Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikailmoitus Insufficient brake fluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oktoberfest
    Bimmer Rookie
    • Aug 2016
    • 35
    • Tampere

    Vikailmoitus Insufficient brake fluid

    Moi!

    Onko tällainen ilmoitus kellekään tuttu?

    Mahtaako olla jotain tyypillistä kohtaa, josta falskaa jarrunestettä?

    Takajarrujen uusimisen yhteydessä vaihdettiin loppusyksyllä joitain jarruletkuja. Olisiko sieltä vuotanut kun finaalissa olivat?

    Aikaisemmin talvella auton oikea puoli oli lumisessa ojassa pohja kiinni niin tukevasti, että piti hinata. Voisiko tuollaisesta tulla jotain vahinkoa?

    Onko jarrunesteen vajauksesta muuta akuuttia haittaa kuin että maksimijarrutusteho alentunut?

    Miten tästä pitäisi edetä?

    Pahoittelut hapuileva esitystapa. En tosiaan asiasta mitään ymmärrä. Kiitos kommenteista jo etukäteen!
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2817
    • Kuusankoski

    #2
    Ensiksi ehdottomasti säiliö max merkkii. Jos neste loppuu häviöä jarrut kokonaan. Jos vielä vajuu niin tutkimaan mistä vuotaa.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Jos sieltä säiliöstä on nesteet kadonneet, niin auto parkkiin kunnes syy on selvitetty. Jarrunesteet kun häviää säiliöstä, niin sulla on jarruton auto. Joo onhan siinä se käsijarru, joka nyt on lähinnä huono vitsi auton pysäyttämiseen.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Jarruputket ruostuneet puhki sieltä kuskin penkin kohdalta, pohjamuovin takaa.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Niemikko
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 32
          • vilppula

          #5
          Juurikin ääni sille jarruputket ruostunu puhki kuskin penkin takaa alta eikä tiedä kumpi vuotaa molemmat puolet menee siitä tarvii 3+2metriset putket liitokset ovat siellä kotelon sisällä.

          jarrua painaessa huomaa jos petaali painuu pikkuhiljaa syvempään niin vuoto on.

          Jarrunestesäiliö on kuskin puolen raitisilmasuodattimen alla (irroitettava ensin) vuotava jarru voi hävitä kokonaan koska vaan.
          Last edited by Niemikko; 20-02-2019, 11:38.

          Comment

          • Bemmister
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 71
            • Oulu

            #6
            Hyvin todennäköisesti jarruputki vuotaa. Aja auto talliin, täytä säiliö, auto käyntiin ja pumppaile jarrua.Pitäisi ilmestyä lammikko jos vuotaa...
            E61 525 -06
            Ex. E61 530xd -06
            Ex. E91 320d -06

            Comment

            • Oktoberfest
              Bimmer Rookie
              • Aug 2016
              • 35
              • Tampere

              #7
              Jos jarrut toimivat nyt normaalin tuntuisesti ja jarrupoljin ei painu kovin epänormaalin tuntuisesti...

              ...onko todella riski että jarrut häviävät täysin varoittamatta ja yhtäkkiä koska tahansa jos siellä vuoto on?

              Lähetin tarjouspyyntöjä mutta mietin vaan että uskaltaako autolla ajaa ollenkaan ennen kuin saan tutkittavaksi ja tarvittaessa korjattavaksi.

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2817
                • Kuusankoski

                #8
                Kun järjestelmä vuotaa alkaa jarrupoljin pehmenemään ja painuu pikkuhiljaa pohjaan. Jos kaikki jarrupalat on kuluneet voi myös jarrunesteen määrän varoitus tulla senkkin takia
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Ei ne todennäköisesti kokonaan häviä ihan helpolla mutta mitä pidempään viivyttelet, sitä huonommassa jamassa on pohjan maalipinta kun jarruneste pilaa sen. Ajoviima levittää sen pohjanmuovin alla aika isolle alalle.

                  Omassa vuoto oli niin pieni ettei sitä oikeen polkimesta voinut huomata, ja sitä saa kuitenkin vuotaa aika paljon sinne pohjamuovin päälle ennen kuin alkaa tiputtaa maahan asti.

                  Putkien vaihto ei ihmeellisiä työkaluja vaadi eikä itse tehden ole kallis juttu, mutta onhan siinä ärsyttävän työläs näprääminen ujuttaa etenkin apparin puolen putki pudottamatta taka-akselistoa.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Oktoberfest View Post
                    Jos jarrut toimivat nyt normaalin tuntuisesti ja jarrupoljin ei painu kovin epänormaalin tuntuisesti...

                    ...onko todella riski että jarrut häviävät täysin varoittamatta ja yhtäkkiä koska tahansa jos siellä vuoto on?

                    Lähetin tarjouspyyntöjä mutta mietin vaan että uskaltaako autolla ajaa ollenkaan ennen kuin saan tutkittavaksi ja tarvittaessa korjattavaksi.
                    Tietämättä missä se vuoto on, niin on todella riski olemassa. Itsellä petti letku kerralla ja sen jälkeen autossa ei käytännössä ollut ollenkaan jarruja. E39 kyseessä. Pysätyminen 20km/h vauhdista vaati jo reipasta jarrujen pumppaamista. Voihan se normi ajossa kestääkin, mutta kun tulee eteen se tilanne, että joutuu se hätäjarrutuksen tekemään, niin voi hyvinkin pettää ja poljin menee kerralla pohjaan.

                    Toisen merkkisellä lähdin katsastuskonttorilta ja pari risteystä ehdin ajaa kunnes yhteen risteykseen tullessa painui poljin pohjaan. Leimalla ei ollut mitään sanomista jarruista..

                    Jokainen toki päättää itse, mutta henkilökohtaisesti kyllä tutkisin mistä vuotaa aikalailla heti. Tuolla liikenteessä kuitenkin tulee niitä yllättäviä tilanteita. Eiköhän tuon voi joku korjaamokin pikahuollossa vilkaista.

                    Siinä vaiheessa kun jarrunesteen määrästä tulee varoitus ja poljin tuntuu pehmeältä on vuoto jo kohtuu reipas. Ihan pientä vuotoa ei polkimessa edes huomaa kuten muuris sanoi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Oktoberfest
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2016
                      • 35
                      • Tampere

                      #11
                      Kiitos kaikille kommentoijille!

                      Paljonko tällaisesta työstä olisi järkevä hinta?

                      - jarrunesteiden vaihto

                      plus

                      - jarruputkien vaihtotyö ja osat eteen molemmille puolille?

                      Tietääkö joku jonkun, joka tekisi tällaisen homman Tampereen seudulla?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Oktoberfest View Post
                        Kiitos kaikille kommentoijille!

                        Paljonko tällaisesta työstä olisi järkevä hinta?

                        - jarrunesteiden vaihto

                        plus

                        - jarruputkien vaihtotyö ja osat eteen molemmille puolille?

                        Tietääkö joku jonkun, joka tekisi tällaisen homman Tampereen seudulla?
                        Jarrunesteiden vaihto erikseen jotain 50-100€ välillä riippuen nyt vähän. Sullahan ne vaihtuu tuossa samalla kun putket menee vaihtoon. Vuotaako sulla etujarruputki? Samalla sitten jarruletkut vaihtoon kun putket vaihtaa. Yleensä ne takajarruputket vuotaa. Etujarruputkien & letkujen vaihtoon osat ja tarvikkeet varmaan ~100€, työtä siihen sitten joku 2-4h. Takaakin pitää laskea vanhat jarrunesteet pois, nipat voi olla jumissa jne.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎