Originally posted by JAK85
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535D kylmäkäynnistys
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostEn tiedä, mitä Webastoa jengi täällä käyttää, mutta tehdaswebaston maksimilämmitysaika on 30min, eikä sitä saamieni tietojen mukaan voi pidentää.F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostAiempi oli 90ah orkkis exide ja uus akku 95ah exide, eikä sitä löytynyt ”listalta”
Ohjelma tais olla ncsexperts.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostLaittaa ajastukseen peräkkäin 2x30min. Näin ainakin omassa tehdasasenteisessa toimi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEi ehdi sammua välissä? Yleensä itse laitan kakella Weban päälle, joten ajastusta tulee todella harvoin käytettyä.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJossain lyijyakun alimmaksi latauslämpötilaksi on mainittu -18 astetta. Useampikin tapaus tänne foorumille jo mahtuu että herjat tulevat "lennossa" vaikka autolla ajaa kuinka. Voiko tosiaan tilanne olla vain niin surkea että kun pakkasta on tarpeeksi ja akku tarpeeksi kylmä että sinne ei vaan yksinkertaisesti mene virtaa?
Jos latausjännite on mittariston salavalikosta jatkuvasti mainitsemasi sekä tasaisella ajolla että moottorijarrutuksella niin enpä tiedä olisiko koodauksesta ollut apua. Mun autossa jarrutusenergian talteenotto putoaa pois käytöstä pakkasilla automaattisesti. Jos latausjännite on jatkuvasti vakio niin tällöin myöskään tuosta talteenottoa ei käytetä.
Tuo aikasempi taulukko ei ota huomioon akun lämpötilaa eikä akun tyyppiä.
Tässä se on huomioitu.
Originally posted by janne30 View PostAkkukaupasta ostettu keskiviikkona, luulis et on varaukset kunnossa.
Laitoin akun torstaina ja ajoin perjantaina vantaa-oulu yhdellä pysähdystauolla ja oulu-äkäslompolo yhdellä tauolla. Eli 960km ajoa kolmella sammutuksella, luulis olevan täynnä.
Akun vaihto rekisteröity istalla, latausjännite jotain 14.7-15.0V
Edit. Kannattaako toi jarruenergian talteenotto koodata pois käytöstä?
Originally posted by janne30 View PostOnks noi akun lämmittimet ihan huuhaa -juttuja? Onko kukaan asentanu omaan bemariin semmosta? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnhan tuossa linkittämässäni taulukossa lämpötila huomioitu. Tuo yllä oleva taulukko nyt taas loppuu todella aikaisin, -18C nyt ei vielä paljon ole pakkasta Suomen talveen. Kyllä sitä lyijyakkua voi hyvin ladata vielä vaikka -30c, tosin virtaa se ottaa todella hitaasti vastaan. Tästähän on tehnyt monet tutkimuksia mm. Tekniikan maailma jne. -30c taisi heidän testissää akku ottaa ~0.5A virtaa. Jotkut ottaa vähän paremmin virtaa, mutta kaikki lyijyakut latautuu noissa lämpötiloissa todella hitaasti. BMW:ssä se akku on kontissa, niin se ottaa virtaa vastaan todella hitaasti. Autoissa joissa akku on konehuoneessa, se lämpenee ajossa, joten alkaa ottamaan paremmin virtaa vastaan.
Ei ne akkukaupastakaan ostetut akut aina ole täynnä, itse yleensä lataan aina c-tek:llä täyteen ennen asennusta. Ei se akku kunnolla enää lataudu noissa -30c lämpötiloissa. Ja kun akku on kylmä, niin jännite kyykkää todella nopeasti. Tämän ihan sama koskee kaikkia akkuja, tämän huomaa esim. kännykän lithiumakusta, jonka varaus näennäisesti tipahtaa kun sen jättää -30c.
Kyllä toimii, itsellä tosin jenkki Wolverine akun lämmitin. On "hieman" edullisempi kuin nämä suomessa myytävät. Toimii verkkoviralla, eli lataa akku auto on lämmityksessä. Lisänä sitten C-tek, niin akku lämmin ja ladattu startissa. Webasto käytössä se jarruenergian talteenoton pois koodaus auttaa kummasti, varsinkin noilla -30c keleillä.E61 535D 360/750
Comment
-
Comment