Vikakoodeja yritin lukea. Ei ilmoittanut mielestäni asiaan liittyviä vikoja. Onkohan joku läppämoottori rikki vai vesiventtiilit vai mikä vaivaa? Osaako joku heittää mitä ruvetaan korjaan ja mistä. Palleja olen koputellut, ei vaikutusta. Mielestäni vika ei johdu niistä. Ilmastointi täytetty vuosi sitten, ei ollut paljon vajetta. Vinkkejä kehiin rohkeasti vaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 puhaltaa kylmää vain pelkääjälle!!
Collapse
X
-
Minulla oli viime kesänä sama ongelma ja vika oli vähäinen kylmäaine, vaikka en itsekään aluksi sitä uskonut, kun huolto oli tehty edellisenä kesänä.
Parin vuoden välein olen käyttänyt huollossa, eikä muulloin ole vähentynyt, eli liekkö silloin jättäneet jonkun paikan löysälle, kun oli vajonnut.
Viime kesänä merkkiliikkeessä tehdyn täytön jälkeen ei ole vajonnut, ainakaan räppänöistä tulevan kylmän perusteella.
-
-
Samaa vaivaa täälläkin. Ongelma oli jo keväällä, käytin ilmastointihuollossa, ei juuri ainetta puuttunut mutta ei kylmää alkanut tulemaan silti. Laakkosella käytin vianetsinnässä, tuomioksi tuli että vesiventtiili jumissa. Käytin auki ja putsasin, hyvin toimi ennen ja jälkeen putsauksen, eli "merkkihuollon" vianetsintäkin tuntui olevan vähän sinne päin :( Jos MAX napista painaa (eli tavoittelee maksimaalista jäähdytystä), pelkääjän puolella alkaa olla melko raitis ja kuskille puhkuu kuumaa edelleen. Pitänekkö vaihtaa vielä se vesiventtiilli, ei se vika kyllä siinä taida olla. Talvikelillä jos lämpötilaeroa löytyy -> venttiili vaihtoon. Mutta näin kesäkelillä eppäilen... mitenhän tuota läppää tutkisi, kun ei koko autoa viittis purkaa. Testerit ei mullakaan näytä mitään vikoja, ei Laakkosella eikä pihassa.Last edited by vemo; 04-07-2019, 00:16.520d E61 LCI -09 Touring Autom
Comment
-
-
Originally posted by vemo View PostSamaa vaivaa täälläkin. Ongelma oli jo keväällä, käytin ilmastointihuollossa, ei juuri ainetta puuttunut mutta ei kylmää alkanut tulemaan silti. Laakkosella käytin vianetsinnässä, tuomioksi tuli että vesiventtiili jumissa. Käytin auki ja putsasin, hyvin toimi ennen ja jälkeen putsauksen, eli "merkkihuollon" vianetsintäkin tuntui olevan vähän sinne päin :( Jos MAX napista painaa (eli tavoittelee maksimaalista jäähdytystä), pelkääjän puolella alkaa olla melko raitis ja kuskille puhkuu kuumaa edelleen. Pitänekkö vaihtaa vielä se vesiventtiilli, ei se vika kyllä siinä taida olla. Talvikelillä jos lämpötilaeroa löytyy -> venttiili vaihtoon. Mutta näin kesäkelillä eppäilen... mitenhän tuota läppää tutkisi, kun ei koko autoa viittis purkaa. Testerit ei mullakaan näytä mitään vikoja, ei Laakkosella eikä pihassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tai kone lämpimänä laittaa lämpötilapyynnin minimiin ja kokeilee kädellä vesiventtiileiltä kennolle (tulipeltiin) meneviä letkuja.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by 530diiseli View PostJoo 3 vuotta sitten edellinen täyttö ollut, silloin meni 100g. Nyt sitten upposi 600grammaa. Ei ihme ettei puhaltanu kylmää. Mihinkä aineet hävis 3 vuodessa, on hyvä kysymys. Tarvii seurailla ja kokeilla vaikka jotain paikkaus litkua joskus.
Kiitokset vinkeistä vielä kerran.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment