Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI vm-2008 Bassomainen ääni moottorista ja vesiletku sykkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    E60 530D LCI vm-2008 Bassomainen ääni moottorista ja vesiletku sykkii

    Alko nyt kesällä heinäkuussa sellainen ongelma, että oltiin perheen kanssa Kainuussa lomalla sukulaisissa. Alko koneen kohdalta kuulua kuin bassomainen ääni tulee ja imusarjan alle menevä n. 25mm vesiletku sykki 1-2 sekunnin välein ja asia alko huolestuttaa reissussa niin löydettiin Kainuusta foorumialinen ja se katso inpalla, että kiertovesipumpun virta pätkii päällä ja pois tuon sykkeen mukaan. Hemmo sano, että noita pumppuja on mennyt, no nyt vasta muutama päivä sitten vaihdoin uuden kiertovesipumpun ja jopa lämppärin sähkövesiventtiilin uusia orginaali osia molemmat, no asia ei tullut kuntoon. Tietääkö kukaan mikä voisi olla vika, eli mahdollisesti virtoja pätkii ja sieltä kuuluu matala bassomainen ääni.
    Kuntoon ei tullut em. osian vaihdolla ja siksi kysynkin kellä ollut vastaava ongelma ja mitä nyt pitää tehdä ja vaihtaa. Mikä saa kiertovesipumpun virran pätkimään ns. päälle ja pois 1-2-sekunnin välein.
    Last edited by 325E; 26-09-2018, 21:04.
  • dolby
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 70
    • Oulu

    #2
    Originally posted by 325E View Post
    Alko nyt kesällä heinäkuussa sellainen ongelma, että oltiin perheen kanssa Kainuussa lomalla sukulaisissa. Alko koneen kohdalta kuulua kuin bassomainen ääni tulee ja imusarjan alle menevä n. 25mm vesiletku sykki 1-2 sekunnin välein ja asia alko huolestuttaa reissussa niin löydettiin Kainuusta foorumialinen ja se katso inpalla, että kiertovesipumpun virta pätkii päällä ja pois tuon sykkeen mukaan. Hemmo sano, että noita pumppuja on mennyt, no nyt vasta muutama päivä sitten vaihdoin uuden kiertovesipumpun ja jopa lämppärin sähkövesiventtiilin uusia orginaali osia molemmat, no asia ei tullut kuntoon. Tietääkö kukaan mikä voisi olla vika, eli mahdollisesti virtoja pätkii ja sieltä kuuluu matala bassomainen ääni.
    Kuntoon ei tullut em. osian vaihdolla ja siksi kysynkin kellä ollut vastaava ongelma ja mitä nyt pitää tehdä ja vaihtaa. Mikä saa kiertovesipumpun virran pätkimään ns. päälle ja pois 1-2-sekunnin välein.

    Tuo bassomainen ääni tulee todennäköisesti egr venttiilin pressure converterista (solenoidi), joka ei siis toimi oikein. Itsellä sykkii myös vesiletku, olisi hauska tietää onko tämä jopa normaalia?

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #3
      Originally posted by 325E View Post
      Mikä saa kiertovesipumpun virran pätkimään ns. päälle ja pois 1-2-sekunnin välein.
      Se että sisätiloissa lämpötilapyynti ei ole täydet tai min (muistaakseni 28 astetta) ja sisäkennon välissä oleva(-t) magneettiventtiilit pätkivät kiertoa joka saa letkut "sykkimään". Sen takia kiertoa pätkitään jotta sisätilan kennolta saadaan sopivan lämpöistä ilmaa. Koitapa pudottaa lämpötilapyynti nollille tai täysille niin tämä lakkaa. Kuitenkin kyseessä aivan normaali toiminta mistä ei tarvi olla huolissaan.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • henka
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 251
        • inkoo

        #4
        Originally posted by 325E View Post
        Alko nyt kesällä heinäkuussa sellainen ongelma, että oltiin perheen kanssa Kainuussa lomalla sukulaisissa. Alko koneen kohdalta kuulua kuin bassomainen ääni tulee ja imusarjan alle menevä n. 25mm vesiletku sykki 1-2 sekunnin välein ja asia alko huolestuttaa reissussa niin löydettiin Kainuusta foorumialinen ja se katso inpalla, että kiertovesipumpun virta pätkii päällä ja pois tuon sykkeen mukaan. Hemmo sano, että noita pumppuja on mennyt, no nyt vasta muutama päivä sitten vaihdoin uuden kiertovesipumpun ja jopa lämppärin sähkövesiventtiilin uusia orginaali osia molemmat, no asia ei tullut kuntoon. Tietääkö kukaan mikä voisi olla vika, eli mahdollisesti virtoja pätkii ja sieltä kuuluu matala bassomainen ääni.
        Kuntoon ei tullut em. osian vaihdolla ja siksi kysynkin kellä ollut vastaava ongelma ja mitä nyt pitää tehdä ja vaihtaa. Mikä saa kiertovesipumpun virran pätkimään ns. päälle ja pois 1-2-sekunnin välein.
        Kuuluuko pakoputkessakin. Siskon autossa oli ihan samanlainen vika että kuului se ääni ja vesiletku hyppi, lisäksi se ääni tuli pakoputkesta. Viallinen osa oli linkissä numero 1
        F30 LCI 330d M-sport -16

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          On täysillä ja kesällä se inpalla nollattu ja hetken sen jälkeen ok

          Kuusamon alapuolelta Foorumin kaveri sen nollasi Inpalla nyt heinäkuussa lomareissulla ja sen toimesta hetken oli hiljaa siis vikakoodien poiston jälkeen, ei sykkinyt hetkeen ja alko muutaman minuutin päästä taas ääni.

          Olen kokeillut pyynnin täysillä kun ilmasin vaihdettujen kiertovesipumppu ja sähköinen säätövesiventtiili osien takia järjestelmää.
          Mitenkään hirvittävän kuumaa ei silti tule vaikka tällä ilmalla annot täysillä, ei kättä polta.

          henka= näyttäisi siskosi autossa olevan sama varaosanumero em. osalle kuin minunkin autolle antaa, mistä hommasit.

          Pakoputkea en ole edes ajatellut kuunnella, eli ainakaan ei tuntuvaa ääntä kun tuo koneesta iso matala bassomainen ääni n. 2-sekunnin välein, ei ole normaali ääni noin tiheään pätkiminen eli vika on nyt päällä ja pois.

          Tässä omani BMW Teile Orginal Pressure Converter varaosa no: 117 477 966 34 em. otettu vin numeron mukaan CS62276.
          En tiedä ketään Lahden suunnalla joka osaisi katsoa Inpalla tai muulla tähän hätään, ketään ei saa kiinni.


          Originally posted by henka View Post
          Kuuluuko pakoputkessakin. Siskon autossa oli ihan samanlainen vika että kuului se ääni ja vesiletku hyppi, lisäksi se ääni tuli pakoputkesta. Viallinen osa oli linkissä numero 1
          https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_2336
          Last edited by 325E; 27-09-2018, 21:40.

          Comment

          • 324td
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 82

            #6
            Joku viikko sitten itse tilasin tuon venttiilin aeromotorsilta. YouTubesta löytyy tuon pressure venttiilin viallista ääntelyä bmw m57 duck voice/sound. Vaihdoin samalla sen toisenkin venttiilin mikälie oli tuon vieressä joku 20 maksoi. Kumminkin imusarjan joutuu käyttää pois niin samalla vaihdoin. Tuossa on aeromotors kuitista kopsu 7.02318.01.0 / PIERBURG. 7.22796.01.0 / PIERBURG

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #7
              Originally posted by 324td View Post
              Joku viikko sitten itse tilasin tuon venttiilin aeromotorsilta. YouTubesta löytyy tuon pressure venttiilin viallista ääntelyä bmw m57 duck voice/sound. Vaihdoin samalla sen toisenkin venttiilin mikälie oli tuon vieressä joku 20 maksoi. Kumminkin imusarjan joutuu käyttää pois niin samalla vaihdoin. Tuossa on aeromotors kuitista kopsu 7.02318.01.0 / PIERBURG. 7.22796.01.0 / PIERBURG
              Täällä samasta osasta juttua. Sitä en tiedä miten tuo vesiletkut saisi sykkimään? ääni taisi muuttua kun alipaineletkun nyhtää irti egr:ltä.

              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                fraati kerroit , että

                fraatti Kerroit linkittämässi jutussa, että alipaine letkut voi tukkia. Voiko jos EGR on paikallaan ja silti läpät poistettu, vai hommaanko uuden Pressure Convertterin. Jäi hieman epäselväksi pitääkö imusarja ottaa pois em. osan vaihdossa.


                Originally posted by fraatti View Post
                Täällä samasta osasta juttua. Sitä en tiedä miten tuo vesiletkut saisi sykkimään? ääni taisi muuttua kun alipaineletkun nyhtää irti egr:ltä.

                https://www.btcf.fi/forum/showthread...=368033&page=2

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by 325E View Post
                  fraatti Kerroit linkittämässi jutussa, että alipaine letkut voi tukkia. Voiko jos EGR on paikallaan ja silti läpät poistettu, vai hommaanko uuden Pressure Convertterin. Jäi hieman epäselväksi pitääkö imusarja ottaa pois em. osan vaihdossa.
                  Jos EGR on käytössä niin sitten tarvitset uuden osan. Jos EGR ei ole käytössä niin sitten tuon letkun voi tukkia. En usko että vika olisi niin kriittinen etteikö autolla voisi kuitenkin ajaa ihan normaalisti kunnes saa uuden osa. Minä ainakin ajelin.

                  Imusarjan läpille menee erikseen toinen erillinen alipaineputki. Jos läppiä ei ole niin tällöin myöskään läppiä ohjaavaa alipainetta ei tarvita vaan tämä letku voi olla tukittuna.

                  Osa on tässä. Ja kuten tuolla toisessa ketjussa kirjoitin niin näppäräsorminen voi sen saada vaihdettua ilman imusarjan irroitusta. Kuitenkin imusarjan irroituskin on niin nopea toimenpide että jos hiukankin epäilee niin ottaa senkin vain irti. Tiivisteitä ei tarvi vaihtaa mikäli ne on hiljattain vaihdettu esim läppien poiston yhteydessä.


                  Kuitenkaan tämä ei saa vesiletkuja sykkimään vaan se on ihan normaalia.

                  Tästä ohjainventtiilistä kuuluu hajalla ollessaan sorsapillin ääni. Tässä video siitä: https://www.youtube.com/watch?v=f_gIP8BgSvM
                  Ääni muuttuu/loppuu kun EGR-venttiilin päässä olevan letkun nyppää irti tai tukkii. En nyt tarkalleen enää muista mitä sille kävi. Mulla ääni ei ollut yhtä voimakas kuin ko. videossa.
                  Last edited by fraatti; 28-09-2018, 08:35.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎