Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 manuaali outo ääni kardaanista/perästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikki
    Newbiemmer
    • Jun 2019
    • 1
    • Oulu

    E60 manuaali outo ääni kardaanista/perästä

    Bemari alkoi tekemään outoa tumahdusta ja se myöskin kilahtaa/kolahtaa perästä.Ääni tulee kun vaihdan vaihdetta 1->2 .Ääni Ilmenee myös kun laitan pakin päälle ja lähden nostamaan kytkintä. Vein auton huoltoon ja siellä todettiin kardaanin etummaisen kumilipun olevan väljä. Kardaanin keskilaakeri tarkastettiin samalla ja sen todettiin olevan kunnossa. Uusi kumilimppu (Meyle) paikoilleen ja tumahdukset poistuivat, mutta kilahdus/kolahdus eivät.

    Mikähän siellä on rikki, apuja kaivataan!
    Auto 525d manuaalilaatikolla ja ajettu 200tkm

    Tässä videossa just sama ongelma https://youtu.be/utmIjuH9QaQ
    Last edited by Maikki; 26-06-2019, 00:03.
  • Paha Arkkitehti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 836
    • World

    #2
    Saman videon kommenttikentässä: "Found the problem. You need to remove the drive flange, clean it, apply locktite on the splines, grease the exterior and put it all back together".

    Comment

    • lyfi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 110

      #3
      Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
      Saman videon kommenttikentässä: "Found the problem. You need to remove the drive flange, clean it, apply locktite on the splines, grease the exterior and put it all back together".
      Tarkoitettinkohan tuossa nyt kardaanin ja perän liitosta, vai kardaanin tukilaakerin kohdalla olevaa booriliitosta? Itellä kilkattaa samanlailla niin maan perkuleesti..

      Comment

      • jhelen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2015
        • 248
        • Ulvila

        #4
        Omasta kulkineesta vaihdettiin tukilaakeri ja se booriliitos "täytettiin" hyvällä vaseliinilla ja sitten kiristettiin niin paljon kuin uskaltaa ja kilahdukset loppuivat.

        Comment

        • lyfi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 110

          #5
          Omassa ei enää rasvailut auttanu. Alkoi pitämään vähitellen samanlaista ääntelyä. Viaksi paljastui kardaanin vakionopeusnivel, oli pahasti väljä. Nyt on uusi osa kiinni ja homma rokkaa jälleen. Ajossa tuntui vanhalla osalla lievää tutinaa, hyvin huomasi kun apumiehen selkänoja väpätti. Mutta tuon remontin jälkeen kaikki vapina katosi.

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 840
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
            Saman videon kommenttikentässä: "Found the problem. You need to remove the drive flange, clean it, apply locktite on the splines, grease the exterior and put it all back together".
            Tuo Locktite on hieman laaja käsite. Kävisikö tuohon drive flangen booreihin esim. korkealujuuksinen laakerilukite Locktite 603? Locktite 648 taitaa olla pysyvään asennukseen... Osaako joku suositella parhaiten sopivan tuotteen?
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎