Eli auto on 530i N53 -07. Ongelmana sisätilan huono lämpeneminen. Moottorin lämmöt ajossa 89-93 astetta.. lieneekö normaali lämmöt? Autoon on asennettu vesipumpulla varustettu letkulämmitin vesiventtiilille menevään letkuun.. voikohan lämmitin rajoittaa virtausta niin paljon että sisätilat ei lämpene kunnolla? Entisessä E39:ssä samalla lämmittimellä ei kyseistä ongelmaa ollut :think Vesiventtiililtä kennolle menevät letkut tuntuvat ainakin lämpimiltä ja tyhjäkäyntiä paikallaan pyöriessä tuntuisi lämpiävän vähän paremmin kun liikkuessa.. Auto on tuotu italiasta joten munuaisten takaa puuttuu läppähässäkkä.. onko sillä miten paljon vaikutusta lämpenemiseen? Ja idrivestä lämmöt on säädetty punaiselle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 N53 lämpiää huonosti
Collapse
X
-
Originally posted by juha77 View PostKiertovesipumppu? "Onko koodit luettu?
Missäspäin tämä kiertovesipumppu siatsee? koodeja ei oo katottu.
Se jäi vielä sanomatta että autossa on automaattiilmastointi joka ruennut automaatti asennossa humppailemaan ja vaikka manuaali asennossa puhaltimen asetuksia säätää niin että puhallin puhaltaisi jalkotilaan ja kuskiin päin täysillä ja tuulilasin puhallusta laittaisi lähes minimiin, niin silti tuulilasille on voimakkain puhallus ja jaloille ja suoraan on kuin lehmänhenkäys :think
Comment
-
-
Samaa ongelmaa lämpenemisen suhteen viime talvena. Ostin uuden termarin, jotta moottori nostaisi lämpötilan nopeammin. Moottorin lämpötilan ollessa noin 60 astetta ja siitä moottoritielle ajamaan. Nostaa melko hitaasti lämmöt sinne 90 lähelle. Eli vaihdan termarin ja katsotaan kuinka käy.
Huomasin tuon ongelman myös, että heittää automaatin ilmastoinnista pois. No uudestaan päälle ja sen jälkein pysyy päällä.
Tyhjäkäynnillä pitemmän aikaa moottorin lämmöt nousi 110, joten kyllä silloin konttorissa riitti lämpöä.Coupe :think
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by -TT View PostSamaa ongelmaa lämpenemisen suhteen viime talvena. Ostin uuden termarin, jotta moottori nostaisi lämpötilan nopeammin. Moottorin lämpötilan ollessa noin 60 astetta ja siitä moottoritielle ajamaan. Nostaa melko hitaasti lämmöt sinne 90 lähelle. Eli vaihdan termarin ja katsotaan kuinka käy.
Huomasin tuon ongelman myös, että heittää automaatin ilmastoinnista pois. No uudestaan päälle ja sen jälkein pysyy päällä.
Tyhjäkäynnillä pitemmän aikaa moottorin lämmöt nousi 110, joten kyllä silloin konttorissa riitti lämpöä.
paljonkohan tuon 3L N53 normaali lämmöt pitäs olla? Termaria ainakin myydään 97 asteisena
Comment
-
-
Otin tänään letkulämmittimen irti ja tilanne parani vähän.. sisälle tuli jo jonkin verran lämmintä, mutta epäilen että kun pakkaset kovenee niin lämpö ei välttämättä riitä. Lämmöt pyöri siinä 90 huitteilla, mutta termari ei ilmeisesti vielä auennut, kun syyläri ja alavesiletku ei ainakaan tuntunut lämpiävän kädellä koitettuna.. Onkohan tässä vielä lisäksi semmonen lämmönvaihdin, kun on automaatiloota ja voiko sitä jotenkin todeta että toimii oikein?
Comment
-
-
Originally posted by Akilles View PostOnkohan tässä vielä lisäksi semmonen lämmönvaihdin, kun on automaatiloota ja voiko sitä jotenkin todeta että toimii oikein?
Testaat sen puristamalla vesiletkun luttuun ja koeajolle. Ei olisi ihan ensimmäinen joka näistä falskaa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos tosiaan on automaatti niin tuollainen löytyy: http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...l_cooler_line/
Testaat sen puristamalla vesiletkun luttuun ja koeajolle. Ei olisi ihan ensimmäinen joka näistä falskaa.
Missähän tuo lämmönsiirrin siatsee? Mistä kohtaa helpoin puristaa letku?
Comment
-
-
Lisäsin tuohon kuitenkin, että tuo toteutuu vain moottoritieajossa ja kun kabiini on kunnolla lämmennyt. Maantie/seka-ajossa varmaan jäädään alle 90 asteen.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
joo, laitoin tuulisuojaa puskuriin, ni rupes lämmöt nousemaan.. kävi lämmöt jossain 105 asteessa matka ajussa, ni leikkasin vähän tuulisuojaa pienemmäks ettei ylikuumene ku ei ollu tietoo nuista normi lämmöistä.. taitaa kuitenkii olla termari varmaan vaihtokunnossa ku lämmöt pyörii nuilla tuulisuojilla jossain 93-95 paikkeilla :think
Comment
-
-
Originally posted by Akilles View Postjoo, laitoin tuulisuojaa puskuriin, ni rupes lämmöt nousemaan.. kävi lämmöt jossain 105 asteessa matka ajussa, ni leikkasin vähän tuulisuojaa pienemmäks ettei ylikuumene ku ei ollu tietoo nuista normi lämmöistä.. taitaa kuitenkii olla termari varmaan vaihtokunnossa ku lämmöt pyörii nuilla tuulisuojilla jossain 93-95 paikkeilla :thinkex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
Comment