Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 "pykii" ryömintänopeudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKO
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 56

    E61 "pykii" ryömintänopeudella

    Selasin automaattivaihteisto- ja jakolaatikkoketjut läpi, mutta en nähnyt vastaavaa ongelmaa kommentoidun.

    Ryömintänopeudella n. 10km/t auto "pykii", eli jokin haluaa kytkeytyä mutta ei kytkeydykään. Sen huomaa heikkona äänenä ja pienenä nykimisenä. Kaasupoljinta heikosti lisäpainettaessa ja heti hellittäessä ilmiö voimistuu. Tämä tulee siis vain kyseisessä nopeudessa, itse huomasin sen parkkipaikalla ajettaessa.

    Vaihteet vaihtuvat normaalisti ilman töksäyksiä ylös ja alas (myös 1-2 liikkeelle lähdettäessä), vaihdelaatikko ei humppaa ja mitään vikakoodeja ei ole (INPA:lla luettu). Jakovaihteisto ei myöskään raksuta.

    Auto on 530xdA -06, ml 174tkm
  • MKO
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 56

    #2
    Auto kävi tutkittavana, heidän mukaansa vaikuttaa siltä että jossain on väljää, automaattivaihteistossa vika ei ole, ja vikakoodeja ei tosiaan ole. Pykimistä ei saatu nosturilla ajettaessa esille kun pyörät olivat ilmassa. Tukivarsista, nivelistä ja kardaaneista ei myöskään löytynyt väljyyttä.

    Olisiko kellään ideoita? Voisiko kuitenkin olla jokin vetonivel?

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      X-drivessä ja sieltä jakolaatikon sähköinen kytkentä joka sekoilee ?

      Comment

      • MKO
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 56

        #4
        Miten jakolaatikon sähköistä kytkentää voisi testata?

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Originally posted by MKO View Post
          Miten jakolaatikon sähköistä kytkentää voisi testata?
          Töpseli irti ja jos ei pyi niin lisätutkintaa. Nyt en muista nollautuuko jakolaatikon vikakoodi ilman vikakoodilukijaa liittimen irroituksen jälkeen.

          Comment

          • MKO
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 56

            #6
            Päivitystä tilanteeseen, pykiminen loppui kun apukuljettajan jalkatilan alla olevan jakolaatikon ohjainboxin liitin jakolaatikkoon päin irrotettiin, palasi takaisin kun liitin laitettiin takaisin (syntynyt vikakoodilista nollattiin INPA:lla)

            Ilmeisesti vika on jakolaatikossa, jakolaatikon servomoottorissa tai jakolaatikon ohjainboxissa, jotka kaikki ovat kalliita turhaan vaihtaa. Itse poissulkisin servomoottorin, koska jakolaatikosta ei kuulu raksutusta.

            Olisiko kellään ideoita miten voisi kohdistaa vian lähdettä. Vikakoodeja tästä ei siis ole. Pykiminen tulee kun nopeus on n. 11-14km/h ajettaessa pintakaasulla tasaisella nopeudella. Mitä jakolaatikossa tapahtuu tuolla nopeudella?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Onko jakolaatikon öljyjä vaihdettu? Ellei ole, niin vaihda ne ensin, monesti auttaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9156
                • Oulu

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko jakolaatikon öljyjä vaihdettu? Ellei ole, niin vaihda ne ensin, monesti auttaa.
                Ehdottomasti ensimmäisenä jakolaatikon öljynvaihto. Tarvittaessa vielä uusiksi pienen ajosuoritteen jälkeen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • MKO
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 56

                  #9
                  Jakolaatikon öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Millainen suorite on vaihtaa itse, tai olisiko suosituksia missä voisi vaihdattaa pääkaupunkiseudulla?

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    #10
                    5,5 desiä marmorilta uutta öljyä, pakoputkea ja muuta kannaketta purettava ensin tieltä pois, pari tuntinen varmaan nosturilla.

                    Ei ne ottanu kyllä Laakkosellakaan kuin satasen operaatiosta ja samalla nollasivat sen jakolaatikon arvot.

                    Ongelmainen oli tuolloin veljen 330xd, muutaman tankillisen se kesti kunnes veli taas imetteli ongelman esille, seuraavaksi tais olla ohjelmassa servon rattaan kääntö 180´.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎