Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikon väljyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trimmeriE61
    Newbiemmer
    • Jun 2018
    • 26
    • Lahti

    Vaihdelaatikon väljyys

    Korjaamolla sanottiin, että vaihdelaatikko pitäisi vaihtaa, se tappi mihin tulee kytkin kiinni niin heiluu kun vanhan mummon hammas.

    Kävin kokeilemassa tappia ja tappi heiluu tosiaan vähän ainakin pystysuunnassa. Muutamia millejä.

    Mitäs sanotte pitääkö laatikko vaihtaa sen takia? Väittivät myös ettei olisi öljyä laatikossa.
  • Kossu Allu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2016
    • 222
    • Espoo

    #2
    Pakko siellä on öljyä olla, jos ajamaan pystyy, vajaata voi olla jos ei oo kertaakaan vaihdettu

    Suosittelisin käyttämään vielä jossakin toisessa liikkeessä tarkistettavana, voi tulla ihan eri tuomio.

    E91 320d -07 M-Sport
    211hv / 430nm

    Ex:
    E60 525dA -06 "M-Sport"
    M57TU2D25, GA6HP26
    238hv / 510nm


    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1367
      • Lempäälä

      #3
      tappi ? vaihteiston sisääntuloakseli vai keskitinholkit vauhtipyörän puolella ?

      oletan että sisääntuloakseli, ja siinä voi olla päässä (kampuran puolen ääripää) isokin välys ennenkuin rupeaa haittaamaan normaalia ajoa - kampurassa oleva laakerointi tukee koko linjan niin hyvin että ajossa pyörii kyllä dead-on-center.

      Jos auto siis nyt vaan kytkimen vaihdossa, ja sitä ennen on toiminut hienosti, niin mikä syy olisi olettaa että se muuttaisi toimintaansa myös korjauksen jälkeen ?

      öljymäärän lisäys/vaihto voi olla paikallaan jos on tihkunut niin paljon pois tavaraa että ei tarkistusprosta näy.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • trimmeriE61
        Newbiemmer
        • Jun 2018
        • 26
        • Lahti

        #4
        Tossa tapissa on väljyyttä tosiaa muutama milli
        Attached Files

        Comment

        • trimmeriE61
          Newbiemmer
          • Jun 2018
          • 26
          • Lahti

          #5
          Tosiaan korjaamolta sanottiin että vaiheloota on entinen koska tappi heiluu vähän ( ei niiden mielestä sais heilua juuri yhtään ) ja öljyssä on metallia.

          Mitäs bimmerläiset sanoo että eikö riitä pelkkä öljyn vaihto?

          Comment

          • Kossu Allu
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2016
            • 222
            • Espoo

            #6
            Kun on öljyssä metallia, se tarkoittaa, että siellä on mekaanista kulumaa paljon tai muuta vikaa. Laatikko ei tuu todennäköisesti pitkään kestämään, jos saman laittaa paikoilleen (syynä voi olla tuo aikaisemmin mainittu öljyn puute, jolloin metallit ovat hanganneet toisiaan vasten ilman öljyä ja näin kuluneet voimakkaasti).

            Taitaa olla vaihtoehtoina käytetty laatikko tilalle tai sitten täyskunnostus. Täyskunnostuksia tekee Suomessa ainakin konehuolto Siekkinen ja Powermatic.

            Mielenkiinnosta haluaisin kysyä, että minkälaiset oireet sulla oli laatikossa?

            E91 320d -07 M-Sport
            211hv / 430nm

            Ex:
            E60 525dA -06 "M-Sport"
            M57TU2D25, GA6HP26
            238hv / 510nm


            M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

            Comment

            • trimmeriE61
              Newbiemmer
              • Jun 2018
              • 26
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Kossu Allu View Post
              Kun on öljyssä metallia, se tarkoittaa, että siellä on mekaanista kulumaa paljon tai muuta vikaa. Laatikko ei tuu todennäköisesti pitkään kestämään, jos saman laittaa paikoilleen (syynä voi olla tuo aikaisemmin mainittu öljyn puute, jolloin metallit ovat hanganneet toisiaan vasten ilman öljyä ja näin kuluneet voimakkaasti).

              Taitaa olla vaihtoehtoina käytetty laatikko tilalle tai sitten täyskunnostus. Täyskunnostuksia tekee Suomessa ainakin konehuolto Siekkinen ja Powermatic.

              Mielenkiinnosta haluaisin kysyä, että minkälaiset oireet sulla oli laatikossa?
              Ei sitten minkäänlaisia oireita! Vaihteet menee nätisti sisää ja pysyy vaihteet päällä.

              Mietin oiskohan ihan mahdoton homma hakea "poika" kotiin ja laittaa kotona kuntoo ja kasaa. Ei vaan ole mitää nosturia ja hiekkapiha.

              Comment

              • Kossu Allu
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2016
                • 222
                • Espoo

                #8
                Originally posted by trimmeriE61 View Post
                Ei sitten minkäänlaisia oireita! Vaihteet menee nätisti sisää ja pysyy vaihteet päällä.

                Mietin oiskohan ihan mahdoton homma hakea "poika" kotiin ja laittaa kotona kuntoo ja kasaa. Ei vaan ole mitää nosturia ja hiekkapiha.
                No johan on :think. Miksi laatikko otettiin sitten irti?

                Mietin tota samaa, kun omassa oli vetolevy vaihtokunnossa, olisi ollut monttu käytössä. Päädyin kuitenkin viemään suosiolla huoltoon, koska laatikko öljyineen painaa se 89kg... Jos kuitenkin haluat itse tehdä, se saattaa onnistua tekemällä puusta pukit tai vaihtoehtoisesti tälläsen huoltorampin:
                http://www.bimmerfest.com/forums/att...hmentid=228546

                Hommaa joka tapauksessa riittää

                E91 320d -07 M-Sport
                211hv / 430nm

                Ex:
                E60 525dA -06 "M-Sport"
                M57TU2D25, GA6HP26
                238hv / 510nm


                M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                Comment

                • trimmeriE61
                  Newbiemmer
                  • Jun 2018
                  • 26
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by Kossu Allu View Post
                  No johan on :think. Miksi laatikko otettiin sitten irti?

                  Mietin tota samaa, kun omassa oli vetolevy vaihtokunnossa, olisi ollut monttu käytössä. Päädyin kuitenkin viemään suosiolla huoltoon, koska laatikko öljyineen painaa se 89kg... Jos kuitenkin haluat itse tehdä, se saattaa onnistua tekemällä puusta pukit tai vaihtoehtoisesti tälläsen huoltorampin:


                  Hommaa joka tapauksessa riittää
                  Se otettiin irti, koska kytkimen se kaksoismassavauhtipyörä kalkattaa. Ni siinä samalla totesivat että vaihdelaatikko on entinen

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 528
                    • Finland Rovaniemi

                    #10
                    Hmmmm...

                    Siis vaihteiston sisääntuloakseli. Se on normaalistikin aika väljillä toleransseilla.
                    Ja tyhjennysproppuun monesti jää magneettiin metallia, on siis normaalia.

                    Pitukö loooda ääntä, kahisiko jne.

                    Eihän sua vain koeteta koijata.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11156
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by jaskap View Post
                      Siis vaihteiston sisääntuloakseli. Se on normaalistikin aika väljillä toleransseilla.
                      Ja tyhjennysproppuun monesti jää magneettiin metallia, on siis normaalia.

                      Pitukö loooda ääntä, kahisiko jne.

                      Eihän sua vain koeteta koijata.
                      Jep. Niin kuuluukin olla vähän väljä ja pikku metallihileet öljyssä on aika normaalia, jos edellisestä vahdosta on aikaa reilusti (liekkö edes ikinää vaihdettu). Jos loota toimi normaalisti, niin ei muuta kuin uudet öljyt sisään ja kovaa ajoa.

                      Mutta jos tuo kuva oli kyseistä laatikosta, niin tuossa näkyy kehä jotain öljyschaissea. Eli joko laatikosta tai koneesta on vuotanu öljyä kytkimeen, joka on sen viskonu ympäri kytkinkoppaa. Eli koneesta tai laatikosta stefa vaihtoon. Kummasta öljy nyt onkaan peräisin.
                      Last edited by Pazi88; 29-06-2018, 10:34.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • trimmeriE61
                        Newbiemmer
                        • Jun 2018
                        • 26
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by jaskap View Post
                        Siis vaihteiston sisääntuloakseli. Se on normaalistikin aika väljillä toleransseilla.
                        Ja tyhjennysproppuun monesti jää magneettiin metallia, on siis normaalia.

                        Pitukö loooda ääntä, kahisiko jne.

                        Eihän sua vain koeteta koijata.
                        No siis sitä mä täs yritän selvittää

                        Ei loota pitänyt ääntä, korkeitaan kuulosti ajaessa kun jokin jatkuva ääni ois kuulunu ku ajomotarilla, mutten varmaks voi sanoo kuuluko ääni renkaista, perästä, vaihelaatikosta vai mistä. Mutta yleisesti motarilla ajaessa ääni on kovempi ollut kun meidän toisella autolla ajaessa. Mut tosiaa voi johtua vaikka renkaista koska leveemmät renkaatki tässä autossa.

                        Comment

                        • jonip86
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2014
                          • 582
                          • lieksa

                          #13
                          Kyllä minun laatikossa ainaki oli väljää tossa akselissa ku oli irti, tästäki pari vuotta ja ei oo vielä merkkejä et leviäis vaikka on "hieman" saanu käskyä, yrittäät pissii silmään
                          Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                          ex:e39 523iA sedan -97
                          ex:e39 523 sedan -98
                          ex:e34 535 sedan -88
                          ex:e39 523 sedan -97
                          ex:e36 325 (taxi) -95
                          ex:e36 325 coupe -93
                          ex:e34 525 m50 -90
                          ex:e34 520 m50 -90
                          ex:e34 520 m20 -89

                          Comment

                          • Krister
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 227
                            • PK-seutu

                            #14
                            Tokko ne nyt tahallaan pissii silmään, jos ei ole samoja laatikkoja vaihdettu niin ei ole kokemusta että niissä voi olla (mahdollisesti?) väljää. Eihän ne mitään lisää rahaa saa siitä jos vaikka asiakas toimittaa toisen laatikon millä laittaa nippuun kun auto on muutenkin purettuna.
                            Supra MKIV 6spd lhd
                            W212 E350CDI

                            Ex: E39 530d

                            Comment

                            • trimmeriE61
                              Newbiemmer
                              • Jun 2018
                              • 26
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by Krister View Post
                              Tokko ne nyt tahallaan pissii silmään, jos ei ole samoja laatikkoja vaihdettu niin ei ole kokemusta että niissä voi olla (mahdollisesti?) väljää. Eihän ne mitään lisää rahaa saa siitä jos vaikka asiakas toimittaa toisen laatikon millä laittaa nippuun kun auto on muutenkin purettuna.
                              Pointti tossakin kyllä. Josko se ois sit niin kokemusta näistä juurikaa oo.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎