin 6HP26(Z) laatikoihin ja suosittelen laittamaan alkuperäistä, vähintään BMW:n hyväksymää. Tarvikeöljyistä kuullut tarinaa joskus, että vaihteiden vaihto voi alkaa nykiä...
      Kiitos kattavasta selonteosta. Siis jos nyt ylipäätään itsekkään ymmärsin oikein niin autoon vaihdetaan nyt se "selection sensor" joka tässä topicissa on kuvanakin jo aiempana. Raportoin sitten kuitista että mitä osia on laitettu, kun sellaisen saan käteen.

      Autolla ajettu vasta 200tkm, ei tietoa edellisestä öljynvaihdosta. Kun saan auton takaisin, tarkastan vielä huoltokirjan. Toistaseksi vielä olen aikeissa pitää autoa pidempään. Niin kyllä ne öljyt varmaan halusta vaihdatan, jos yhtään on aihetta. Tekisi muutenkin mieli käyttää autoa jollakin smg laatikoihin perehtyneellä foorumilaisella lenkillä. Että tuntuuko laatikko vaihtavan oikein ja sopivan nopeasti jne. En oikein osaa itse sanoa kun kaikki aiemmat bmwt olleet perinteisiä automaatteja.

      Comment

      • Kossu Allu
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2016
        • 222
        • Espoo

        #18
        Originally posted by KuusistO View Post
        Kiitos kattavasta selonteosta. Siis jos nyt ylipäätään itsekkään ymmärsin oikein niin autoon vaihdetaan nyt se "selection sensor" joka tässä topicissa on kuvanakin jo aiempana. Raportoin sitten kuitista että mitä osia on laitettu, kun sellaisen saan käteen.

        Autolla ajettu vasta 200tkm, ei tietoa edellisestä öljynvaihdosta. Kun saan auton takaisin, tarkastan vielä huoltokirjan. Toistaseksi vielä olen aikeissa pitää autoa pidempään. Niin kyllä ne öljyt varmaan halusta vaihdatan, jos yhtään on aihetta. Tekisi muutenkin mieli käyttää autoa jollakin smg laatikoihin perehtyneellä foorumilaisella lenkillä. Että tuntuuko laatikko vaihtavan oikein ja sopivan nopeasti jne. En oikein osaa itse sanoa kun kaikki aiemmat bmwt olleet perinteisiä automaatteja.
        Valitettavan usein on niin, että laatikon öljyjä ei ole koskaan vaihdettu... Virallisten ohjeiden mukaan niitä ei tarvitsisikaan koskaan vaihtaa (6HP26), jota ihmettelen suuresti. Mikään öljy ei ole kuitankaan ikuinen . Kannattaa siis vaihtaa, ellei löydy kuittia tai merkintää huoltokirjasta edellisestä vaihdosta

        E91 320d -07 M-Sport
        211hv / 430nm

        Ex:
        E60 525dA -06 "M-Sport"
        M57TU2D25, GA6HP26
        238hv / 510nm


        M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1365
          • Lempäälä

          #19
          Ei kannata sekoittaa tähän perinteistä luistoautomaattia. 6HP ja 8HP on ihan eri tuote kuin SMG-vaihteisto.

          Öljynvaihto kyllä kannattaa tehdä samalla kun se irti on, mutta ei siinä huuhtelulla mitään sijaa ole.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • Kossu Allu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2016
            • 222
            • Espoo

            #20
            Originally posted by repsa View Post
            Ei kannata sekoittaa tähän perinteistä luistoautomaattia. 6HP ja 8HP on ihan eri tuote kuin SMG-vaihteisto.

            Öljynvaihto kyllä kannattaa tehdä samalla kun se irti on, mutta ei siinä huuhtelulla mitään sijaa ole.
            Hyvä, kun tarkensit . Siksi 6HP:ta mainostinkin suluissa

            E91 320d -07 M-Sport
            211hv / 430nm

            Ex:
            E60 525dA -06 "M-Sport"
            M57TU2D25, GA6HP26
            238hv / 510nm


            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

            Comment

            • KuusistO
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 78
              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

              #21
              Siinäpä ne liitteenä/kuvana, mitä tehtiin ja mitä maksoi. Laatikkoöljyn vaihto olisi maksanut vielä 300e päälle. Jätin nyt toistaiseksi lompsan toipumaan. Ja yhtä ja toista pientä korjaamolta kerrottiin mitä pitäisi/kannattaisi vielä tehdä ja laittaa jos haluaa hyvänä pitää. Vaikka auto ns. kunnossa onkin.
              Attached Files

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎