memebuy23buy

E60 N53 Käryää kabiiniin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4657
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Juggie View Post
    En tiedä tuliko käytettyä huonoa liimaa tai oliko pinnat likaiset, mutta liimaus oli joka tapauksessa pettänyt.

    Minulla ei siis ollut hommattuna uutta kantta venttiilille ja vanhasta meni irroittaessa sivuilla olevat kiinnityskorvakot poikki...
    Periaatteessa olisi voinut vielä yrittää uudestaan liimata, mutta en jaksanut enää alkaa säätämään
    Mitä liimaa käytit tuohon? Useissa eri epokseissa suurin käyttölämpötila on 50-60 astetta. Bisonin pikaepoksilla 100 astetta. Rajoilla kuitenkin mennään. Lisäksi olisi hyvä tietää venttilikopan materiaali. "Rasvaisiin" muoveihin ei tartu suurin osa liimoista...
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Juggie
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 199
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by fraatti View Post
      Mitä liimaa käytit tuohon? Useissa eri epokseissa suurin käyttölämpötila on 50-60 astetta. Bisonin pikaepoksilla 100 astetta. Rajoilla kuitenkin mennään. Lisäksi olisi hyvä tietää venttilikopan materiaali. "Rasvaisiin" muoveihin ei tartu suurin osa liimoista...
      En muista enää minkä tyyppistä liimaa käytin ja on näemmä tullut johonkin käytettyä loppu, kun en autotallista löytänyt.
      Mutta katselin korkeimmalla lämpötilankestolla olevan epoksin mitä löysin, olisiko ollut Puuilosta
      Muovista en osaa sanoa luetaanko se rasvaiseksi.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4657
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Juggie View Post
        En muista enää minkä tyyppistä liimaa käytin ja on näemmä tullut johonkin käytettyä loppu, kun en autotallista löytänyt.
        Mutta katselin korkeimmalla lämpötilankestolla olevan epoksin mitä löysin, olisiko ollut Puuilosta
        Muovista en osaa sanoa luetaanko se rasvaiseksi.
        Löysinkin jos kuvan mistä materiaali selviää.



        Polyamidi eli nailon, lasikuitu vahviste sekä joku muu aine lisäksi. Nämä yhdessä muodostavat jonkun kaupallisen ruiskuvalettavan sekoituksen. Täytyisi varmaan löytää liima joka liimaa ainakin polyamidia ja kestää yli 100 asteen lämpötiloja. :think
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4657
          • Tampere

          #19
          Liiman valinta taitaa kääntyä tämän puolelle. Permatex® Plastic Welder™





          Kalvon korkkaaminen voi myös aiheuttaa kampuran takastefan korkkaamisen...
          Last edited by fraatti; 22-03-2019, 21:58.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Juggie
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 199
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by fraatti View Post
            Liiman valinta taitaa kääntyä tämän puolelle. Permatex® Plastic Welder™





            Kalvon korkkaaminen voi myös aiheuttaa kampuran takastefan korkkaamisen...
            https://bmwtechnician.com/2016/10/19/rear-engine-seal/
            Ei ollut minulla ainakaan tuota liimaa, että jospa se toimisi paremmin

            Minulla kyllä poistui nuo sirpitysäänet ja käyntihäiriöt uuden venttiilikopan myötä, eli ei välttämättä ole stefa mennyt.
            Se saattaisi näkyä myös öljyvuotona?

            Comment

            Working...
            X