Joo elikkäs otsikon mukainen kampe vm. -08 ja mittarissa tällä hetkellä n. 229tkm. Olisiko antaa alkuun vinkkejä mitä voisi epäillä vian aiheuttajaksi eli auto tosiaan pelannut omasta mielestä normaalisti kunnes viime perjantaina kesken maantie ajon heitti ekan kerran vikavalon tauluun ja tiputti tehot. Ajoin sivuun ja sammutin jonka jälkeen lähdettiin ajeleen ja hetken päästä taas sama homma. Ajelin sitten valon kanssa kotia ja jätin auton yöksi pihaan. Seuraavana päivänä sama homma eli lähtee normaalisti käyntiin ja kuulostaa ihan käyvän kaikilla kuudella sylinterillä. Heti kun lähtee ajaan niin hetken päästä valo taulussa Tosiaan Engine fault! Reduced power ilmestyy iDriven näyttöön. Käyntiäänessä ei sinänsä huomaa mitään muutosta muuta kuin, että heittää flektin pyörimään (=ominaisuus jolla pyrkii jäähdyttämään moottoria vian ollessa päällä?).
Huomenna tarkoitus käydä kunnon testerillä katsomassa vielä koodeja, mutta tänään jo alustavasti katsottiin kaverin luona Delphin testerillä joka antoi koodiksi 29F2 High pressure control (fuel).
Olen tutustunut kyllä N53 sarjan tyyppivikoihin ja mainittakoon, että autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta ainakin suuttimet, nox anturi, tulpat ja mahdollisesti puolat (=Delphi merkkiset). Vanhat suuttimet tulivat auton mukana ja äsken vielä tarkastin niin kaikki näyttivät olevan viimeisintä -11 mallin suutinta.
Korkeapainepumppuhan voisi olla yksi vaihtoehto, mutta sen mitä itse tutkinut aiheesta niin pitäisi oireilla melko näkyvästi eli pitkät starttaukset ja mahdollisesti erittäin huono tyhjäkäynti.
Tosiaan olisi kiva saada jo alkuun ehdotuksia mitä mahdollisesti voisi olla edessä, kun tosiaan huomenna varmaan tarkoitus käväistä oikein bemarin testerillä tutkimassa vikaa. Ei viitsisi ennen sitä lähteä vielä tilailemaan mitään osia saati irroittelemaan.
Kiitoksia jo etukäteen.
Huomenna tarkoitus käydä kunnon testerillä katsomassa vielä koodeja, mutta tänään jo alustavasti katsottiin kaverin luona Delphin testerillä joka antoi koodiksi 29F2 High pressure control (fuel).
Olen tutustunut kyllä N53 sarjan tyyppivikoihin ja mainittakoon, että autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta ainakin suuttimet, nox anturi, tulpat ja mahdollisesti puolat (=Delphi merkkiset). Vanhat suuttimet tulivat auton mukana ja äsken vielä tarkastin niin kaikki näyttivät olevan viimeisintä -11 mallin suutinta.
Korkeapainepumppuhan voisi olla yksi vaihtoehto, mutta sen mitä itse tutkinut aiheesta niin pitäisi oireilla melko näkyvästi eli pitkät starttaukset ja mahdollisesti erittäin huono tyhjäkäynti.
Tosiaan olisi kiva saada jo alkuun ehdotuksia mitä mahdollisesti voisi olla edessä, kun tosiaan huomenna varmaan tarkoitus käväistä oikein bemarin testerillä tutkimassa vikaa. Ei viitsisi ennen sitä lähteä vielä tilailemaan mitään osia saati irroittelemaan.
Kiitoksia jo etukäteen.
Comment