Announcement

Collapse
No announcement yet.

530xd vm 2006 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 165
    • Klaukkala

    530xd vm 2006 ongelmia

    Osaisko joku tulkita näistä mikä voisi olla vikana kulkineessa vm.06 e61 530xd:ssä ? Vaihdettu egr ja pää termarit, lämmöt ok. Tyhjäkäynti hivenen normaalia korkeampi ja turbo ei toimi laisinkaan, hehkut ja boksi vaihdettu vuosi sitten. Idrive ilmottelee particulate filter vikaa ja increased emissions.
    Koodilaitteella luettu vikalistaa, tässä kuvia ja turbon painehäröilyistä.

    Click image for larger version

Name:	C314C88D-1FCE-4B12-BB76-C4591AE874A4.jpg
Views:	1
Size:	296.1 KB
ID:	4854949

    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Saattaisi olla vaikkapa ilmamassamittari viallinen. Paljonko ajettu ja onko DPF alkuperäinen?
    Muuttuuko mikään ajossa ja tyhjäkäynnilla jos napaat MAF:in anturijohdon liittimen irti?
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1365
      • Lempäälä

      #3
      vois olla maf, tai myöskin map-anturi täynnä kuraa ja palanut.

      Ahtimesta kun tulee vikakoodi niin yleensä se ei ole hyvä merkki, säätörasian kannalta. Mutta on niin monivammaa että voisi olla hyvä että lähtis perusteista (maf,map).

      OLETAN : vikakoodit nollattu, käyty ajamassa ja koodit nyt ajantasaa. Jos siellä on joukossa jotain 2-3v vanhoja niin koitas uudestaan koodien lukua nollauksen jälkeen.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9156
        • Oulu

        #4
        Kuten toisaalla jo neuvottiin, niin kurkkaa nyt ensin, että se ECU:n sisäinen ambient pressure sensor näyttää järjellistä arvoa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kuten toisaalla jo neuvottiin, niin kurkkaa nyt ensin, että se ECU:n sisäinen ambient pressure sensor näyttää järjellistä arvoa.
          Sorry tää ei ihan mee mun tajuntaan, mitä meinaat sisäinen ambient. Toi mun koodinlukija näyttää tolle sisäiselle ambientille koko ajan 800mbaaria.
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by Kannaksenhanu View Post
            Sorry tää ei ihan mee mun tajuntaan, mitä meinaat sisäinen ambient. Toi mun koodinlukija näyttää tolle sisäiselle ambientille koko ajan 800mbaaria.
            No se kuulostaa todella matalalle. Niinkuin Voitto fb:n puolella sanoi, se käyttää moottorinohjaimen sisäistä barometria vertailukohdalle kaikille muille painearvoille, ja kerta kaikista paineantureista tulee koodi, on hyvin todennäköistä että vertailuarvo on pielessä, ja niinhän se onkin, josset nyt satu alpeilla olemaan.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Kannaksenhanu
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 165
              • Klaukkala

              #7
              Originally posted by Supra^ View Post
              No se kuulostaa todella matalalle. Niinkuin Voitto fb:n puolella sanoi, se käyttää moottorinohjaimen sisäistä barometria vertailukohdalle kaikille muille painearvoille, ja kerta kaikista paineantureista tulee koodi, on hyvin todennäköistä että vertailuarvo on pielessä, ja niinhän se onkin, josset nyt satu alpeilla olemaan.
              Eli mitä tässä pitää tehdä ? Vaihtaa joku anturi vai ecu ?
              Maanantaina vaihdan maf ja map joka tapauksessa kun ne tilattu.
              Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
              Käyttökärry: E61 530xd M-sport
              Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

              Comment

              • jengstro
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 380
                • 02-alue

                #8
                "particulate filter" -> particle filter. ?

                Eikös tää kuulosta että hiukkas"kiihdytin" on tukossa. Pitäis mitata jollain paremmalla OBD lukijalla pakopaineet (tai INPA).

                Tässä on iltalukemista: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hdytin&page=20

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                  Eli mitä tässä pitää tehdä ? Vaihtaa joku anturi vai ecu ?
                  Maanantaina vaihdan maf ja map joka tapauksessa kun ne tilattu.
                  No se baro on sisällä ECUssa joten jos se sökönä on niin kalliiksi tulee vaihtaa.
                  https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...sensor/X1032rh


                  Originally posted by jengstro View Post
                  "particulate filter" -> particle filter. ?

                  Eikös tää kuulosta että hiukkas"kiihdytin" on tukossa. Pitäis mitata jollain paremmalla OBD lukijalla pakopaineet (tai INPA).

                  Tässä on iltalukemista: http://www.btcf.fi/forum/showthread....hdytin&page=20
                  Joo, voihan se toki olla, mutta kun katsoo kaikkia vikakoodeja ja kokonaisuutta niin suurella todennäköisyydellä nuo muut paineanturikoodit ovat seurauksia eikä niinkään syitä.
                  Last edited by Supra^; 23-04-2018, 23:06.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Kannaksenhanu
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 165
                    • Klaukkala

                    #10
                    Eli vaihdettu map ja maf, turbo toimii ja ambient pressure alkoi näyttämään normaaleja lukemia.
                    Vikakoodeja jota jäi kuvassa.
                    Click image for larger version

Name:	5058A144-D918-4D4D-93AA-4EC9B2977F6D.jpg
Views:	1
Size:	283.8 KB
ID:	4836240

                    Eli egr täytyy käydä vahvemmalla laitteella regenoroimassa mutta noi kaksi muuta hämää mitä osia ja missä ?
                    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #11
                      Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                      Eli vaihdettu map ja maf, turbo toimii ja ambient pressure alkoi näyttämään normaaleja lukemia.
                      Vikakoodeja jota jäi kuvassa.
                      [ATTACH]148677[/ATTACH]

                      Eli egr täytyy käydä vahvemmalla laitteella regenoroimassa mutta noi kaksi muuta hämää mitä osia ja missä ?
                      Throttle valve actuator (sammutusläppä) jos on rikki niin ei tee polttoja, jonka seurauksena hiukkassuodatin menee tukkoon ja antaa DPF:stä vikakoodia, toisaalta tuo koodi on "DPF Flow resistance too low" joten ei se ehkä nyt tukossa ole? Onko varmasti DPF vielä paikallaan?
                      Pakolämpöanturista kannattaa tsekata ajossa livedataa, että näyttääkö järkeviä lukemia, vikakoodin mukaan EGT -Short Circuit to B+ eli oikosulussa.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎