Announcement

Collapse
No announcement yet.

530xd sammui ajosta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    530xd sammui ajosta.

    Jees, eli otsikko kertoo kuinka kävi, autona 530xdA Lci. Sammui suoraan ajosta ilman mitään varoitusta. Ei vikavaloja tauluun tms, ainut moottorin vikakoodi Nokka-akselin asentotunnistin. Auto starttaa muttei käynnisty. Eihän nokka-akselin asentotunnistimen pitäisi kuitenkaan lyödä konetta kesken ajon jäihin?

    Pitäiskö polttoainesuodattimen tapauksessa tulla jokin vikakoodin paineanturilta vai voiko olla niin yksinkertainen häikkä vuodenaika huomioonottaen? Onnistuuko INPALLA katsoa jotain kautta naftapumpulle menevä jännite ja onko muita arvoja joita olisi hyvä seurata esim starttauksen aikana?

    Tutkittuna on jo DDE:n sulakkeet ja muita perusjuttuja. INPAlla yritetty myös kytkeä pumppua päälle mutta hiljaiselta vaikuttaa. Railipainetta näyttää kuitenkin startissa olevan. :think

    Autolla 686tkm takana joten vika voi olla missä vain. Hyviä ideoita eri paikkojen testaukseen INPAN ja Carlyn avulla otettaisiin mielellään vastaan.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by E39Fin View Post
    Jees, eli otsikko kertoo kuinka kävi, autona 530xdA Lci. Sammui suoraan ajosta ilman mitään varoitusta. Ei vikavaloja tauluun tms, ainut moottorin vikakoodi Nokka-akselin asentotunnistin. Auto starttaa muttei käynnisty. Eihän nokka-akselin asentotunnistimen pitäisi kuitenkaan lyödä konetta kesken ajon jäihin?

    Pitäiskö polttoainesuodattimen tapauksessa tulla jokin vikakoodin paineanturilta vai voiko olla niin yksinkertainen häikkä vuodenaika huomioonottaen? Onnistuuko INPALLA katsoa jotain kautta naftapumpulle menevä jännite ja onko muita arvoja joita olisi hyvä seurata esim starttauksen aikana?

    Tutkittuna on jo DDE:n sulakkeet ja muita perusjuttuja. INPAlla yritetty myös kytkeä pumppua päälle mutta hiljaiselta vaikuttaa. Railipainetta näyttää kuitenkin startissa olevan. :think

    Autolla 686tkm takana joten vika voi olla missä vain. Hyviä ideoita eri paikkojen testaukseen INPAN ja Carlyn avulla otettaisiin mielellään vastaan.
    Paljonko railpaine on startatessa?
    Muistaakseni inpassa on jossain joku täppä mistä voi katsoa toimiiko nokka-akselin asentotunnistin. Muistaakseni täpän väri vaihtuu kun auto saa synkan nokkien suhteen.

    Nokan tunnistin ei sammuta konetta lennossa mutta estää kyllä käynnistymisen. Kaasuläppä lienee oikeassa asennossa ja auki?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • peeämvee
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 283
      • Taivalkoski

      #3
      Tarkasta pyöriikö nokka, eli ketju voi olla poikki. Asentotnnistimen reiästä näet ku starttaa et pyöriikö yläratas.

      Comment

      • säkkij
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 299
        • Rauma

        #4
        Originally posted by peeämvee View Post
        Tarkasta pyöriikö nokka, eli ketju voi olla poikki. Asentotnnistimen reiästä näet ku starttaa et pyöriikö yläratas.
        Silloin kyllä samantien mittaristo ku joulukuusi ja reilusti vikakoodeja asiaan liittyen. Tietysti nopee homma kurkata.
        E30 325i Cabrio '87
        E61 525d M-Sport LCI

        Comment

        • peeämvee
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 283
          • Taivalkoski

          #5
          Originally posted by säkkij View Post
          Silloin kyllä samantien mittaristo ku joulukuusi ja reilusti vikakoodeja asiaan liittyen. Tietysti nopee homma kurkata.
          Juurikin nokan asentotunnistimesta tulee vikakoodi kun nokka ei pyöri. Ei välttämättä anna muuta vikakoodia jos ketju katkee.

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1761
            • HKI/Orimattila

            #6
            Kaasuläpän oikean asennon mielestäni katsoin, nokka-akselin asentotunnistimen asentoa en ainakaan vielä löytänyt. :think

            Täytyy varmaan kurkata tuo että oisko ketju poikki kun tuolla ketjulla ja kiristäjällä menty se melkein puoli miljoonaa. Hitto kun ei itte ollut edes ratissa kun auto hyyty. Yks N47 ketju on tullut jo katkaistua ja se ainakin heitti kaikki herjat tauluun. :think
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #7
              Originally posted by E39Fin View Post
              Jees, eli otsikko kertoo kuinka kävi, autona 530xdA Lci. Sammui suoraan ajosta ilman mitään varoitusta.
              Hyviä ideoita eri paikkojen testaukseen INPAN ja Carlyn avulla otettaisiin mielellään vastaan.
              En hyvästä ideasta tiedä, mutta PIEZO suuttimilla tuo sinun autosi.

              Eli PIEZO suutin käyttäytyy juurikin noin vikaantuessaan. Täydestä laukasta sammuu ja käyntiin ei sitten millään lähde. myös vikakoodit loistaa poissa olollaan.

              Suuttimista johdot irti ja ERISTYSVASTUS mittarilla (mekkerillä) testaus 250V jännitteellä.
              JOS ao. jännitteellä suutin vuotaa kummastakaan navasta moottorin runkoon niin suutin sökö ja vaihtoon.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Mauri H.
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 270
                • Salo

                #8
                Eikös E60 ole M57-koneella ja solenoidisuuttimilla. N57-koneessa on sitten Piezot.
                F11 530D xDrive

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  #9
                  Case closed, 500tkm kestää M57Tu2 jakopää. Oli aika selkeä kun kurkkasi anturin reiästä sisään.
                  Auton voi löytää nettiautosta.
                  Last edited by E39Fin; 26-12-2018, 23:36.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by Mauri H. View Post
                    Eikös E60 ole M57-koneella ja solenoidisuuttimilla. N57-koneessa on sitten Piezot.
                    M57N2:ssa on piezot 9/2005 alkaen 530:ssä ja LCI:ssä myös 525/535:ssa.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • 535SD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1068
                      • Lahti

                      #11
                      Pystyykö tuon nokan asentotunnistimen irroittamaan ilman isompaa purkamista?
                      Olleita ja menneitä
                      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9156
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by 535SD View Post
                        Pystyykö tuon nokan asentotunnistimen irroittamaan ilman isompaa purkamista?
                        Siinähän se on heti käsillä koneen keulilla, kun muovisuojan ottaa pois.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • 535SD
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1068
                          • Lahti

                          #13
                          Asentotunnistin käytetty pois ja nokka liikkuu.
                          Mulla kans sammui suoraan ajosta ilman varoituksia.
                          koodia antaa kampiakselin asentotunnistimesta, polttoainepaineista, happisensorista, ja egr:stä.
                          Mistäköhän nämä voisi johtua? mitään vikakoodeja ei ollut 30min ennen sammumista.
                          Sammuessa kuului kyllä melkoinen räpätys kun auto rullasi.
                          Olleita ja menneitä
                          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4627
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by 535SD View Post
                            Asentotunnistin käytetty pois ja nokka liikkuu.
                            Mulla kans sammui suoraan ajosta ilman varoituksia.
                            koodia antaa kampiakselin asentotunnistimesta, polttoainepaineista, happisensorista, ja egr:stä.
                            Mistäköhän nämä voisi johtua? mitään vikakoodeja ei ollut 30min ennen sammumista.
                            Sammuessa kuului kyllä melkoinen räpätys kun auto rullasi.
                            Nouseeko railpaine-startatessa?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              #15
                              Originally posted by 535SD View Post
                              Asentotunnistin käytetty pois ja nokka liikkuu.
                              Mulla kans sammui suoraan ajosta ilman varoituksia.
                              koodia antaa kampiakselin asentotunnistimesta, polttoainepaineista, happisensorista, ja egr:stä.
                              Mistäköhän nämä voisi johtua? mitään vikakoodeja ei ollut 30min ennen sammumista.
                              Sammuessa kuului kyllä melkoinen räpätys kun auto rullasi.
                              Katsoppa happitunnistimen lämmitysvastuksen sulake. Jos palanut niin vaihda ja korjaa oikosulun aiheuttaja.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎