Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D map-anturin kumiholkki poikki HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • il-est
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 14

    535D map-anturin kumiholkki poikki HELP

    Nonii nyt tarvittas bmw-tietämystä. Kävi sillälailla, että map-anturi irtosi kovan kiihdytyksen seurauksena ja "tiivistekumiholkki" repesi kahtia, puolet anturissa kiinni, toinen puoli JOSSAIN. Ajoin tietämättömänä suhinan saattelemana noin vajaa puoli kilsaa kotiin ilman, että tapahtui kuitenkaan mitään katastrofaalista.

    Kysymys kuuluu, tietääkö joku voiko kumiholkin toinen puoli olla imusarjassa matkalla kohti moottoria?

    Uskaltaakohan ajaa talliin avaamaan paikkoja vai pitääkö hakea työkalut auton luokse? Tähän hätään en pääse katsomaan imusarjan koloon, mutta yritän valmistautua tulevaan.

    Piirsin demonstraatiokuvan kysymyksestä, eli mahtaako siellä olla joku este, ettei katkennut kumiholkki pääse imusarjaan?

    Vai onko siellä vain suora putki, jolloin kumiholkin katkennut pää pääsee moottoriin?

    Kiitos neuvoista!


  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    [QUOTE=il-est;4025028]

    Vai onko siellä vain suora putki, jolloin kumiholkin katkennut pää pääsee moottoriin?

    Kiitos neuvoista!

    Suora reikä imusarjassa. lensikö paineanturi imusarjasta irti johtonsa varaan?
    JOS niin kumiholkin lersti leikkaantunut poikki imusarjan reikää vasten ja HYVÄLLÄ tuurilla ahtopaine on sen lingonnut pitkin konehuonetta. 50/50 mahdollisuus uloslentämisen kanssa.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • il-est
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 14

      #3
      Kyllä joo, paineanturi roikkui johtojen varassa. Auto on hiljattain ohjelmoitu ja kyseessä oli ensimmäinen vähä rajumpi lähtö ja kuormitus. Tästä voisi päätellä, että ahtopainetta on ollut irtoamishetkellä enemmän, kuin vakiona enimmillään, eli suht paljon. Täytyy koittaa etsiä tiivisteen kärkipalaa reiästä, jos ei löydy niin työkalut auton luokse ja imusarja irti.

      Onko veikkauksia olisiko palanen mennyt jo moottoriin, jos se olis tippunu imusarjaan?

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #4
        Originally posted by il-est View Post
        Kyllä joo, paineanturi roikkui johtojen varassa. Auto on hiljattain ohjelmoitu ja kyseessä oli ensimmäinen vähä rajumpi lähtö ja kuormitus. Tästä voisi päätellä, että ahtopainetta on ollut irtoamishetkellä enemmän, kuin vakiona enimmillään, eli suht paljon. Täytyy koittaa etsiä tiivisteen kärkipalaa reiästä, jos ei löydy niin työkalut auton luokse ja imusarja irti.

        Onko veikkauksia olisiko palanen mennyt jo moottoriin, jos se olis tippunu imusarjaan?
        joo JOS pala on imusarjaan pudonnut niin koneen läpi se on jo mennyt.
        JOS kone kävi OK ilman mitään tärinöitä yms. vapinaa niin ei se ainakaan venttiileitä vaurioittanut.
        Tuon kumiholkin kanssa saa olla tarkkana JOS sen anturin käyttää imusarjasta irti. Anturi tahtoo jäädä liian ylös ei ns. uppoa riittävän syvälle kumiholkkiin ilman liukuainetta.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • il-est
          Newbiemmer
          • Oct 2006
          • 14

          #5
          Ei näkyny toista päätä imusarjan reiän suulla. Joko se on lentäny pihalle tai menny läpi. Mitähän tollanen kumi tekee moottorille käytännössä? Auto oli ihan normaali katokseen ajaessa, mutta suhisi ahtovuodon takia. Onkohan imusarjan irrotus turhaa tässä vaiheessa?

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #6
            Originally posted by il-est View Post
            Ei näkyny toista päätä imusarjan reiän suulla. Joko se on lentäny pihalle tai menny läpi. Mitähän tollanen kumi tekee moottorille käytännössä? Auto oli ihan normaali katokseen ajaessa, mutta suhisi ahtovuodon takia. Onkohan imusarjan irrotus turhaa tässä vaiheessa?
            ON:::>>>
            en itse alkaisi imusarjaa irrottamaan, kun sitä kumiholkin palasta sieltä imusarjasta ei kuitenkaan löydy.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • il-est
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 14

              #7
              Kiitos tiedoista ja neuvoista. Kävin ajamassa autolla rauhallisesti map nippa nappa kiinni ja auto toimi ihan normaalisti. Ehkä selvisin säikähdyksellä! Toivottavasti marmorilta löytyis uus kumi hyllystä. Case closed!

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #8
                Eipä tuollainen kumimpala kovin pahaa vauriota tee, voisihan se tietysti kiilautua venttiilin väliin.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Taitaa joutua koko anturin ostaa ja siinä tulee mukana tuo kumi.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4627
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Taitaa joutua koko anturin ostaa ja siinä tulee mukana tuo kumi.
                    Onhan tuossa ensimmäisessa kuvassa jo osanumero tuolle (8). Eli saa myös erikseen. -> 13627792261
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Onhan tuossa ensimmäisessa kuvassa jo osanumero tuolle (8). Eli saa myös erikseen. -> 13627792261
                      No kato joo, meinasin kun anturin kanssa tulee tuo kumi.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎