E6x M5 kytkinremontti / SMG3 huolto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IIIolut
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 382
    • Mikkeli

E6x M5 kytkinremontti / SMG3 huolto

Moro.

Löytyykö foorumilta ketään, joka olisi tehnyt kytkinremonttia ja SMG3 huoltoa M5 malliin, ja minkälaisia kokemuksia remontin jälkeen on ollut? Onko vaihdot nopeutunut jne.? Tarkoituksena on rempata tuo oman auton laatikko kerralla kuntoon. Olen auton omistuksen aikana huomannut, että SMG:n hydrauliikkapumpun toiminta-aika on pidentynyt jonkin verran. Ilmeisesti paineet ei nouse niin nopeasti, kuin ennen. Syy tähän voi olla pumpussa, väsyneissä o-renkaissa, paineakussa, tms. Vaihteistossa ei ole mitään vikaa tai koodeja, mutta jotain näiden romujen kanssa on aina harrastettava

Lista vaihdettavista osista:

- Kytkin (paineasetelma, painelaakeri+holkki, haarukka ja muut tarvittavat osat)
    - Vauhtipyörä
    - Kytkimen työsylinteri
    - SMG:n paineakku
    - SMG:n sähkömoottori
    - SMG:n hydrauliikkapumpun sisäiset tiivisteet
    - Vaihteen valitsimen johdotuksen tarkistus ja korjaus tarvittaessa
    - Vaihteiden solenoidien ja kytkimen solenoidin o-renkaat
    - Hydrauliikkalinjojen tiivisteet, erinäisiä pultteja, muttereita ja nippusiteitä
    - Kampiakselin takatiiviste
    - Vaihteiston etummainen tiiviste
    - Vaihteiston tukikumit
    - Pakoputken tiivisteet ja pultit

PLCD jää nyt vaihtamatta tällä kertaa, kun siinä ei ole vikaa. Tarvittaessa kardaanin tukilaakeri ja rättinivel myös vaihtoon.

Lukisin mielelläni kokemuksia, jos niitä löytyy ja ehdotuksia mitä muuta tuossa samalla vielä voisi laitella / tarkistaa. Toivon mukaan rempan jälkeen vaihteisto toimii jatkossakin mukisematta vuosikausia
    Last edited by IIIolut; 15-04-2019, 20:37.
    E61 ///M5 -07
    F15 X5 40e ///M-Sport -16

Ex. E39 ///M5 -01
    -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
  • IIIolut
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 382
    • Mikkeli

Remontin jälkeen pääsi ensimmäistä kertaa kellottamaan, miten kauan SMG:n sähkömoottori primeroi hydrauliikkayksikköä. Ennen remonttia aika oli n.7-8s ja kun auton sain se oli jotain 4-5s luokkaa. Ajat ovat siis otettu aamulla, kun auto on seissyt yön yli. Uusi aika tänä aamuna oli 1,5s ja moottori ei nostanut kierroksia edes kovin korkealle.

Suurin merkitys oli varmasti solenoidien o-renkailla ja hydrauliikkapumpun sisäisillä tiivisteillä.

Että sellasta...
    E61 ///M5 -07

Ex. E39 ///M5 -01
    -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

Comment

• turms
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 34
      • Naantali

Originally posted by IIIolut View Post
      Remontin jälkeen pääsi ensimmäistä kertaa kellottamaan, miten kauan SMG:n sähkömoottori primeroi hydrauliikkayksikköä. Ennen remonttia aika oli n.7-8s ja kun auton sain se oli jotain 4-5s luokkaa. Ajat ovat siis otettu aamulla, kun auto on seissyt yön yli. Uusi aika tänä aamuna oli 1,5s ja moottori ei nostanut kierroksia edes kovin korkealle.

Suurin merkitys oli varmasti solenoidien o-renkailla ja hydrauliikkapumpun sisäisillä tiivisteillä.

Että sellasta...
      Hienoa harrastamista! Saako kysyä mistä tilasit solenoidien o- renkaat ja pumpun tiivisteet? Itse nysväilen tässä kasaan pumppua, tiivisteet tilasin burkhartilta. On melko suolaisen hintaisia siellä...

Comment

• IIIolut
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 382
        • Mikkeli

Originally posted by turms View Post
        Hienoa harrastamista! Saako kysyä mistä tilasit solenoidien o- renkaat ja pumpun tiivisteet? Itse nysväilen tässä kasaan pumppua, tiivisteet tilasin burkhartilta. On melko suolaisen hintaisia siellä...
        Tilasin tämän setin http://www.fastattackmotorsports.com...ve-o-ring-set/. Siinä tulee mukana kytkimen solenoidin, vaihteiston solenoidien ja hydrauliikkapumpun moottorin tiivisteet. Mulla jäi nuo hydrauliikkapumpun moottorin ja kytkimen solenoidin tiivisteet ylimääräisiksi, kun uuden pumpun mukana tuli tiivisteet ja olin ostanut aikoinaan pelkästään nuo kytkimen solenoidin tiivisteet.

Toimituksessa meni n. 3 viikkoa, mutta mulla ei ollut hätä noiden kanssa.

Tuon puljun takana on Jim Colley, joka on kovasti arvostettu tuolla M5boardilla yms.

Hydrauliikkapumpun sisäiset tiivisteet tuli mulle myös Burkhartilta. Hintaa ovat laittaneet pienille tiivisteille.

Laita kokemuksia, kun saat homman pakettiin
        Last edited by IIIolut; 26-05-2019, 13:48.
        E61 ///M5 -07

Ex. E39 ///M5 -01

Comment

Working...
        X