Tosiaan kyseisen auto ostin tossa hetki sitten ja nyt ilmennyt muutama vika/ominaisuus ja lisäksi pari kysymystä.
Autona e61 530xd automaatti vuodelta 2006, ajettu 240tkm.
Suomiauto, 2 omistajaa.
1. Termariongelmaako?
Tässä eilen (-10°C) ja tänään (-7°C) seurasin hidden menun kautta jäähärin lämpöjä ja eilen kipusi maksimissaan 62°C ja tänään 61°C noin 18km matkalla. Molemmilla kerroilla eber oli lämmitellyt noin 30min ennen ajoa. Motaria noin puolet matkasta ja taajamaa noin puolet. Keulassa munuaisten takana ei ole niitä ritilöitä/luukkuja, jotka sulkevat ilmavirran jäähärille.
Onko vika termareissa, mahdollisesti kummassa vai voiko olla jotain muuta ongelmaa? Tai onko vaan vielä niin kylmä ettei tollanen matka riitä nostamaan lämpöjä tarpeeksi?
2. Vaihteisto.
Vaihteet vaihtuu sulavasti ja niitä ei juuri edes huomaa jos ei niihin keskity mutta noin 30-90kmh nopeuksissa tasaisella maalla tasakaasulla tai vakkarilla huomaa kierroslukumittarissa pientä liikettä aika-ajoin. Se vähän hyppii ja samalla tuntee joskus harvoin kun veto menee päälle tai vähenee.
Mikä vialla vai onko normaalia?
3. Imusarjojen läpät / niiden poisto.
En tosiaan tiedä onko autossa vielä läpät paikallaan vai onko ne poistettu joskus aikoinaan. Oma osaaminen ei riitä tutkimaan onko niitä poistettu.
Mistä löytyisi mahdollisimman halpa firma/henkilö joka sen voisi ainakin alustavasti tarkistaa ja mahdollisesti myös poistaa ne jos ne sieltä vielä löytyvät? Harrastaja käy myös jos tietää mitä tekee.
4. Eber + akkulaturi
Autossa tosiaan on eberi ja mahdollisesti myös akkulaturi, tämän voisi tarkistaa imusarjojen läppien yhteydessä tai erikseen. Laturista en tiedä mutta eber käy ja kukkuu.
5. Auton kunto
Kiinnostaisi myös yleisesti auton kunto miltä kaikki vaikuttaa muttei huvita maksaa siitä isolle firmalle että kertovat kaiken olevan vaihtokunnossa
Kiitos jo alustavasti vastaajille!
-Henri
Autona e61 530xd automaatti vuodelta 2006, ajettu 240tkm.
Suomiauto, 2 omistajaa.
1. Termariongelmaako?
Tässä eilen (-10°C) ja tänään (-7°C) seurasin hidden menun kautta jäähärin lämpöjä ja eilen kipusi maksimissaan 62°C ja tänään 61°C noin 18km matkalla. Molemmilla kerroilla eber oli lämmitellyt noin 30min ennen ajoa. Motaria noin puolet matkasta ja taajamaa noin puolet. Keulassa munuaisten takana ei ole niitä ritilöitä/luukkuja, jotka sulkevat ilmavirran jäähärille.
Onko vika termareissa, mahdollisesti kummassa vai voiko olla jotain muuta ongelmaa? Tai onko vaan vielä niin kylmä ettei tollanen matka riitä nostamaan lämpöjä tarpeeksi?
2. Vaihteisto.
Vaihteet vaihtuu sulavasti ja niitä ei juuri edes huomaa jos ei niihin keskity mutta noin 30-90kmh nopeuksissa tasaisella maalla tasakaasulla tai vakkarilla huomaa kierroslukumittarissa pientä liikettä aika-ajoin. Se vähän hyppii ja samalla tuntee joskus harvoin kun veto menee päälle tai vähenee.
Mikä vialla vai onko normaalia?
3. Imusarjojen läpät / niiden poisto.
En tosiaan tiedä onko autossa vielä läpät paikallaan vai onko ne poistettu joskus aikoinaan. Oma osaaminen ei riitä tutkimaan onko niitä poistettu.
Mistä löytyisi mahdollisimman halpa firma/henkilö joka sen voisi ainakin alustavasti tarkistaa ja mahdollisesti myös poistaa ne jos ne sieltä vielä löytyvät? Harrastaja käy myös jos tietää mitä tekee.
4. Eber + akkulaturi
Autossa tosiaan on eberi ja mahdollisesti myös akkulaturi, tämän voisi tarkistaa imusarjojen läppien yhteydessä tai erikseen. Laturista en tiedä mutta eber käy ja kukkuu.
5. Auton kunto
Kiinnostaisi myös yleisesti auton kunto miltä kaikki vaikuttaa muttei huvita maksaa siitä isolle firmalle että kertovat kaiken olevan vaihtokunnossa
Kiitos jo alustavasti vastaajille!
-Henri
Comment