Kaverini ajoi kolarin omalla E60. Kyseessä on 2005 vm 525i N52 moottorilla ja automaattilaatikolla. Ulkoiset vauriot ovat puskuri ja konepelti rikki. Ratin ja pelkääjän paikan kojelaudan airbagit laukesivat.
Konepelti ja puskuri on helppo homma, ja konehuoneen puolelta ei edes syylari ole hajonnut.
Mietin, että jos tuosta tulee korjausprojekti itselle, niin mitäs kaikkea nuo lauenneet bagit aiheuttavat? Uudet bagit tilaukseen ja koodaus, vai pitääkö vielä joku sensori vaihtaa? Meneekö koko kojelauta vaihtoon, kun pelkääjän paikan bägi laukesi myös? Onko näissä turvavöissä jotkut kertakäyttöiset kiristimet, että joutuuko nekin uusia?
Konepelti ja puskuri on helppo homma, ja konehuoneen puolelta ei edes syylari ole hajonnut.
Mietin, että jos tuosta tulee korjausprojekti itselle, niin mitäs kaikkea nuo lauenneet bagit aiheuttavat? Uudet bagit tilaukseen ja koodaus, vai pitääkö vielä joku sensori vaihtaa? Meneekö koko kojelauta vaihtoon, kun pelkääjän paikan bägi laukesi myös? Onko näissä turvavöissä jotkut kertakäyttöiset kiristimet, että joutuuko nekin uusia?
Comment