Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e61 520d lci ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paijerilainen
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 3
    • Finland

    Bmw e61 520d lci ongelmia

    Tere. Olisi pari kysymystä ehkä samojen asioitten kanssa tapelleille. Apua arvostaisin kovasti

    1, kiihdyttäessä, varsinkin pysähdyksistä risteyksestä oikealle tai vasemmalle auto pitää outoa ulinaa, aivan kuin rengas sutisi (ei mahdollista koska 520d) ja vähän nykii samalla.

    2, alkanut kuulumaan ihme pirinä kiihdyttäessä konepellin alta joka kuuluu sisään, ääni kuulostaa samalta kuin kuluneen sisäilman puhaltimen siivet vastais reunaan, tai siltä kuin ilmaa pihisisi pienestä reiästä (kuului myös puhaltimen ollessa sammuksissa) autolla ajettu 230tkm turbo uusittu 159tkm.

    3. Auto on seissyt yön yli ja ajoon lähdettäessä täristää vähän, persauksessa tuntee ei ratissa. Heittää pois sitten ko on ajanut jonkin verran. Rengaspaineet tarkistettu ja tänäkesänä uudet rattaat laitettu pitäs olla rasapainossa. Liittyyköhän asiaan kun motarilta tulin, pukkasin d:ltä vapaalle testi mielessä niin auto rullasi noin 80 kmh ja alkoi täristämään

    4.välillä nykäsee vaihtaessa varsinkin jos kiihdyttää ja pitää kaasua sitten tasaisesti esim 2200rpm eikä löysää kun se keksii vaihtaa 3:lta sitten isommalle niin johan repasee. Ja kaiken huipuksi joskus ohitus tilanteissa eipä löydykkään vetoja, tyttöystävä manasi samaa asiaa.

    On se mairea peli. :think

    Kiitos ja anteeksi
    Bmw 520da lci 2008
  • Kossu Allu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2016
    • 222
    • Espoo

    #2
    Terve,

    Ja tervetuloa foorumeille. Ihan ensimmäisenä vikakoodilukuun, jos itselläsi ei ole INPA/ISTA-D ohjelmistoa sitten laita viestiä alueesi topikkiin, joku täältä sitten lukee ne . Esim. uudella maalla on topikki "Uudenmaan vikakoodinluku / koodaus -topic".

    Oireesi voivat viitata moniin eri osiin ja apulaitteisiin, jos ei vikakoodeja ole niin silloin on ajettava testejä, joista kannattaa suorittaa ainakin:
    - suutintesti (ohivuoto)
    - MAF-testi (onnistuu esim. ottamalla piuha irti, saattaa tulla tauluun moottorin vikavalo ja se pitää nollata)
    - lisäksi kuunnella kuuluuko rallatusta tyhjäkäynnillä (jako- ja öljypumpun ketju löystyvät mallissasi joskus)

    Näillä pääset ainakin alkuun, kaikki oireet voivat olla yhden anturin, apulaitteen tai monen tekijän summa.

    PS. Oliko vaihdelaatikkoosi vaihdettu öljyjä koskaan?

    EDIT: Voit kokeilla nollata laatikon adaptaatiot, jos se parantaisi vaihteiden vaihtoa ja tarkistaa rättinivelen kunto (kuminivelen)
    Last edited by Kossu Allu; 15-08-2018, 08:00.

    E91 320d -07 M-Sport
    211hv / 430nm

    Ex:
    E60 525dA -06 "M-Sport"
    M57TU2D25, GA6HP26
    238hv / 510nm


    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

    Comment

    • Paijerilainen
      Newbiemmer
      • Mar 2018
      • 3
      • Finland

      #3
      Pitääpä alotella näistä. Joo ei ole huoltokirjassa ainakaan merkintää vaihelootan öljyn vaihosta.
      Bmw 520da lci 2008

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎