Onko tuttua....eli, P:ltä kytkettäessä-> peruutusvaihteelle kuuluu ihan pieni 'kilahdus' ääni takaa? Samoiten kun edestakas kytket D -> R ja takas D: lle kuuluu aina tuo pien kilahdus kun vetokytkeytyy päälle. Todella vaikea yksin paikallistaa mistä ääni tulee...jarruista? Kengät? Vai jopa laatikosta. Vaimoke sanoi että ääni kuuluunut VUOSIA, ite hoksasin nyt vasta. Muuten toimii täysin moitteetta koko kulkine. Autona siis e61 535d 187tkm -05
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkia kytkettäessä ääni
Collapse
X
-
Originally posted by jhelen View PostItsellä myös kilahtelee, paikannettu kardaanin jatkoskohtaan. Keväällä uusitaan kumilimppu ja tukilaakeri ja samalla rasvataan jatkoksen boorit (urat). Sillä pitäisi hovikorjaajan mukaan tulla kuntoon. 4 vuotta auto mulla ollut ja koko ajan kilahdellut.
Comment
-
-
Itsellä on se kumilimppu vaihtokunnossa ja sen vaihtamiseksi pitää kardaani tipauttaa ja se laakerin vaihto sit kantsii tehdä samalla. Keväällä öljynvaihtohuolto niin tehdään samalla. Nosturi kai on hyvä, mutta kyllä ne itse saa vaihdettua. Oisko 8 pulttia mitä siellä on. Mutta se kardaani on tasapainoitettua, niin pitää merkitä että menee samaan asentoon kun kasaa.
Comment
-
-
Originally posted by jhelen View PostItsellä on se kumilimppu vaihtokunnossa ja sen vaihtamiseksi pitää kardaani tipauttaa ja se laakerin vaihto sit kantsii tehdä samalla. Keväällä öljynvaihtohuolto niin tehdään samalla. Nosturi kai on hyvä, mutta kyllä ne itse saa vaihdettua. Oisko 8 pulttia mitä siellä on. Mutta se kardaani on tasapainoitettua, niin pitää merkitä että menee samaan asentoon kun kasaa.
Comment
-
-
Alkaa nää vermeet olemaan sen verran yleensä veivattuja, notta kilaukset voimansiirrossa useasti ovat ristinivelestä.
Samalla kun sen kardaanin käyttää alhaalla, uusii siihen muutkin palikat ja taas kelpaa ajella ilman kilauksia tai ylimääräisiä värinöitä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Mulla varmaan myös samoissa osissa sanomista (kardaanin jatkoskohta / kumilimppu), pari oiretta:
1. P:lle laittaessa auto liikahtaa arveluttavan paljon, useita senttejä nyt ainakin.
2. Toinen oire jonka olen ajatellut johtuvan tuosta kumilimpusta (värinänvaimennin??): kun laittaa vauhdissa N:lle niin ilmenee selvää tärinää/värinää jostain päin voimansiirtoa.
Auto -08 520D
Comment
-
-
Itsellä myös e46 330d manuaali kilahtelee suuntaa muutettaessa. Ääni ei kuulu jos peräpää nostettu ilmaan vaan silloin kun peräpää on maassa. Kilahdus kuuluu auton keskeltä eli varmaan kardaanin keskikohdista. Ääni kuulunut varmaan 3 vuotta ja lähemmäs 100tkm. Muuta haittaa ei ole kuin tuo ääni. Onkohan vaaraa että hajoaa joskus kokonaan?
Comment
-
Comment