Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 530d msport -08 ohjaus rutisee ja paukkuu ääriasennoissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #16
    Mitäs nyt tehdää..apuva

    Nyt sitten sain tilattua Saksasta ZF ohjaustehostimen pumpun ja asennus meni ok, mutta laitoin auton käyntiin katselin konehuoneen tilannetta onko vuotoja ei ollut. Menin auton sisälle aloin ilmaamaan laidasta laitaan molempiin suuntiin tappiin asti 4 kertaa ja kaikki tuntu olevan ok. Jätin auton käyntiin ja katsoin onko säiliöstä hyvennut nestettä ei ollut vain vaahtoa, no löin konepellin kiinni ja menin autoon sisälle siirtääksen sitä. Ohaustehostus ei toiminut lainakaan ja aiemmin ilmatessa toimi normaalisti. Tuli mieleeni, että olisinko kuullut juttua ohjaustehostimen säilön suodattimen tukkeentumisesta ja se käi käsittää kok osäiliön vaihdon ja kysymys kuuluu, onko nyt autossani mennyt ohjaustehostin säilin suodatin tukkoon jos niin tekeekö se em. oireita tai muuta. Onko kellään mennyt säiliön suodatin tulkkoon ja mitä oireita se teki.

    Originally posted by JaniLap View Post
    Kyseessä on eniten hämmennystä aiheuttava "lisävaruste", joka ei itsessään ole varsinainen lisävaruste, vaan se tarkoittaa ainoastaan sitä että kyseisellä lisävarusteella (esim. ohjaustehostin tai ilmastoinnin kompressori) varustettuna auto täyttää teknisissä tiedoissa ilmoitetut CO2-päästöjen arvot ja on siten tyyppihyväksytty. Tästä syystä useimmissa euroopan markkinoille tarkoitetuissa kyseinen optio on merkittynä varustelistaan.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by 325E View Post
      Nyt sitten sain tilattua Saksasta ZF ohjaustehostimen pumpun ja asennus meni ok, mutta laitoin auton käyntiin katselin konehuoneen tilannetta onko vuotoja ei ollut. Menin auton sisälle aloin ilmaamaan laidasta laitaan molempiin suuntiin tappiin asti 4 kertaa ja kaikki tuntu olevan ok. Jätin auton käyntiin ja katsoin onko säiliöstä hyvennut nestettä ei ollut vain vaahtoa, no löin konepellin kiinni ja menin autoon sisälle siirtääksen sitä. Ohaustehostus ei toiminut lainakaan ja aiemmin ilmatessa toimi normaalisti. Tuli mieleeni, että olisinko kuullut juttua ohjaustehostimen säilön suodattimen tukkeentumisesta ja se käi käsittää kok osäiliön vaihdon ja kysymys kuuluu, onko nyt autossani mennyt ohjaustehostin säilin suodatin tukkoon jos niin tekeekö se em. oireita tai muuta. Onko kellään mennyt säiliön suodatin tulkkoon ja mitä oireita se teki.
      Eihän mennyt CHF ja ATF nesteet sekaisin? Se ainakin saa vaahtoa aikaiseksi.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #18
        Ei mennyt, ostin orginaalia 11S

        On oikeat nesteet haen aina orginaalia BMW ohjaustehostin öljyä peltipurkki 11S. Toimi heteken sen ajan kun kääntelin rattia ja uskoin ohjauksen jo ilmaantuneen. Niin säiliöstä ei vajonnut öljyn taso ollenkaan mitä ennen käynnistystä sen laitoin. Toiminta oli kai se, että ohjaus ilmauksen aikana hammastangossa oleva öljy toimi juuri ja juuri sen ilmauksen toimenpiteen ajan. Toden näköisesti kun pumppu halusi lisää öljyä niin se saanutkaan sitä ja tehostus lakkasi toimimasta. Edeleen kysyn ohjaustehostimen säiliön suodattimen tulkeentumisesta ja sen oireista, voiko ne olla kertomani tapaisia siis syy ja seuraus. Luin jostakin jonkun jutun joss kehotettiin vaihtamaan juuri tuo em. säilö. Muistaako jku asian tai onko ongelmaani ratkaisia, on hieman kiire kun nyt perjantaina pitäisi Kainuuseen lähteä sovitulle synttäreille perheen kanssa.


        Originally posted by markok View Post
        Eihän mennyt CHF ja ATF nesteet sekaisin? Se ainakin saa vaahtoa aikaiseksi.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Oliko siellä ATF vai CHF aikaisemmin? Väristä erottaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #20
            OLi ja on CHF

            Siellä on oikeaa öljyä CHF eli Orginaalia 11S öljyä.


            Originally posted by HTK12 View Post
            Oliko siellä ATF vai CHF aikaisemmin? Väristä erottaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎