Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 aktiiviohjaus ja dsc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toud
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 9

E60 aktiiviohjaus ja dsc

Eli mittaristossa palaa aktiiviohjauksen ja luistoneston valot. Inpalla kun tutkin, niin silmään osui cpu voltage osiosta 3 kohtaa jotka eivät anna mitään arvoja. Onkohan jollain tietämystä, mistä kannattaa lähteä mittailemaan johtoja tai boksia. Liitteenä kuva inpasta. Kiitos. Tai ainakin kertoa mitä tarkoittaa redunwert.

614a: Motor position angle not initialised on vikakoodi minkä antaa.
    Attached Files
    Last edited by toud; 17-06-2018, 16:28.
  • Juuså
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 207
    • Kuopio

Kannattas kokeilla istalla ihan sitä aktiiviohjauksen ohjauskulman nollausta vaikka aluksi.
    G31 540d xDrive -18

Comment

• toud
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 9

Joo, tuli vähän huonosti alustettua. Laakkosella kävin tutkituttamassa ja nollailemassa, eikä antanut nollata aktiiviohjauksen moottoria. Olen mittaillut johdot ja kaksi johtoa uusinutkin aktiiviohjaus mötikkään, jotka olivat poikki. Ohjainboksin repsikan penkin alta olen tarkastanut, ettei ole hapettumia liittimissä, eikä huonoja juotoksiakaan näkynyt. Myös ohjauskulma anturi ratissa pelaa ja antaa lukemia. Tuossa tosiaan kiinostaa nuo inpan 3 alinta kohtaa, joissa ilmeisesti pitäisi jotain lukemia olla. Ratti myös kääntyy naksahtelevan äänen kera hieman, aina kun laittaa virrat päälle. Boksin vien vielä sähkärille mitattavaksi kun kerkeän.

Comment

• Juuså
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 207
        • Kuopio

Vissiin prelci kyseessä? Katsoppa ekana se aktiiviohjauksen moottoriin tuleva liitos, tässä kuvassa tuo oikean puoleinen liitin. Tuo itse liitos murtuu aika helposti ja silloin liitin ei pysy kunnolla pohjassa. Sen jälkeen tarkista tuo pääty, siinähän on vissiin joku anturi joka lukee sitä moottoria tms? Ainakin jos kahtoo räjäytyskuvasta. Tarkoitan tuota osaa numero 10, kokeile vaikka irrottaa ja puhdistaa se. Vois olla ihan potentiaalinen vian aiheuttaja kun tuota korjaussarjaakin siihen myydään ja se kuitenkin ohjaa tuota moottoria.
        G31 540d xDrive -18

Comment

• toud
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 9

Boksin kävin tänää tarkistuttamassa, eikä ollut ainakaan juotoksissa vikaa . Olen myös katsonut kyseisen liittimen sekä purannut sensorin moottorin päästä, jossa ei ollut vikoja ainakaan mittarilla tai silmällä havaittavissa. Inpalla kun katsoo niin moottorin kulma sensori näyttää virtaa ottavan,mutta ei kuitenkaan tiedä missä asennossa moottori on. Noh, ei auta kun jatkaa tutkimista. Auton vuosimalli on 2004

Comment

• Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

Mulla oli joskus hävittänyt koodauksen jostain syystä purkista. Pre LCI E61. Uusi koodaus ja pelas sen jälkeen ongelmitta.

Comment

• toud
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 9

Nyt auto katsastettu. 4 poikkinaista piuhaa ja ohjausvaihteen pohjassa oleva anturi vaihdettu. Lisäksi sai vielä moneen otteeseen kalibroida ohjauksen. Kokonaan ei vika vielä hävinnyt, koska välillä valot vielä vilkkuu, mutta pysyy ainakin hetken pois

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎