Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 N53 lämpiää huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akilles
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 86
    • Iisalmi

    E60 N53 lämpiää huonosti

    Eli auto on 530i N53 -07. Ongelmana sisätilan huono lämpeneminen. Moottorin lämmöt ajossa 89-93 astetta.. lieneekö normaali lämmöt? Autoon on asennettu vesipumpulla varustettu letkulämmitin vesiventtiilille menevään letkuun.. voikohan lämmitin rajoittaa virtausta niin paljon että sisätilat ei lämpene kunnolla? Entisessä E39:ssä samalla lämmittimellä ei kyseistä ongelmaa ollut :think Vesiventtiililtä kennolle menevät letkut tuntuvat ainakin lämpimiltä ja tyhjäkäyntiä paikallaan pyöriessä tuntuisi lämpiävän vähän paremmin kun liikkuessa.. Auto on tuotu italiasta joten munuaisten takaa puuttuu läppähässäkkä.. onko sillä miten paljon vaikutusta lämpenemiseen? Ja idrivestä lämmöt on säädetty punaiselle.
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    #2
    Kiertovesipumppu? "Onko koodit luettu?
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i

    Comment

    • Akilles
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 86
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by juha77 View Post
      Kiertovesipumppu? "Onko koodit luettu?

      Missäspäin tämä kiertovesipumppu siatsee? koodeja ei oo katottu.
      Se jäi vielä sanomatta että autossa on automaattiilmastointi joka ruennut automaatti asennossa humppailemaan ja vaikka manuaali asennossa puhaltimen asetuksia säätää niin että puhallin puhaltaisi jalkotilaan ja kuskiin päin täysillä ja tuulilasin puhallusta laittaisi lähes minimiin, niin silti tuulilasille on voimakkain puhallus ja jaloille ja suoraan on kuin lehmänhenkäys :think

      Comment

      • Akilles
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 86
        • Iisalmi

        #4
        Ja luin jostain raitisilmaläpästäkin.. missähän se mahtaa olla?

        Comment

        • -TT
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 192
          • Oulu

          #5
          Samaa ongelmaa lämpenemisen suhteen viime talvena. Ostin uuden termarin, jotta moottori nostaisi lämpötilan nopeammin. Moottorin lämpötilan ollessa noin 60 astetta ja siitä moottoritielle ajamaan. Nostaa melko hitaasti lämmöt sinne 90 lähelle. Eli vaihdan termarin ja katsotaan kuinka käy.
          Huomasin tuon ongelman myös, että heittää automaatin ilmastoinnista pois. No uudestaan päälle ja sen jälkein pysyy päällä.
          Tyhjäkäynnillä pitemmän aikaa moottorin lämmöt nousi 110, joten kyllä silloin konttorissa riitti lämpöä.
          Coupe :think
          sigpic

          Comment

          • Akilles
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 86
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by -TT View Post
            Samaa ongelmaa lämpenemisen suhteen viime talvena. Ostin uuden termarin, jotta moottori nostaisi lämpötilan nopeammin. Moottorin lämpötilan ollessa noin 60 astetta ja siitä moottoritielle ajamaan. Nostaa melko hitaasti lämmöt sinne 90 lähelle. Eli vaihdan termarin ja katsotaan kuinka käy.
            Huomasin tuon ongelman myös, että heittää automaatin ilmastoinnista pois. No uudestaan päälle ja sen jälkein pysyy päällä.
            Tyhjäkäynnillä pitemmän aikaa moottorin lämmöt nousi 110, joten kyllä silloin konttorissa riitti lämpöä.

            paljonkohan tuon 3L N53 normaali lämmöt pitäs olla? Termaria ainakin myydään 97 asteisena

            Comment

            • Akilles
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 86
              • Iisalmi

              #7
              Otin tänään letkulämmittimen irti ja tilanne parani vähän.. sisälle tuli jo jonkin verran lämmintä, mutta epäilen että kun pakkaset kovenee niin lämpö ei välttämättä riitä. Lämmöt pyöri siinä 90 huitteilla, mutta termari ei ilmeisesti vielä auennut, kun syyläri ja alavesiletku ei ainakaan tuntunut lämpiävän kädellä koitettuna.. Onkohan tässä vielä lisäksi semmonen lämmönvaihdin, kun on automaatiloota ja voiko sitä jotenkin todeta että toimii oikein?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10076
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Akilles View Post
                Onkohan tässä vielä lisäksi semmonen lämmönvaihdin, kun on automaatiloota ja voiko sitä jotenkin todeta että toimii oikein?
                Jos tosiaan on automaatti niin tuollainen löytyy: http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...l_cooler_line/

                Testaat sen puristamalla vesiletkun luttuun ja koeajolle. Ei olisi ihan ensimmäinen joka näistä falskaa.

                Comment

                • Akilles
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 86
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Jos tosiaan on automaatti niin tuollainen löytyy: http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...l_cooler_line/

                  Testaat sen puristamalla vesiletkun luttuun ja koeajolle. Ei olisi ihan ensimmäinen joka näistä falskaa.

                  Missähän tuo lämmönsiirrin siatsee? Mistä kohtaa helpoin puristaa letku?

                  Comment

                  • JepJap
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2018
                    • 49
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Akilles View Post
                    Missähän tuo lämmönsiirrin siatsee? Mistä kohtaa helpoin puristaa letku?
                    Kuskin puolella, moottorin ala etureunassa. Siihe tulee 2 vesiletkua. Itse vaihdoin viikko sitten, lämmöt ei m57 moottorilla noussut yli 73 asteen.

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #11
                      Oikea käyntilämpötila on 100-108c

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17854
                        • PKS

                        #12
                        Lisäsin tuohon kuitenkin, että tuo toteutuu vain moottoritieajossa ja kun kabiini on kunnolla lämmennyt. Maantie/seka-ajossa varmaan jäädään alle 90 asteen.
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                        ½
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Akilles
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 86
                          • Iisalmi

                          #13
                          joo, laitoin tuulisuojaa puskuriin, ni rupes lämmöt nousemaan.. kävi lämmöt jossain 105 asteessa matka ajussa, ni leikkasin vähän tuulisuojaa pienemmäks ettei ylikuumene ku ei ollu tietoo nuista normi lämmöistä.. taitaa kuitenkii olla termari varmaan vaihtokunnossa ku lämmöt pyörii nuilla tuulisuojilla jossain 93-95 paikkeilla :think

                          Comment

                          • Basillicus
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 153
                            • Turku

                            #14
                            Multakin puuttuu ne läpät munuaisten takaa tästä omasta kiesistä, mut ei se ole koskaan haitannut lämpeämistä. Tietty Turussa harvoin on mitään tappopakkasia, en muista että olisin alle -20 asteessa koskaan ajanut.
                            BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                            ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                            Comment

                            • BMWFW24
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 276
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by Akilles View Post
                              joo, laitoin tuulisuojaa puskuriin, ni rupes lämmöt nousemaan.. kävi lämmöt jossain 105 asteessa matka ajussa, ni leikkasin vähän tuulisuojaa pienemmäks ettei ylikuumene ku ei ollu tietoo nuista normi lämmöistä.. taitaa kuitenkii olla termari varmaan vaihtokunnossa ku lämmöt pyörii nuilla tuulisuojilla jossain 93-95 paikkeilla :think
                              Laitoitko puskurin alareunaan pelkästään, vai oliko munuaiset peitettynä myöskin? Ajattelin askarrella pelkästään munuaisiin jonkinlaisen peiton.
                              ex. 316i e36 1991
                              ex. 318iS Coupe e36 1992
                              ex. 528iA Touring e39 1997
                              ex 316i e30 1990, vaimon
                              ex. X5 4.4i e53 2001
                              ex 316 e46 2003, vaimon
                              525iX e60 2008
                              Z4 e85 2003, vaimon​

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎