Millä toi pitäisi tuosta lähteä? Jos tuosta pitää torxilla vastaan kun vääntää auki niin hajoaa torx. Lähteenä tuo tuosta ulosvetäjällä tms. https://ibb.co/YhbbYRH
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alatukivarren mutteri
Collapse
X
-
Avaus ja kiristys on pallonivelten kohdalla suunniteltu niin, että torxilla pidetään kierrettä paikallaan ja lenkkiavaimella/räikällä avataan tuo kuvassa näkyvä lukkomutteri. Lopuksi tarpeen mukaan ulosvetäjällä pallonivel saadaan lopullisesti irti autosta.
Mikäli on jumissa, niin kierteiden voitelua, lämmitystä, rautasahaa, rälläkkää, tms. luovaa väkivaltaa - järkevissä mittasuhteissa.Last edited by JaniLap; 21-04-2019, 11:35.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Alustapultteihin yleensä paras on kunnon mutterimopo. Sillä saa jumahtaneet mutterit/pultit liikkeelle. Sitten vasta torxilla pitämään kiinni ja lenkillä auki loppuun.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Eihän tuota torksia yleensä irroitettaessa tarvi ollenkaan kun kartio on juminu tiukkaa kiinni, uuden laitossa voi tarvia. Jos koko nivel pyörii mutterin mukana niin nosta tunkilla nivelen alta niin kartio painuu tiukemmin kiinni ja mutterin saa ehkä helpommin pois. Ulosvetäjää tuo nivel ei varmaan tarvi jos on juminu kiinni. Kunhan mutteri on irti niin lyö tuohon kylkeen niin nivel tipahtaa poisE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEihän tuota torksia yleensä irroitettaessa tarvi ollenkaan kun kartio on juminu tiukkaa kiinni, uuden laitossa voi tarvia. Jos koko nivel pyörii mutterin mukana niin nosta tunkilla nivelen alta niin kartio painuu tiukemmin kiinni ja mutterin saa ehkä helpommin pois. Ulosvetäjää tuo nivel ei varmaan tarvi jos on juminu kiinni. Kunhan mutteri on irti niin lyö tuohon kylkeen niin nivel tipahtaa poisLast edited by peto2; 21-04-2019, 19:55.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostTämä. Torxia ei kaikissa nivelissä edes ole kun sitä ei tarvii mihinkään. Näyttäisi tosin napa olevan alumiinia ja sitä ei saa hakata -> ulosvetäjä.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostNo ei tietenkään hakata mut kai siihen amuliiniin pikkusen kestää kopauttaa. Ja jos nivel on ollu autosa sen 10 vuotta niin se kuusiokolo tai torksi on jo niin ruostunu ettei se mitään enää kestä. Siihen voi tietenki hakata milliä isomman väkisin kiinni mutta sit taas voi käydä niin että kartio löystyy sen verran että alkaa pyörimään tyhjää.
Toisekseen tuollaisissa alumiinisissä taitaa yleensä olla sisällä teräsholkki ja että saisit siihen asti voimaa pitää lyödä vallan pirusti.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEihän tuota torksia yleensä irroitettaessa tarvi ollenkaan kun kartio on juminu tiukkaa kiinni, uuden laitossa voi tarvia. Jos koko nivel pyörii mutterin mukana niin nosta tunkilla nivelen alta niin kartio painuu tiukemmin kiinni ja mutterin saa ehkä helpommin pois. Ulosvetäjää tuo nivel ei varmaan tarvi jos on juminu kiinni. Kunhan mutteri on irti niin lyö tuohon kylkeen niin nivel tipahtaa pois
No rasvaillaan ja kierretään ja jos ei liiku niin ulosvetäjällä liikkuu
Comment
-
-
Ainut hyöty irroitettaessa siitä torxista on, että saa pyöritettyä sen lukkomutterin pois, jos nivel irtosi kartiosta. Tosin vaatii puhtaat kierteet, muuten katkeaa kärki/pyöristyy kanta. Tästä toki pääsee kun vaikka tunkilla nostaa palloniveltä, että ei pyöri enää kuten edellä jo todettiin. Tehokas pulttimopo on paras kaveri näissä alustarempoissa. Kasaus vaiheessakaan ei ole pakko käyttää torxia, jos painaa tunkilla nivelen kiinni, niin ei pyöri mukana.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment