Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D Zf 6hp26Z jysähti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aakoo86
    BTCF Member
    • Apr 2015
    • 50
    • häme

    E61 530D Zf 6hp26Z jysähti??

    Kysytääs täältä viisaammilta kun en löytänyt vastaavaa. Modet siirtää jos väärässä ketjussa

    Eli "ongelma" seuraavanlainen, ajoin autolla (E61 530d -10vm 220tkm mittarissa, sporttilaatikolla varustettu) moottoritiellä vakkari päällä n. 130km/h ja yks kaks auto nytkähti, ihan kuin olisi näpäytänyt kaasua ja tuntui tömäys lattiassa. Ei herjaa mitään ei mitään seuraamuksia, n. 10km ja taas pamahti vastaavasti.
    Mistähän voisi johtua? Laatikko, perä, pyörän laakeri tms. Katsoin vikakoodit ja ei sielläkään ollut siihen viittaavaa. Teki tuon aikaisemminkin mutta lievämpänä ja en kiinnittänyt siihen silloin kummoisempaa huomiota, mutta nyt hieman jäi mietityttämään että mikä porsii. Tuon jälkeen autolla ajettu pari päivää eikä moista ole enään tullut.
    Last edited by Aakoo86; 02-06-2019, 22:07.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Jakolaatikko,etukardaani? Vikakoodit olisi varmaan hyvä tsekata,jos mitään näkyvää fibaa ei voimansiirrossa ole havaittavissa.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Jakolaatikko,etukardaani? Vikakoodit olisi varmaan hyvä tsekata,jos mitään näkyvää fibaa ei voimansiirrossa ole havaittavissa.
      Toki, jos kyseessä neliveto, mutta viestin perusteella kyseessä ei ilmeisesti ole xDrive.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Aakoo86
        BTCF Member
        • Apr 2015
        • 50
        • häme

        #4
        Juu takaveto kyseessä, vikakoodeja ei aiheeseen ollut

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10037
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Toki, jos kyseessä neliveto, mutta viestin perusteella kyseessä ei ilmeisesti ole xDrive.
          Jep, tuli tosiaan aivopieru,kun hetki sitten lueskelin toisella foorumilla nelikoista. Niin jäi pykälään...
          Last edited by Heguli 31; 10-04-2019, 12:15.

          Comment

          • Aakoo86
            BTCF Member
            • Apr 2015
            • 50
            • häme

            #6
            Pientä päivitystä ongelmaan

            Eli,

            Auto seisoi noin 5pv lentokentällä kun olin työreissussa. Auto lähti käyntii hienosti ei ongelmaa ei mitään normaalista poikkeavaa. Ajoin Helsingistä Hämeenlinnaan päin noin 50km ja yks kaks auto nykäisi juuri ohitustilanteessa kuin olisi jättänyt väliin, ei mitään vikaa tai muuta kilkatuksia. Hämeenlinnan kohdalla vakkari päällä ja rupesi potkimaa vaihteita vapaalle. Muutaman kerran laitoin vaihteen lennosta takaisin D:lle. Ja siitä noin 1minuutti kun viimeisen kerran potkaisi vaihteen pois niin myös sammui ja heitti viat tauluun. Hätävilkut päälle ja motarin sivuun ihmettelemään. Katsoin viat idrivestä ja kokeilin käyntiin, ja lähtihän se, ei mitään ongelmia sen suhteen. Auto käynnistyi mutta luistonesto, sutimisen esto ja joku muu vikavalo paloi taulussa. Siitä ajoin Abc:lle parkkiin ja koitin käynnistää auton uudestaa josko viat häviäisivät mutta ei. Auton ajoin kotiin Abc:ltä noin 50km ei sen kummenpia ongelmia loppumatkasta kuin vikavalot taulussa. Kotona auto seisoi noin tunnin ja kas kummaa ei vikaa ja auto toimi normaalisti. Kotona luin vikakoodit ja viat olivat mm kampiakselin asentotunnistin.

            Seuraavana päivänä retki noin 20km päähän kotoo ja sama homma, vaihteita potkii ja viat tauluun. Auto parkissa noin tunnin ja taas on "ehjä" auto.

            Voiko olla että joku liitos, tai ohjainlaite joka kyykkäisi kun lämpiää tarpeeksi?

            Akku ladattu c-teckillä täyteen. Ja lataukset tarkastettu että lataa.

            Mainittakoon että normaalisti kun auto on päivittäisessä ajossa niin toimii moitteetta, aina kun auto seisoo hetken niin vika ilmenee.

            Comment

            • Jaandei
              Newbiemmer
              • Oct 2018
              • 21
              • Oulainen

              #7
              Originally posted by Aakoo86 View Post
              Eli,

              Auto seisoi noin 5pv lentokentällä kun olin työreissussa. Auto lähti käyntii hienosti ei ongelmaa ei mitään normaalista poikkeavaa. Ajoin Helsingistä Hämeenlinnaan päin noin 50km ja yks kaks auto nykäisi juuri ohitustilanteessa kuin olisi jättänyt väliin, ei mitään vikaa tai muuta kilkatuksia. Hämeenlinnan kohdalla vakkari päällä ja rupesi potkimaa vaihteita vapaalle. Muutaman kerran laitoin vaihteen lennosta takaisin D:lle. Ja siitä noin 1minuutti kun viimeisen kerran potkaisi vaihteen pois niin myös sammui ja heitti viat tauluun. Hätävilkut päälle ja motarin sivuun ihmettelemään. Katsoin viat idrivestä ja kokeilin käyntiin, ja lähtihän se, ei mitään ongelmia sen suhteen. Auto käynnistyi mutta luistonesto, sutimisen esto ja joku muu vikavalo paloi taulussa. Siitä ajoin Abc:lle parkkiin ja koitin käynnistää auton uudestaa josko viat häviäisivät mutta ei. Auton ajoin kotiin Abc:ltä noin 50km ei sen kummenpia ongelmia loppumatkasta kuin vikavalot taulussa. Kotona auto seisoi noin tunnin ja kas kummaa ei vikaa ja auto toimi normaalisti. Kotona luin vikakoodit ja viat olivat mm kampiakselin asentotunnistin.

              Seuraavana päivänä retki noin 20km päähän kotoo ja sama homma, vaihteita potkii ja viat tauluun. Auto parkissa noin tunnin ja taas on "ehjä" auto.

              Voiko olla että joku liitos, tai ohjainlaite joka kyykkäisi kun lämpiää tarpeeksi?

              Akku ladattu c-teckillä täyteen. Ja lataukset tarkastettu että lataa.

              Mainittakoon että normaalisti kun auto on päivittäisessä ajossa niin toimii moitteetta, aina kun auto seisoo hetken niin vika ilmenee.


              Kannattaa lukea viestit #27 ja #28.

              Comment

              • jhelen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2015
                • 248
                • Ulvila

                #8
                Itsellä oli täysin samat oireet startin vaihdon jälkeen ja kampiakselinasentotunnistimen vaihdolla tuli kuntoon.

                Comment

                • Aakoo86
                  BTCF Member
                  • Apr 2015
                  • 50
                  • häme

                  #9
                  Ok, tarkistetaan edellä mainitut asiat, kiitos vastauksista

                  Comment

                  • Aakoo86
                    BTCF Member
                    • Apr 2015
                    • 50
                    • häme

                    #10
                    Johdot tarkistettu ja kokeiltu sammuuko kun ottaa töpselin irti niin ei sammu, tulee vain vikakoodi increased emissions.

                    Comment

                    • Jaandei
                      Newbiemmer
                      • Oct 2018
                      • 21
                      • Oulainen

                      #11
                      Ahtovuoto?: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332333

                      Kaasuläppä ja sitä liikuttavan rattaan kunto? Omassa oli myös öljyä päässyt vähän sinne kaasuläpän ohjainlaitteen sisälle piirilevyjen sekaan.

                      Comment

                      • Aakoo86
                        BTCF Member
                        • Apr 2015
                        • 50
                        • häme

                        #12
                        Originally posted by Jaandei View Post
                        Ahtovuoto?: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332333

                        Kaasuläppä ja sitä liikuttavan rattaan kunto? Omassa oli myös öljyä päässyt vähän sinne kaasuläpän ohjainlaitteen sisälle piirilevyjen sekaan.
                        Ahtovuoto korjattu aikaisemmin, eniten ihmetyttää että vika noin 1.5h tunnin ajon jälkeen.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Milloinka vaihdettu ölpät laatikkoon? Jos ei ole niin hyvinkin voi alkaa oireilemaan..
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Aakoo86
                            BTCF Member
                            • Apr 2015
                            • 50
                            • häme

                            #14
                            Originally posted by Janzki View Post
                            Milloinka vaihdettu ölpät laatikkoon? Jos ei ole niin hyvinkin voi alkaa oireilemaan..
                            Noin 2kk sitten, ravenol 6hp ja vaihdettu megan ja laatikon väliset tiivisteet myös.

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by Aakoo86 View Post
                              Noin 2kk sitten, ravenol 6hp ja vaihdettu megan ja laatikon väliset tiivisteet myös.
                              Ok. Mittaappa suuttimien ohivuodot, vuotava suutin saa aikaan voimakkaita nykäisyjä ja vapaalle menee em. tilanteessa kyllä.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎