Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 N53 Käryää kabiiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake***
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 49
    • hki

    E60 N53 Käryää kabiiniin

    Tuppaa N53 tekemään jyrkässä ylämäessä tai montusta ajettaessa mukavan öljyisen katkun.



    Nopsaan katseltuna ei löytynyt vuodon aiheuttajaa, ilmeisesti tipauttelee jostain kivasti pakosarjan päälle öljyä sopivalla hetkellä. Ihmetyttää, kun ilmiö on satunnainen ja toistuu lähinnä moottorin ollessa puolilämmin. Voiko paskana oleva separaattorin kalvo aiheuttaa joteinkin tuprautuksia? Venakopan tiiviste kovettunut?



    Täytyy tehdä syvempää tutkimusta myöhemmin, mutta kiinnostaa onko jollain ollut vastaavaa?
    Last edited by jake***; 05-11-2019, 20:19.
  • tl72
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 54
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by jake*** View Post
    Tuppaa N53 tekemään jyrkässä ylämäessä tai montusta ajettaessa mukavan öljyisen katkun.



    Nopsaan katseltuna ei löytynyt vuodon aiheuttajaa, ilmeisesti tipauttelee jostain kivasti pakosarjan päälle öljyä sopivalla hetkellä. Ihmetyttää, kun ilmiö on satunnainen ja toistuu lähinnä moottorin ollessa puolilämmin. Voiko paskana oleva separaattorin kalvo aiheuttaa joteinkin tuprautuksia? Venakopan tiiviste kovettunut?



    Täytyy tehdä syvempää tutkimusta myöhemmin, mutta kiinnostaa onko jollain ollut vastaavaa? Separaattorin kalvo kusee ainakin ilmaa ihan mukavasti ja korjaussatsi siihen on tilattu.
    Ventiilikopan tiiviste vuosi ja öljyä kerääntyi koloihin,u käännöstä tehdessä luulin että moottori keitti kun öljyt läikkyi pakosarjalle

    Comment

    • jake***
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 49
      • hki

      #3
      No sieltähän se venttiilikopan vasemmasta takakulmasta tihkuttelee tulipeltien päälle mistä käihä nousee.



      Mitähän tiivisteen vaihdattaminen yleensä noihin on maksanut? Tässä mietin että vaihtaisiko itse vai antaako korjaamon hoitaa. :think Tiiviste + pultit ei itsessään kalliita ole. N53:ssa vaan saa purkaa jonkinverran ennenkun saa sen venakopan nostettua pois.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17855
        • PKS

        #4
        200€ hujakoilla on korjaamolla työveloitus.

        Voihan tuon itsekin vaihtaa, ota kuitenkin huomioon korkeapainebensalinjat, niiden irroitus ja oikeat hylsytyökalut jolla ne tulee takaisin oikeaan momenttiin. Pultit on vähän niin ja näin, virallinen ohje sanoo että ne pitäisi aina vaihtaa, mutta onko tuo aivan pakollista - siitä voi olla montaa mieltä.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • jake***
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 49
          • hki

          #5
          Originally posted by Dualfun View Post
          200€ hujakoilla on korjaamolla työveloitus.

          Voihan tuon itsekin vaihtaa, ota kuitenkin huomioon korkeapainebensalinjat, niiden irroitus ja oikeat hylsytyökalut jolla ne tulee takaisin oikeaan momenttiin. Pultit on vähän niin ja näin, virallinen ohje sanoo että ne pitäisi aina vaihtaa, mutta onko tuo aivan pakollista - siitä voi olla montaa mieltä.
          Jep! Joutuisi siihen momenttiavaimen hommaamaan niitä varten.

          Ai ei tuon enempää, taitaa mennä korjaamolle sitten. Kuvittelin että olisi jotain 500 luokkaa pelkkä vaihtotyö.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #6
            E60 N53 venttiilikoneiston kannen irroitus / asennus ja tiivistys ohjeaika on 3.6tuntia. Siitä voi laskeskella erinäisillä tuntiveloituksilla hintaa työlle.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jake*** View Post
              Jep! Joutuisi siihen momenttiavaimen hommaamaan niitä varten.
              Myös bensalinjat tulee momenttiin ainakin virallisesti ja taitaa vaatia 14/17mm erikoishylsyn jos meinaa kiristää ne oikein. Virallisesti myös suuttimien teflontiivisteet pitää vaihtaa. Tuon kyllä pystynee ryssimään ilman kunnollisia työkaluja ellei tiedä mitä tekee.

              Jotakuinkin tälläiset värkit passaavat siihen.


              Ja kiristämiseen:


              Mahtavatko kaikki sitten vaihtaa noita tiivisteitä ollenkaan? Oma riskinsä siinäkin lienee jos jättää vaihtamatta.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Juggie
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 199
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by fraatti View Post
                Myös bensalinjat tulee momenttiin ainakin virallisesti ja taitaa vaatia 14/17mm erikoishylsyn jos meinaa kiristää ne oikein. Virallisesti myös suuttimien teflontiivisteet pitää vaihtaa. Tuon kyllä pystynee ryssimään ilman kunnollisia työkaluja ellei tiedä mitä tekee.

                Jotakuinkin tälläiset värkit passaavat siihen.


                Ja kiristämiseen:


                Mahtavatko kaikki sitten vaihtaa noita tiivisteitä ollenkaan? Oma riskinsä siinäkin lienee jos jättää vaihtamatta.

                Venttiilikopan tiivisteen voi vaihtaa ilman suutinten irrotusta, eli sinänsä noiden teflontiivisteiden vaihto ei ole välttämättömyys

                Comment

                • JanskiAWD
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 192
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by Juggie View Post
                  Venttiilikopan tiivisteen voi vaihtaa ilman suutinten irrotusta, eli sinänsä noiden teflontiivisteiden vaihto ei ole välttämättömyys
                  Juuri näin, suuttimia ei tarvitse purkaa, bensalinjat kyllä.
                  Suuttimissa olevat bensalinjan liitynnät on hyvä suojata koska suutin on herkkä roskille (tämän kaikki varmaan jo tiesivätkin).
                  e92 "330"xiA M-sport
                  Mini Cooper R50

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Juggie View Post
                    Venttiilikopan tiivisteen voi vaihtaa ilman suutinten irrotusta, eli sinänsä noiden teflontiivisteiden vaihto ei ole välttämättömyys
                    Koppa nousee tarpeeksi tiivisteen vaihtoa varten ilman suutinten irroitusta? :think


                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Juggie
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 199
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Koppa nousee tarpeeksi tiivisteen vaihtoa varten ilman suutinten irroitusta? :think


                      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...th-lid/4N5n5Ly

                      Kyllä minä ainakin syksyllä siinä onnistuin ja vaihdoin siis koko kopan, kun CCV venttiilin aiempi omakorjaus petti

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2000
                        • Tampere/kainuu

                        #12
                        Onnistuu ilman suuttimien irroitusta.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          #13
                          Onko tuohon mitään ideaa että miksi tuossa the virallisessa ohjeessa on että suutin pitäisi irroittaa? :think
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Juggie View Post
                            Kyllä minä ainakin syksyllä siinä onnistuin ja vaihdoin siis koko kopan, kun CCV venttiilin aiempi omakorjaus petti
                            Mikäs tuossa meni metsään? Tarvisi kanssa vaihdella tuo kalvo ja omista ja muiden virheistä aina oppii.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Juggie
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 199
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Mikäs tuossa meni metsään? Tarvisi kanssa vaihdella tuo kalvo ja omista ja muiden virheistä aina oppii.

                              En tiedä tuliko käytettyä huonoa liimaa tai oliko pinnat likaiset, mutta liimaus oli joka tapauksessa pettänyt.

                              Minulla ei siis ollut hommattuna uutta kantta venttiilille ja vanhasta meni irroittaessa sivuilla olevat kiinnityskorvakot poikki...
                              Periaatteessa olisi voinut vielä yrittää uudestaan liimata, mutta en jaksanut enää alkaa säätämään

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎