Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 N53 lämpiää huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #16
    Originally posted by Dualfun View Post
    Lisäsin tuohon kuitenkin, että tuo toteutuu vain moottoritieajossa ja kun kabiini on kunnolla lämmennyt. Maantie/seka-ajossa varmaan jäädään alle 90 asteen.
    En kyllä näin sanoisi. Toimiessaan on 100 nurkilla kaupungissakin.

    Comment

    • Akilles
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 85
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by BMWFW24 View Post
      Laitoitko puskurin alareunaan pelkästään, vai oliko munuaiset peitettynä myöskin? Ajattelin askarrella pelkästään munuaisiin jonkinlaisen peiton.
      Laitoin munuaiset ja puskurin kokonaan tukkoon.. nyt sitten eilen rukalle ajaessa -20°c piti uudelleen koko keula tukkia ja silloin matkan aikana oli lämmöt jotain 103-107°c.. mutta sisä lämpö ongelma jatkuu.. jonkun moista lämpöä tuli vaan kuskin jalkoihin ja naamaan ja alku matkasta tuulilasiin.. vänkärin puolelta tuli jääkylmää ja loppumatkasta myös tuulilasiin tuli kylmää.. vesiventtiili tuli eka vikaehdokkaana mieleen, mutta ainakin molemmat letkut vesiventtiilin jälkeen oli kuumia, joten jääkö enää muuta vaihtoehtoa kun kenno on tukossa?

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #18
        Yhtenä vaihtoehtona se kiertovesipumppu (auxiliary waterpump) , mutta tosta varmaan koodi tulee. Vikakoodit kannattais lukee.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Akilles View Post
          Laitoin munuaiset ja puskurin kokonaan tukkoon.. nyt sitten eilen rukalle ajaessa -20°c piti uudelleen koko keula tukkia ja silloin matkan aikana oli lämmöt jotain 103-107°c.. mutta sisä lämpö ongelma jatkuu.. jonkun moista lämpöä tuli vaan kuskin jalkoihin ja naamaan ja alku matkasta tuulilasiin.. vänkärin puolelta tuli jääkylmää ja loppumatkasta myös tuulilasiin tuli kylmää.. vesiventtiili tuli eka vikaehdokkaana mieleen, mutta ainakin molemmat letkut vesiventtiilin jälkeen oli kuumia, joten jääkö enää muuta vaihtoehtoa kun kenno on tukossa?
          Lisäksi tulee mieleen, että läpät ei toimi kuten kuuluu. Lämpötila-anturi vika voi myös aiheuttaa kaikenlaista (näitäkin siellä useita). Itse veisin auton piuhan päähän foorumilaiselle katsottavaksi, niin näkisi vähän mitä siellä tapahtuu. Tässä yksi dokkari IHKA:sta: https://www.google.com/url?sa=t&rct=...LZUkxXRH-AtpUW
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Akilles
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 85
            • Iisalmi

            #20
            Niinkai se pitää piuhanpäässä käyttää seuraavaks

            Comment

            • Akilles
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 85
              • Iisalmi

              #21
              Nyt on vikakoodit luettu.. Päätermostaatista oli vikakoodi ja moottorinlämpöanturista, joka on vanoksensolenoidien vieressä. Läpät ja IHKA ilmeisesti toimii oikein. Kennon lämpötiloja seurattiin, kun puhallusta laittoi isommalle, niin kenno rupesi jäähtymään nopeasti vaikka moottorin lämmöt oli kohdillaan.. tuntuu että virtaus ei riitä kennolle kunnolla.. vesipumppukin testattiin pakkosyötöllä et pitäs toimia. Voikohan tuo rikkinäinen termari vaikuttaa tuohon virtauseen jotenkin :think.. no se menee jokatapauksessa vaihtoon heti kun kerkiää..

              Comment

              • Akilles
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 85
                • Iisalmi

                #22
                Nyt termari vaihdettu ja kennoa huuhdottu kuumalla vedellä molempiin suuntiin sekä käytetty forten jäähdytysjärjestelmän putsausaine kennoa liottamassa useita tunteja.. ei vaikutusta ongelmaan .. Edelleen vänkärin ikkunalle ja jalkotilaan tulee kylmää ilmaa. Ei varmaan jää enää muuta vaihtoehtoa kun kennon vaihto.. kuopion laakkosella työnosuus 667€

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Akilles View Post
                  Laitoin munuaiset ja puskurin kokonaan tukkoon.. nyt sitten eilen rukalle ajaessa -20°c piti uudelleen koko keula tukkia ja silloin matkan aikana oli lämmöt jotain 103-107°c.. mutta sisä lämpö ongelma jatkuu.. jonkun moista lämpöä tuli vaan kuskin jalkoihin ja naamaan ja alku matkasta tuulilasiin.. vänkärin puolelta tuli jääkylmää ja loppumatkasta myös tuulilasiin tuli kylmää.. vesiventtiili tuli eka vikaehdokkaana mieleen, mutta ainakin molemmat letkut vesiventtiilin jälkeen oli kuumia, joten jääkö enää muuta vaihtoehtoa kun kenno on tukossa?
                  Ite sahailen tolla omalla 530i '08 Rovaniemen ja Oulun väliä eikä siinä ole mitään läppiä, takkia ei voinu pitää päällä kun pakkasta oli ulkona -32°C.
                  Lämpöjä tulee kyllä hyttiin, enkä ole keulaa tukkinut muuten kuin rekkarin alla on lisäritanko, eli ei käytännössä haittaa ilman virtausta.
                  Kenno voi olla tukossa, ite olen kerran vaihtanut jäähdytinnesteet(huuhtelin samalla järjestelmää) ja sen jälkeen alkoi lämpenemään paremmin, ei kylläkään huonosti lämmennyt aiemminkaan. Uusi kenno ei paljoa maksa, työtä vain teettää vaihtaminen, pitänee purkaa puoli kojelautaa sen vuoksi.
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎