Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puhallus tuulilasille AUTO tilassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2214
    • Vantaa

    #16
    Joo sillä saa hieman apua, jos puhallus hiipuu liian hennoksi. Mediumilla pidän normaalisti. Toinen huono puoli tuossa "keskitetyssä" tuulilasipuhalluksessa näin lumisateella on että pyyhkijöillä pyyhitty lumi/vesi jäätyy tuulilasin laidoille.

    Näppäilin noita manuaaliohjaus nappeja, niin näköjään ne toimivat jollain tavalla, valikko vaan ei näy. Eli tarpeeksi monta kertaa kun painelee, niin puhallus vaihtaa paikkaa. Yhdessä vaiheessa sain semmoisen puhalluksen päälle, että puhaltaa kunnolla tuulilasille, heikosti eteenpäin ja kohtuullisesti jaloille.

    Pitää marmorilla käydä kysymässä onko tuohon olemassa softapäivitystä. Onko ilmastoinnin ohjauksen "äly" tuossa ihkan paneelissa, vai onko jossain erillinen kontrolleri?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 840
      • Espoo

      #17
      Originally posted by revote View Post
      Kyllä. Mutta se taas ei ratkaisu kysyjän ongelmaa koska hän haluaa käyttää automaattia
      Kyllä se puhallusnopeuden ja lämpötilan säätö pysyy silti automaattisena, vaikka tuulilasille manuaalisesti säätääkin puhallusta lisää.
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #18
        Originally posted by ///THe View Post
        Kyllä se puhallusnopeuden ja lämpötilan säätö pysyy silti automaattisena, vaikka tuulilasille manuaalisesti säätääkin puhallusta lisää.
        Hmm, auto-valo ainakin sammuu kun menee asetuksia ruuvaamaan?
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16355
          • Leppävirta

          #19
          Originally posted by revote View Post
          Hmm, auto-valo ainakin sammuu kun menee asetuksia ruuvaamaan?
          Niinhän se sammuu kun sinä olet itse säätöjä tehnyt. Puhallus voimakkuus toimii kutenkin automaattisesti jos et sitä rullaa säädä(puhalluksen voimakkuus)
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            #20
            Hmm, jos näin on niin eihän tuossa sitten ole ongelmaa. Mun mielestä ainakin puhalluksen voimakkuus muuttuu kiinteäksi, sille tasolle mitä se olikin. Pitääpä testailla.

            Jos näin on niin ainoa ongelma on puhalluksen määrä/vähyys.
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 957
              • Salo

              #21
              Originally posted by Haju69 View Post
              Niinhän se sammuu kun sinä olet itse säätöjä tehnyt. Puhallus voimakkuus toimii kutenkin automaattisesti jos et sitä rullaa säädä(puhalluksen voimakkuus)
              Piti oikein testailla, ei taida puhalluksen voimakkuus säätyä automaattisesti sen jälkeen kun olet säätänyt virtauksia. Eli se auto-valo sammunut.

              Ohjasin siis lisää ilmaa tuulilasille melko pian lähdön jälkeen ja ajelin noin 20 km. Kun sitten laitoin automaatille, puhallus väheni reilusti. Ja tietysti suuntasi ilman erilailla.

              Kokeilin myös säätää pyydettyjä lämpöjä, ei vaikuttanut puhallukseen, mutta ilman lämpö kyllä muuttui.

              Tämä siis vm 2005 E61.
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16355
                • Leppävirta

                #22
                Originally posted by kalevik View Post
                Piti oikein testailla, ei taida puhalluksen voimakkuus säätyä automaattisesti sen jälkeen kun olet säätänyt virtauksia. Eli se auto-valo sammunut.

                Ohjasin siis lisää ilmaa tuulilasille melko pian lähdön jälkeen ja ajelin noin 20 km. Kun sitten laitoin automaatille, puhallus väheni reilusti. Ja tietysti suuntasi ilman erilailla.

                Kokeilin myös säätää pyydettyjä lämpöjä, ei vaikuttanut puhallukseen, mutta ilman lämpö kyllä muuttui.

                Tämä siis vm 2005 E61.
                Minulla tuo ainakin toimii. Miksi siis vaihdoit takaisin AUTO asentoon?

                Lyhyesti: ainakin omassa autossa voin säädellä mielinmäärin ikkunalle, kasvoille tai jaloille ihan miten haluan ne säädöt mutta kunhan en pyöritä sitä puhalluksen voimakkuuden rullaa mitenkään (eli siihen ei syty oranssia valoa) niin aparaatti säätää puhallus tehokkuuden itsestään. Lähen kylmänä ajamaan puhallus on pienellä ja kun moottori lämpenee niin se alkaa puhaltaa kovempaa ja se taas hiljenee kun haluttu lämpötila saavutetaan hytissä.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  #23
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Minulla tuo ainakin toimii. Miksi siis vaihdoit takaisin AUTO asentoon?

                  Lyhyesti: ainakin omassa autossa voin säädellä mielinmäärin ikkunalle, kasvoille tai jaloille ihan miten haluan ne säädöt mutta kunhan en pyöritä sitä puhalluksen voimakkuuden rullaa mitenkään (eli siihen ei syty oranssia valoa) niin aparaatti säätää puhallus tehokkuuden itsestään. Lähen kylmänä ajamaan puhallus on pienellä ja kun moottori lämpenee niin se alkaa puhaltaa kovempaa ja se taas hiljenee kun haluttu lämpötila saavutetaan hytissä.
                  Vaihdoin takaisin AUTO-asentoon koska testailin.

                  Puhaltimen säätörullaan en koskenut missään vaiheessa. Puhallus väheni huomattavasti kun laitoin AUTOmaatille. Miksi ei säätänyt puhallusta sitä ennen?

                  No, testailen lisää, onpa jotain tekemistä ajon aikana
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • Jonkhu
                    Newbiemmer
                    • Sep 2017
                    • 4
                    • Tornio

                    #24
                    Itellä huurtuu kans automaatilla. Semmosta komboa oon talvella käyttäny, että individualilla kaikki reiät täysille ja puhallusnopeus automaatilla. Ei huurru ja lämpeää sisältä eikä puhallin silti huuda liikaa.
                    F20 116d -13


                    ex; E90 335i M-Sport -10
                    F11 520dA M-Sport -12
                    E38 730iA -95
                    E46 330dA -02
                    E61 530dA -07

                    Comment

                    • Markkanenn
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2016
                      • 262
                      • Vantaa

                      #25
                      Täällä pre lci e61 jossa myös puhaltimen nopeus muuttuu manuaaliseksi kun menee idrivestä itse sörkkimään asetuksia mistä suuttimista haluaa höngän tulevan...
                      F11 520d -12

                      Comment

                      • Markkanenn
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2016
                        • 262
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Minulla tuo ainakin toimii. Miksi siis vaihdoit takaisin AUTO asentoon?

                        Lyhyesti: ainakin omassa autossa voin säädellä mielinmäärin ikkunalle, kasvoille tai jaloille ihan miten haluan ne säädöt mutta kunhan en pyöritä sitä puhalluksen voimakkuuden rullaa mitenkään (eli siihen ei syty oranssia valoa) niin aparaatti säätää puhallus tehokkuuden itsestään. Lähen kylmänä ajamaan puhallus on pienellä ja kun moottori lämpenee niin se alkaa puhaltaa kovempaa ja se taas hiljenee kun haluttu lämpötila saavutetaan hytissä.
                        Oranssivalo puhaltimen nopeuden kohdalla ei välttämättä kerro onko manuaalina vai automaatilla puhallus. Itse koodasin Carlyllä näkyviin puhaltimen nopeuden myös automaattitilassa ollessa.
                        F11 520d -12

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #27
                          Ja mitenhän tämä koodaus tapahtuu? Pre-LCI-autossa?
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • Hattis
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 166
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by revote View Post
                            Ja mitenhän tämä koodaus tapahtuu? Pre-LCI-autossa?
                            Carlyllä onnistuu aika helposti, NCS-expertillä myös jos haluaa ruveta opettelemaan

                            Comment

                            • Silvio
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 293
                              • *

                              #29
                              Jos puhaltimen nopeus ei normaalisti näy automaatilla niin mullakin on ilmeisesti viilattu bittejä joskus. En tiedä onko muuta mutta koko syksyn ja talven aikana ei huurtuminen ole kertaakaan ollut ongelma ja automaagilla olen koko ajan pitänyt. Sillä medium asetuksella. ~40km työmatkaa ja nurkka-ajoa, sisälämppäri pöhissyt ennen lähtöä jos pakkasta. 12/07 lci.
                              ...

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by revote View Post
                                Ja mitenhän tämä koodaus tapahtuu? Pre-LCI-autossa?
                                Ihan perus juttua joka onnistuu helposti carlyllä. Nopeusmittari näkymään digitaalisena, kaistanvaihto vilkku 5 kertaa vilkkuvaksi, puhaltimen nopeus näkymään auto tilassa ja etuvilkut palamaan parkeilla pakolliset koodaukset
                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎