Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 330xda teho-ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juaakkopetteri
    Bimmer Rookie
    • Jun 2018
    • 34
    • Lappi

    E61 330xda teho-ongelmia

    Kävi niin, että ostin hieman sian säkissä (...) ja pitäisi lähteä hakemaan auto etelä-suomesta jahka kiireet helpottaa. Tarkotus ois hakea auto ja ajaa ensimmäisenä oikealle pajalle, sillä tiedossa on autossa oleva vika joka on..

    Ajoittaista väännön puutetta. Noin 200km ajon jälkeen sytyttää vikavalon. Vikakoodit luettu korjaamolla, antaa 003FF0 vikakoodin. Diagnoosin perusteella uusittu ilmamassamittari, joka ei auttanut ongelmaan, jonka jälkeen tutkiminen lopetettu.

    Kuitenkin jo ennen vikakoodin ilmestymistä - ja sen jälkeen - auto toimii valtaosan ajasta normaalisti ja ajoittain vastaa hieman laiskahkosti kaasuun (väännön ja tehon puute).
    Lämpötilalla ei ole merkitystä käytökseen (ja salavalikosta katsottuna lämpötilat pysyvätkin normaalilla tasolla sekä väännön puutteen aikana että ilman ongelmia).
    Vikakoodien nollauksella ei ole havaittavaa vaikutusta auton käytökseen tai ongelman poistumiseen.

    Mistäköhän lähtisin liikkeelle niin, ettei paperilappusia lentelisi ihan valtoimenaan ympäriinsä? :think

    Siellähän voi nyt olla vaikka mitä, mutta kysytään oisko täällä jo entuudestaan kokeneita, jotka vois vinkata oikean pajan suhteen.

    EGR tukossa? Uutta maffia? Jos turbo itessään pahemmin olis, niin oireet ois luultavasti vähän erinlaiset? Ahtoissa vuotoa?
  • Reaper90
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 50
    • Tampere

    #2
    Originally posted by juaakkopetteri View Post
    Kävi niin, että ostin hieman sian säkissä (...) ja pitäisi lähteä hakemaan auto etelä-suomesta jahka kiireet helpottaa. Tarkotus ois hakea auto ja ajaa ensimmäisenä oikealle pajalle, sillä tiedossa on autossa oleva vika joka on..

    Ajoittaista väännön puutetta. Noin 200km ajon jälkeen sytyttää vikavalon. Vikakoodit luettu korjaamolla, antaa 003FF0 vikakoodin. Diagnoosin perusteella uusittu ilmamassamittari, joka ei auttanut ongelmaan, jonka jälkeen tutkiminen lopetettu.

    Kuitenkin jo ennen vikakoodin ilmestymistä - ja sen jälkeen - auto toimii valtaosan ajasta normaalisti ja ajoittain vastaa hieman laiskahkosti kaasuun (väännön ja tehon puute).
    Lämpötilalla ei ole merkitystä käytökseen (ja salavalikosta katsottuna lämpötilat pysyvätkin normaalilla tasolla sekä väännön puutteen aikana että ilman ongelmia).
    Vikakoodien nollauksella ei ole havaittavaa vaikutusta auton käytökseen tai ongelman poistumiseen.

    Mistäköhän lähtisin liikkeelle niin, ettei paperilappusia lentelisi ihan valtoimenaan ympäriinsä? :think

    Siellähän voi nyt olla vaikka mitä, mutta kysytään oisko täällä jo entuudestaan kokeneita, jotka vois vinkata oikean pajan suhteen.

    EGR tukossa? Uutta maffia? Jos turbo itessään pahemmin olis, niin oireet ois luultavasti vähän erinlaiset? Ahtoissa vuotoa?
    Onkohan MAF:in adaptaatiot nollattu kun vaihdettu?

    Comment

    • juaakkopetteri
      Bimmer Rookie
      • Jun 2018
      • 34
      • Lappi

      #3
      Hyvä huomio, kiitos.

      Laitoin kyselyä, mutta valitettavasti vastaus oli ettei muista varmaksi.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Irroitapa kokeeksi ilmamassamittarin liitin ja ajele autolla jonkun aikaa ja vertaa onko auton käytös erilainen kun auto joutuu käyttämään ennalta ohjelmoitua karttaa MAF:in tarjoaman tiedon sijasta.

        Entä miten auto käyttäytyy, jos EGR:n alipaineletkun irroittaa ja tulppaa irralleen?

        Paljonko ajettu ja onko tietoa että olisi lastutettu?
        Last edited by JaniLap; 04-06-2019, 18:30.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • juaakkopetteri
          Bimmer Rookie
          • Jun 2018
          • 34
          • Lappi

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Irroitapa kokeeksi ilmamassamittarin liitin ja ajele autolla jonkun aikaa ja vertaa onko auton käytös erilainen kun auto joutuu käyttämään ennalta ohjelmoitua karttaa MAF:in tarjoaman tiedon sijasta.

          Entä miten auto käyttäytyy, jos EGR:n alipaineletkun irroittaa ja tulppaa irralleen?

          Paljonko ajettu ja onko tietoa että olisi lastutettu?
          Ilmamassamittarin liittimen irroitus mielessä kans testata ensimmäisten jippojen seassa. Täytyy laittaa lisää infoa kun pääsee kokeilemaan.
          Vasta 14.pvä ollaan sovittu, että olen autoa hakemassa joten onhan tässä vähän aikaa valmistautua.

          Autolla ajettu 244tkm eikä pitäisi olla lastua. Eikös se EGR pidä myös ohjelmoida pois päältä, mikäli mielii tulpata?

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Imusarjan alla oleva alipaine säädin rikki tai jumissa? Saa aikaan ahtojen tipahtelua jne mukavaa. Se rikki ajamalla menee myös katti tukkoon ja kulki loppuu vähätkin.
            Antaa MAF koodia juurikin tuon vian kanssa..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • juaakkopetteri
              Bimmer Rookie
              • Jun 2018
              • 34
              • Lappi

              #7
              Originally posted by Janzki View Post
              Imusarjan alla oleva alipaine säädin rikki tai jumissa? Saa aikaan ahtojen tipahtelua jne mukavaa. Se rikki ajamalla menee myös katti tukkoon ja kulki loppuu vähätkin.
              Antaa MAF koodia juurikin tuon vian kanssa..
              Kiitos vinkistä! Lisään tarkistuslistalle. Perjantaina pitäisi olla jo viisaampi.. Jännitys tiivistyy

              Comment

              • juaakkopetteri
                Bimmer Rookie
                • Jun 2018
                • 34
                • Lappi

                #8
                Nonniin! Nyt tulikin muuttujia matkaan. Oli ystävän kanssa sovittu, että menisin hänen tallilleen (monttu + hallinosturi ja työkalut) katsomaan autoa, mutta hänellä tulikin työ-reissu samaan aikaan ja nyt täytyisi keksiä jotain muuta!

                Tietäiskö kukaan etelä-suomesta kaveria, kelle auton vois viedä korvausta vastaan katsottavaks?

                Comment

                • walopower
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 294
                  • Espoo

                  #9
                  Mä sitten tutkin tuota autoa.
                  Auto meni ekasta kiihdytyksestä vikatilaan eikä kulkenut mihinkään.
                  EGR testi viittasi egr-vikaan, vaikka oli uusi venttiili. Ohjelmoin egr:n pois ja vika taisi poistua. Varmaankin vika sitten oli egr-sonenoidissa joka aiheutti että egr oli koko ajan auki.
                  Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                  Comment

                  • juaakkopetteri
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2018
                    • 34
                    • Lappi

                    #10
                    Originally posted by walopower View Post
                    Mä sitten tutkin tuota autoa.
                    Auto meni ekasta kiihdytyksestä vikatilaan eikä kulkenut mihinkään.
                    EGR testi viittasi egr-vikaan, vaikka oli uusi venttiili. Ohjelmoin egr:n pois ja vika taisi poistua. Varmaankin vika sitten oli egr-sonenoidissa joka aiheutti että egr oli koko ajan auki.

                    Kyllä. Suuret kiitokset walopower! Turku - Helsinki väli meinasi olla ärsyttävä ajella, kun auto yski ja vatkasi ajoittain vastaamatta kunnolla kaasuun.

                    walopower hoiti tilanteen kyllä kiitettävästi kotiin. Vikaa lähdettiin paikantamaan ja putsailtiin turhia herjauksia pois.
                    EGR tosiaan nyt pois ja ainakin toistaiseksi toiminut juuri niin kuin pitää että taas hymyilyttää

                    Vahva suositus.

                    Comment

                    • juaakkopetteri
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2018
                      • 34
                      • Lappi

                      #11
                      Jaa no sehän syttyi sitten moottorin vikavalo heti seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Tehot on kuitenkin tallella, mutta jännittää mikä tuon kyseisen valon nyt aiheutti.

                      Tehottomuus vika on ilmeisesti ollut jo jonkin aikaa, sillä huomattiin että mm. EGR oli uusittu autoon ihan vasta. Luultavasti siinä kun vikaa on yritetty korjata. EGR on kuitenkin nyt ohjelmoitu pois päältä, joten mitä nyt?

                      Voiko kyseessä olla esim. viallisen EGR:n karstoittama DPF ?

                      Noviisi kaipaisi vähän vinkkejä!

                      Nyt vain käymässä pk-seudulla, eikä tuttuja harrastajia täällä ollenkaan, joten kaikki apu otetaan vastaan enemmän ku mielihyvin!
                      Mikäli susta tuntuu, että se onnistuis just sun luona ni laita viestiä.

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1571

                        #12
                        koodien lukuun, josko sieltä olisi softasta jääny joku egrn koodi poistamatta tms.

                        Comment

                        • juaakkopetteri
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2018
                          • 34
                          • Lappi

                          #13
                          No näinhän se oli Ongelma poistunut!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎