Moro.
Löytyykö foorumilta ketään, joka olisi tehnyt kytkinremonttia ja SMG3 huoltoa M5 malliin, ja minkälaisia kokemuksia remontin jälkeen on ollut? Onko vaihdot nopeutunut jne.? Tarkoituksena on rempata tuo oman auton laatikko kerralla kuntoon. Olen auton omistuksen aikana huomannut, että SMG:n hydrauliikkapumpun toiminta-aika on pidentynyt jonkin verran. Ilmeisesti paineet ei nouse niin nopeasti, kuin ennen. Syy tähän voi olla pumpussa, väsyneissä o-renkaissa, paineakussa, tms. Vaihteistossa ei ole mitään vikaa tai koodeja, mutta jotain näiden romujen kanssa on aina harrastettava
Lista vaihdettavista osista:
- Kytkin (paineasetelma, painelaakeri+holkki, haarukka ja muut tarvittavat osat)
- Vauhtipyörä
- Kytkimen työsylinteri
- SMG:n paineakku
- SMG:n sähkömoottori
- SMG:n hydrauliikkapumpun sisäiset tiivisteet
- Vaihteen valitsimen johdotuksen tarkistus ja korjaus tarvittaessa
- Vaihteiden solenoidien ja kytkimen solenoidin o-renkaat
- Hydrauliikkalinjojen tiivisteet, erinäisiä pultteja, muttereita ja nippusiteitä
- Kampiakselin takatiiviste
- Vaihteiston etummainen tiiviste
- Vaihteiston tukikumit
- Pakoputken tiivisteet ja pultit
PLCD jää nyt vaihtamatta tällä kertaa, kun siinä ei ole vikaa. Tarvittaessa kardaanin tukilaakeri ja rättinivel myös vaihtoon.
Lukisin mielelläni kokemuksia, jos niitä löytyy ja ehdotuksia mitä muuta tuossa samalla vielä voisi laitella / tarkistaa. Toivon mukaan rempan jälkeen vaihteisto toimii jatkossakin mukisematta vuosikausia
Löytyykö foorumilta ketään, joka olisi tehnyt kytkinremonttia ja SMG3 huoltoa M5 malliin, ja minkälaisia kokemuksia remontin jälkeen on ollut? Onko vaihdot nopeutunut jne.? Tarkoituksena on rempata tuo oman auton laatikko kerralla kuntoon. Olen auton omistuksen aikana huomannut, että SMG:n hydrauliikkapumpun toiminta-aika on pidentynyt jonkin verran. Ilmeisesti paineet ei nouse niin nopeasti, kuin ennen. Syy tähän voi olla pumpussa, väsyneissä o-renkaissa, paineakussa, tms. Vaihteistossa ei ole mitään vikaa tai koodeja, mutta jotain näiden romujen kanssa on aina harrastettava

Lista vaihdettavista osista:
- Kytkin (paineasetelma, painelaakeri+holkki, haarukka ja muut tarvittavat osat)
- Vauhtipyörä
- Kytkimen työsylinteri
- SMG:n paineakku
- SMG:n sähkömoottori
- SMG:n hydrauliikkapumpun sisäiset tiivisteet
- Vaihteen valitsimen johdotuksen tarkistus ja korjaus tarvittaessa
- Vaihteiden solenoidien ja kytkimen solenoidin o-renkaat
- Hydrauliikkalinjojen tiivisteet, erinäisiä pultteja, muttereita ja nippusiteitä
- Kampiakselin takatiiviste
- Vaihteiston etummainen tiiviste
- Vaihteiston tukikumit
- Pakoputken tiivisteet ja pultit
PLCD jää nyt vaihtamatta tällä kertaa, kun siinä ei ole vikaa. Tarvittaessa kardaanin tukilaakeri ja rättinivel myös vaihtoon.
Lukisin mielelläni kokemuksia, jos niitä löytyy ja ehdotuksia mitä muuta tuossa samalla vielä voisi laitella / tarkistaa. Toivon mukaan rempan jälkeen vaihteisto toimii jatkossakin mukisematta vuosikausia

Comment