Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 v. 2007 530i viserrys, käyntihäiriö ja vikakoodi P1074

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulukka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Joensuu

    e60 v. 2007 530i viserrys, käyntihäiriö ja vikakoodi P1074

    Ilmeni kummallinen käyntihäiriö v. 2007 E60 bemarissa (n53 272hp kone), auto on muutaman päivän viserrellyt omituisesti ja tänä iltana töistä tullessa vehje alkoi rykimään tyhjäkäynnillä ja moottorin vikavalo syttyi. Ajossa ei mitään ihmeellistä mutta tyhjäkäynti heiluttaa koko autoa. omalla OBD-laitteella löytyi vikakoodi P1074 eli käy laihalla. Oisko imuvuoto tms. tuon viserryksen perusteella? Mikä muu visertää/viheltää konehuoneessa, ehdotuksia?



    Kenelle kannattaisi autoa menne Joensuussa näyttämään, onko kokemuksia Rewon motorsista joka nettisivujen mukaan olisi perillä bemareista?
    vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Separaattori??
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #3
      Venttiilikopassa oleva huohotinventtiilin kalvo rikki.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • Pulukka
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 51
        • Joensuu

        #4
        Kalvo tsekattu talvella ja todettu ehjäksi imemällä sitä sen päälle tiiviistii venytetystä kumiletkusta, toki mikseipä se voisi mennä paskaksi milloin vain. Mitä muita imupuolen vuotoja voisi olla tyrkyllä, viheltely tuntuu kuuluvan jostain imusarjan ja kannen välistä mutta toki suojamuovin ollessa paikallaan mahdoton tarkemmin paikallistaa? Imusarja itsessään?


        Öljyntäyttökorkkia on nyt selkeästi hankalampi saada auki kuin ennen, auton ollessa käynnissä. Jostain fuskaa nyt ilmaa liikaa :(
        vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

        Comment

        • Pulukka
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 51
          • Joensuu

          #5
          Vastaan itselleni. Löysin tubesta videon missä täysin samalla nuotilla kuuluva vinkuna ja tiukka öljykorkki alipaineesta johtuen, oireena juurikin tuo rikkoontunut CCVV:n kalvo: https://www.youtube.com/watch?v=DIMpIAkWeNI


          Taitaa olla itselläni venakopparemontti edessä, juuri kun myin venäläiseltä nettisivulta ostamani irtokalvon "tarpeettomana" eteenpäin. Pitäisköhän ihan suosiolla vaihdattaa koko venakoppa kun se kalvon muovikuoren puukolla irti ruhjominen tuntuu vähän hurjalta. Tulisi samalla vaihdettua kaikki tiivisteet, aikomus pitää autoa vielä monta vuotta...
          vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Pulukka View Post
            Taitaa olla itselläni venakopparemontti edessä, juuri kun myin venäläiseltä nettisivulta ostamani irtokalvon "tarpeettomana" eteenpäin. Pitäisköhän ihan suosiolla vaihdattaa koko venakoppa kun se kalvon muovikuoren puukolla irti ruhjominen tuntuu vähän hurjalta.
            Kerran tutkiskelin tuota hommaa ja totesin että aika fakiiri saa olla jos tuon saa ehjänä irti tai saati sitten saa pysymään kiinni. Osta suosiolla vaan uus koppa.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎