Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530xd bensamittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lairoo
    BTCF Member
    • Jun 2016
    • 13
    • Turku

    E60 530xd bensamittari ei toimi

    Nyt alkaa neuvot loppumaan itseltä...
    Mikähän tässä vois olla vikana..
    Elikkäs, mittari näyttää nollaa, rangessa näkyy pelkkää viivaa.
    Salavalikosta katsottuna vasemmalla 12l ja oikealla *.**, ja yhteis määrä siis tuon 12l myös. Tasoanturi vaihdettu oikealle, eikä vaikutusta.
    E30 Touring M50B25 Turbiina -89
    E39 525D -02
    ————————————————————————————
    ex. e28 ”M535i” -87
    ex. e46 330i cäbi -02
    ex. f30 320d -13
    ex. e92 330d -08
    ex. e92 320d -07
    ex. e46 316i -01
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by lairoo View Post
    Nyt alkaa neuvot loppumaan itseltä...
    Mikähän tässä vois olla vikana..
    Elikkäs, mittari näyttää nollaa, rangessa näkyy pelkkää viivaa.
    Salavalikosta katsottuna vasemmalla 12l ja oikealla *.**, ja yhteis määrä siis tuon 12l myös. Tasoanturi vaihdettu oikealle, eikä vaikutusta.
    Tutki että johdot ovat ehjät. Tässä kytkentäkaava mittaristolle. Polttoaineen tasoanturin voi korvata myös säätövastuksella väliaikaisesti testiä varten.


    Jos oikeaan tankkiin kaataan ainetta niin myöskään tuolloin mittari ei nouse? Sellaisiakin tapauksia on ollut että kaikki polttoaine jää lopulta toisellepuolelle tankkia.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • lairoo
      BTCF Member
      • Jun 2016
      • 13
      • Turku

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Tutki että johdot ovat ehjät. Tässä kytkentäkaava mittaristolle. Polttoaineen tasoanturin voi korvata myös säätövastuksella väliaikaisesti testiä varten.


      Jos oikeaan tankkiin kaataan ainetta niin myöskään tuolloin mittari ei nouse? Sellaisiakin tapauksia on ollut että kaikki polttoaine jää lopulta toisellepuolelle tankkia.
      Oikean puolen tankki siis yli puolillaan ainetta, ja vasemmalle antaa salavalikosta tuon 11L tavaraa..
      Lähdetään noista johdoista siis liikkeelle ensimmäisenä!
      E30 Touring M50B25 Turbiina -89
      E39 525D -02
      ————————————————————————————
      ex. e28 ”M535i” -87
      ex. e46 330i cäbi -02
      ex. f30 320d -13
      ex. e92 330d -08
      ex. e92 320d -07
      ex. e46 316i -01

      Comment

      • lairoo
        BTCF Member
        • Jun 2016
        • 13
        • Turku

        #4
        Palataas takaisin tähän vanhaan asiaan.. Eli vieläkään ei pa-mittari rokkaa, tasoanturit vaihdettu, johdot tehty kannen alle uudelleen mutta ei vaan toimi.. Salavalikossa edelleen oikean puolen anturi näyttää **,*, ja vasen anturi 10.2.. oikea tankki todellisuudessa lähes piripinnassa.

        Eikö kenelläkään ole vastauksia tähän? Voiko olla mittaristo rikki? Sulakkeita ei anturin ja mittariston välillä ole..?

        Edit;
        Onko mahdollista että jos johdot ovat käyneet oikosulussa, ja olisi sen seurauksena polttanut jotain mittaristosta?
        E30 Touring M50B25 Turbiina -89
        E39 525D -02
        ————————————————————————————
        ex. e28 ”M535i” -87
        ex. e46 330i cäbi -02
        ex. f30 320d -13
        ex. e92 330d -08
        ex. e92 320d -07
        ex. e46 316i -01

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4627
          • Tampere

          #5
          Originally posted by lairoo View Post
          Palataas takaisin tähän vanhaan asiaan.. Eli vieläkään ei pa-mittari rokkaa, tasoanturit vaihdettu, johdot tehty kannen alle uudelleen mutta ei vaan toimi.. Salavalikossa edelleen oikean puolen anturi näyttää **,*, ja vasen anturi 10.2.. oikea tankki todellisuudessa lähes piripinnassa.

          Eikö kenelläkään ole vastauksia tähän? Voiko olla mittaristo rikki? Sulakkeita ei anturin ja mittariston välillä ole..?

          Edit;
          Onko mahdollista että jos johdot ovat käyneet oikosulussa, ja olisi sen seurauksena polttanut jotain mittaristosta?
          Onko johdot välillä mittaristo - anturin liitin mitattu?

          Mittaa(tai googleta) toisella puolella olevan anturin antama resistanssi sekä ylä- että alaasennossa. Korvaa sitten mittariston päässä tarvittavassa paikassa anturi säädettävällä potikalla suoraan ja katso vaikuttaako se polttoainemäärään mittaristossa kuten pitääkin.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10031
            • KVLA

            #6
            Tee salavalikon kautta mittaristotesti. Näet ainakin liikkuuko viisari(t) normaalisti. Silloin itse mittarin mahdollinen vika on päällä,tai pois suljettu.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tee salavalikon kautta mittaristotesti. Näet ainakin liikkuuko viisari(t) normaalisti. Silloin itse mittarin mahdollinen vika on päällä,tai pois suljettu.
              Jos salavalikosta toinen puoli tankista näyttää tyhjää niin ei myöskään viisari tällöin liiku tarvittavaa määrää. Vika on otava ennen tai itse ad-muutimessa eli kikkareessa joka muuttaa tiedon digitaaliseen muotoon.

              Ja niin onhan varma että tankki ei oikeasti ole tyhjä toiselta puolelta?(tällöin tietysti tankatessa mittaristossa pitisi näkyä jotain eloa) Onhan näitäkin ollut että paluuputki ei toimi kuten pitää ja aine ei siirry vasemmalta oikealle.
              Last edited by fraatti; 13-12-2018, 17:32.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10031
                • KVLA

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                Jos salavalikosta toinen puoli tankista näyttää tyhjää niin ei myöskään viisari tällöin liiku tarvittavaa määrää.
                Hämärästi muistelen,että yhdessä vastavanlaisessa keisissä olisi mittariston testi tehty. Ja se olisi toiminut oikein. Ja tällä vika suljettiin pois mittaristosta. Tosin tästä on reilusti jo aikaa,joten voin olla ihan pihalla(kin).

                Comment

                • lairoo
                  BTCF Member
                  • Jun 2016
                  • 13
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Jos salavalikosta toinen puoli tankista näyttää tyhjää niin ei myöskään viisari tällöin liiku tarvittavaa määrää. Vika on otava ennen tai itse ad-muutimessa eli kikkareessa joka muuttaa tiedon digitaaliseen muotoon.

                  Ja niin onhan varma että tankki ei oikeasti ole tyhjä toiselta puolelta?(tällöin tietysti tankatessa mittaristossa pitisi näkyä jotain eloa) Onhan näitäkin ollut että paluuputki ei toimi kuten pitää ja aine ei siirry vasemmalta oikealle.
                  Mittaritesti siis tehty, ja mittaristo toimii testillä.. Edellisestä e46 avosta vaan meni tuo mittaristo niin rikki, että mittaristotestillä kaikki toimi, mutta mittari näytti aina vaan nollaa ja bensavalo paloi.. ja korjaantui vasta toisella mittaristolla lopulta..
                  mutta tosiaan siis molemmissa tankeissa todella tavaraa.. vasemmassa arviolta 1/3 tankillista ja oikea piripinnassa. Johdot piippailtu mittaristolle saakka tankilta, ja kulkee virta läpi. Silti tuo nyt kuitenkin kontaktivialta vaikuttais, koska anturin tieto salavalikossa on sii **,* eikä 00,0, niinkuin yleensä anturin ollessa rikki(?)..

                  Edit;
                  Niin ja vastukset mitattu molemmista (uusista) tasoantureista, ja ne näyttävät keskenään samaa arvoa, kun taso on sama..
                  Last edited by lairoo; 14-12-2018, 10:59.
                  E30 Touring M50B25 Turbiina -89
                  E39 525D -02
                  ————————————————————————————
                  ex. e28 ”M535i” -87
                  ex. e46 330i cäbi -02
                  ex. f30 320d -13
                  ex. e92 330d -08
                  ex. e92 320d -07
                  ex. e46 316i -01

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎