Moi,
Kyseessä 520d E60 vm.2009 ajettu n.300tkm.
Tällaisen ongelman ratkaisemiseen tarvitsisi gurujen apuja:
Auto toimii suurimman osan ajasta hyvin mutta välillä veto loppuu eli kaasun painaminen ei nosta kierroksia ollenkaan. Kun nostaa kaasun ja painaa uudelleen niin auto kiihtyy noin sekunnin ajan ja sitten taas loppuu. Eli kaasua pumppaamalla pääsee jonkin verran etenemään. Vika voi olla päällä parin minuutin ajan ja sitten kaikki toimii niin kuin pitääkin. Tarpeeksi monta kertaa kun tämä tapahtuu niin moottorin kuva ilmestyy ruutuun mutta sekin häviää kun on ajanut jonkin matkaa ilman ongelmia.
Vikakoodeja joita tuosta syntyy on:
4BDA DDE:Fuel pre supply-pressure control
41AA DDE: Boost pressure sensor
41AB DDE: Boost pressure sensor
4BDC DDE:Fuel pre supply-pressure control
4680 DDE: Supply voltage 2
4933 DDE: Air system, air to EGR mass flow, plausibility
41AB DDE: Boost pressure sensor, signal
3FF0 Air mass measurement
3FF1 Air mass measurement
Autoa on käytetty huollossa jossa on ajettu erilaisia diagnostiikoita eikä mitään löydy kun vika ei ole silloin päällä. Samalla tsekattu antureita ja liittimiä josko niissä olisi huonoja kontakteja. Ainoa löydös oli yksi rele joka oli vähän hitsannut jossain välissä. Sen vaihtaminen ei kuitenkaan auttanut ongelmaan.
Vikakoodeja tulee paljon vian ilmetessä joten on aika hankalaa alkaa sitä paikallistamaan. Joku viallinen komponentti tai kaapeli varmaan aiheuttaa tuon vikakooditulvan.
Jos jollain on ideoita tai kokemuksia mistä vikaa voisi lähteä etsimään niin olisin kiitollinen.
Kyseessä 520d E60 vm.2009 ajettu n.300tkm.
Tällaisen ongelman ratkaisemiseen tarvitsisi gurujen apuja:
Auto toimii suurimman osan ajasta hyvin mutta välillä veto loppuu eli kaasun painaminen ei nosta kierroksia ollenkaan. Kun nostaa kaasun ja painaa uudelleen niin auto kiihtyy noin sekunnin ajan ja sitten taas loppuu. Eli kaasua pumppaamalla pääsee jonkin verran etenemään. Vika voi olla päällä parin minuutin ajan ja sitten kaikki toimii niin kuin pitääkin. Tarpeeksi monta kertaa kun tämä tapahtuu niin moottorin kuva ilmestyy ruutuun mutta sekin häviää kun on ajanut jonkin matkaa ilman ongelmia.
Vikakoodeja joita tuosta syntyy on:
4BDA DDE:Fuel pre supply-pressure control
41AA DDE: Boost pressure sensor
41AB DDE: Boost pressure sensor
4BDC DDE:Fuel pre supply-pressure control
4680 DDE: Supply voltage 2
4933 DDE: Air system, air to EGR mass flow, plausibility
41AB DDE: Boost pressure sensor, signal
3FF0 Air mass measurement
3FF1 Air mass measurement
Autoa on käytetty huollossa jossa on ajettu erilaisia diagnostiikoita eikä mitään löydy kun vika ei ole silloin päällä. Samalla tsekattu antureita ja liittimiä josko niissä olisi huonoja kontakteja. Ainoa löydös oli yksi rele joka oli vähän hitsannut jossain välissä. Sen vaihtaminen ei kuitenkaan auttanut ongelmaan.
Vikakoodeja tulee paljon vian ilmetessä joten on aika hankalaa alkaa sitä paikallistamaan. Joku viallinen komponentti tai kaapeli varmaan aiheuttaa tuon vikakooditulvan.
Jos jollain on ideoita tai kokemuksia mistä vikaa voisi lähteä etsimään niin olisin kiitollinen.
Comment