Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D kylmäkäynnistys

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17534
    • Turku

    #16
    Originally posted by JAK85 View Post
    Huomenna menossa huoltoon niin katotaan samalla mitä kone kertoo hehkuista ja on kans käyny mielessä että kokeilis lyhyempää webasto aikaa tai sitten pitää pitää reilusti pidempään, 45 - 60 min jotta ehtii lämpö saavuttaa ne käynnistyksen kannalta kriittiset paikat.
    En tiedä, mitä Webastoa jengi täällä käyttää, mutta tehdaswebaston maksimilämmitysaika on 30min, eikä sitä saamieni tietojen mukaan voi pidentää.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • henka
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2011
      • 251
      • inkoo

      #17
      Originally posted by Laku View Post
      En tiedä, mitä Webastoa jengi täällä käyttää, mutta tehdaswebaston maksimilämmitysaika on 30min, eikä sitä saamieni tietojen mukaan voi pidentää.
      Omassa on jälkiasennus webasto ja siihen pystyi pelkällä kauko ohjaimella säätää ajan joten laitoin siihen 60min kun siinä 30min ei oiken lämmennyt kunnolla kovemmalla pakkasella. Asensin kyllä defan laturin siihen että saa kovilla pakkasilla pitää piuhassa yön yli
      F30 LCI 330d M-sport -16

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #18
        Originally posted by janne30 View Post
        Aiempi oli 90ah orkkis exide ja uus akku 95ah exide, eikä sitä löytynyt ”listalta”
        Ohjelma tais olla ncsexperts.
        Tämän tiesinkin, siksi piti kuittailla taas kerran väärän kokoisen akun hankinnasta
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • JAK85
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2015
          • 210
          • Pello

          #19
          Originally posted by Laku View Post
          En tiedä, mitä Webastoa jengi täällä käyttää, mutta tehdaswebaston maksimilämmitysaika on 30min, eikä sitä saamieni tietojen mukaan voi pidentää.
          Joo orkkis ja 30min mutta jos näppää uudelleen päälle kovilla pakkasilla
          E61 535D 360/750

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            #20
            Originally posted by Laku View Post
            En tiedä, mitä Webastoa jengi täällä käyttää, mutta tehdaswebaston maksimilämmitysaika on 30min, eikä sitä saamieni tietojen mukaan voi pidentää.
            Laittaa ajastukseen peräkkäin 2x30min. Näin ainakin omassa tehdasasenteisessa toimi.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17534
              • Turku

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Laittaa ajastukseen peräkkäin 2x30min. Näin ainakin omassa tehdasasenteisessa toimi.
              Ei ehdi sammua välissä? Yleensä itse laitan kakella Weban päälle, joten ajastusta tulee todella harvoin käytettyä.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10065
                • KVLA

                #22
                Originally posted by Laku View Post
                Ei ehdi sammua välissä? Yleensä itse laitan kakella Weban päälle, joten ajastusta tulee todella harvoin käytettyä.
                Laitoin tuohon ajastukseen muistaakseni minuutin "huili välin". Kaikki toimi,joten en tuota sammumista seuraillut. Eli sammui tai ei,niin tunnin se pöhisi kaikkiaan.

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by makkis View Post
                  Tämän tiesinkin, siksi piti kuittailla taas kerran väärän kokoisen akun hankinnasta
                  Ja vaikuttaa mihin?
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by fraatti View Post
                    Jossain lyijyakun alimmaksi latauslämpötilaksi on mainittu -18 astetta. Useampikin tapaus tänne foorumille jo mahtuu että herjat tulevat "lennossa" vaikka autolla ajaa kuinka. Voiko tosiaan tilanne olla vain niin surkea että kun pakkasta on tarpeeksi ja akku tarpeeksi kylmä että sinne ei vaan yksinkertaisesti mene virtaa?

                    Jos latausjännite on mittariston salavalikosta jatkuvasti mainitsemasi sekä tasaisella ajolla että moottorijarrutuksella niin enpä tiedä olisiko koodauksesta ollut apua. Mun autossa jarrutusenergian talteenotto putoaa pois käytöstä pakkasilla automaattisesti. Jos latausjännite on jatkuvasti vakio niin tällöin myöskään tuosta talteenottoa ei käytetä.

                    Tuo aikasempi taulukko ei ota huomioon akun lämpötilaa eikä akun tyyppiä.
                    Tässä se on huomioitu.
                    Onhan tuossa linkittämässäni taulukossa lämpötila huomioitu. Tuo yllä oleva taulukko nyt taas loppuu todella aikaisin, -18C nyt ei vielä paljon ole pakkasta Suomen talveen. Kyllä sitä lyijyakkua voi hyvin ladata vielä vaikka -30c, tosin virtaa se ottaa todella hitaasti vastaan. Tästähän on tehnyt monet tutkimuksia mm. Tekniikan maailma jne. -30c taisi heidän testissää akku ottaa ~0.5A virtaa. Jotkut ottaa vähän paremmin virtaa, mutta kaikki lyijyakut latautuu noissa lämpötiloissa todella hitaasti. BMW:ssä se akku on kontissa, niin se ottaa virtaa vastaan todella hitaasti. Autoissa joissa akku on konehuoneessa, se lämpenee ajossa, joten alkaa ottamaan paremmin virtaa vastaan.

                    Originally posted by janne30 View Post
                    Akkukaupasta ostettu keskiviikkona, luulis et on varaukset kunnossa.
                    Laitoin akun torstaina ja ajoin perjantaina vantaa-oulu yhdellä pysähdystauolla ja oulu-äkäslompolo yhdellä tauolla. Eli 960km ajoa kolmella sammutuksella, luulis olevan täynnä.

                    Akun vaihto rekisteröity istalla, latausjännite jotain 14.7-15.0V

                    Edit. Kannattaako toi jarruenergian talteenotto koodata pois käytöstä?
                    Ei ne akkukaupastakaan ostetut akut aina ole täynnä, itse yleensä lataan aina c-tek:llä täyteen ennen asennusta. Ei se akku kunnolla enää lataudu noissa -30c lämpötiloissa. Ja kun akku on kylmä, niin jännite kyykkää todella nopeasti. Tämän ihan sama koskee kaikkia akkuja, tämän huomaa esim. kännykän lithiumakusta, jonka varaus näennäisesti tipahtaa kun sen jättää -30c.

                    Originally posted by janne30 View Post
                    Onks noi akun lämmittimet ihan huuhaa -juttuja? Onko kukaan asentanu omaan bemariin semmosta? :think
                    Kyllä toimii, itsellä tosin jenkki Wolverine akun lämmitin. On "hieman" edullisempi kuin nämä suomessa myytävät. Toimii verkkoviralla, eli lataa akku auto on lämmityksessä. Lisänä sitten C-tek, niin akku lämmin ja ladattu startissa. Webasto käytössä se jarruenergian talteenoton pois koodaus auttaa kummasti, varsinkin noilla -30c keleillä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Jos akun varaustasoa arvioidaan mittaamalla jännitetasoa niin mittaus tulee tehdä "avoimesta piiristä", kuten tuossa kuvassakin mainitaan. Eli akun ollessa paikallaan niin miinus- kenkä irti akusta.

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        #26
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Onhan tuossa linkittämässäni taulukossa lämpötila huomioitu. Tuo yllä oleva taulukko nyt taas loppuu todella aikaisin, -18C nyt ei vielä paljon ole pakkasta Suomen talveen. Kyllä sitä lyijyakkua voi hyvin ladata vielä vaikka -30c, tosin virtaa se ottaa todella hitaasti vastaan. Tästähän on tehnyt monet tutkimuksia mm. Tekniikan maailma jne. -30c taisi heidän testissää akku ottaa ~0.5A virtaa. Jotkut ottaa vähän paremmin virtaa, mutta kaikki lyijyakut latautuu noissa lämpötiloissa todella hitaasti. BMW:ssä se akku on kontissa, niin se ottaa virtaa vastaan todella hitaasti. Autoissa joissa akku on konehuoneessa, se lämpenee ajossa, joten alkaa ottamaan paremmin virtaa vastaan.



                        Ei ne akkukaupastakaan ostetut akut aina ole täynnä, itse yleensä lataan aina c-tek:llä täyteen ennen asennusta. Ei se akku kunnolla enää lataudu noissa -30c lämpötiloissa. Ja kun akku on kylmä, niin jännite kyykkää todella nopeasti. Tämän ihan sama koskee kaikkia akkuja, tämän huomaa esim. kännykän lithiumakusta, jonka varaus näennäisesti tipahtaa kun sen jättää -30c.



                        Kyllä toimii, itsellä tosin jenkki Wolverine akun lämmitin. On "hieman" edullisempi kuin nämä suomessa myytävät. Toimii verkkoviralla, eli lataa akku auto on lämmityksessä. Lisänä sitten C-tek, niin akku lämmin ja ladattu startissa. Webasto käytössä se jarruenergian talteenoton pois koodaus auttaa kummasti, varsinkin noilla -30c keleillä.
                        Onko tuo jarruenergian talteenotto kaikissa lci malleissa? Tulee kyllä käytettyä moottori jarrutusta mutta kun sen tekee kerran 30km niin ei paljoa lohduta
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎